AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #1 Skrevet 18. januar 2017 Nå har katten vært borte i 4 dager😣 jeg har hengt opp plakater i nærområdet (i gåavstand fra huset) og jeg har hengt opp plakat på 2 av de nærmeste matbutikkene Jeg har også lagt han ut på facebookgrupper for savnede katter Har selvsagt også vært ute å lett og ropt i nærområdet flere ganger uten hell, men det er jo så mange steder han kan være at det er jo umulig å vite hvor man skal gå😔 Hva mer kan jeg gjøre? Hva hadde du gjort om din katt forsvant?☺ Anonymkode: 545df...fee
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #2 Skrevet 18. januar 2017 Legg ut på kjøp og salg sidene også, er som regel flere mennesker der. Ellers så får du gå dør til dør og se om noen har tatt den inn, se igjennom steder den kan ha blitt stengt inne (garasjer boder osv). Ellers er det ikke mye mer du kan gjøre en å vente. Men let i store områder med favorittgodteriet. Anonymkode: 6efe4...137
Gjest Margit Spat Skrevet 18. januar 2017 #3 Skrevet 18. januar 2017 (endret) Du kan ringe på dører i nabolaget for å spørre om naboene kan ta en kikk i garasjen eller uteboden. Det er fort gjort at en katt lurer seg inn uten at noen merker det, og det er ikke bestandig alle åpner disse dørene hver dag. Lykke til! PS: ikke meningen å være et ekko av posten over. Vi var i alle fall enige Endret 18. januar 2017 av Margit Spat
Gjest AnonymBrunkrem Skrevet 18. januar 2017 #4 Skrevet 18. januar 2017 Skaffe en ny katt som ser akkurat lik ut, og satse på at dama ikke merker forskjellen.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #5 Skrevet 18. januar 2017 I tillegg så bør du legge ut annonse på dyrebar.no om du ikke har gjort det. Når folk kommer med katter de har funnet til dyrebeskyttelsen eller veterinær så er det ofte det første stedet de sjekker. Ellers; bare fortsett med å rope og lete. Kan det være at en nabo har dratt på ferie og den f.eks. er låst inne i en garasje? Anonymkode: ece9a...0a4
Rumle Skrevet 18. januar 2017 #6 Skrevet 18. januar 2017 (endret) I tillegg til å lete og lete, spesielt sent på kveld når det er mørkt og stille. Så kan du skrive inn til sider, dyrbar.no tror jeg den ene heter? Sikkert flere som vet mer om dette enn meg. Er katten chippet? Kontakt alle nærmeste veterinærer og hør om han kan ha blitt brakt inn der, eller om noen har satt opp annonse? Leste nettopp om noen som anbefalte å aktivt ta på masse i kattehøyde med hendene ute når du leter etter ham (eventuelt gå barfot?) - da er det visst lettere for katten å finne veien hjem igjen, når han kjenner din lukt. Har aldri tenkt på dette før, men det høres logisk ut. Hvor gammel er han? Endret 18. januar 2017 av Rumle
Rumle Skrevet 18. januar 2017 #7 Skrevet 18. januar 2017 7 minutter siden, AnonymBrunkrem skrev: Skaffe en ny katt som ser akkurat lik ut, og satse på at dama ikke merker forskjellen. Synes du dette er morsomt?
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #8 Skrevet 18. januar 2017 Akkurat nå, Rumle skrev: I tillegg til å lete og lete, spesielt sent på kveld når det er mørkt og stille. Så kan du skrive inn til sider, dyrbar.no tror jeg den ene heter? Sikkert flere som vet mer om dette enn meg. Er katten chippet? Kontakt alle nærmeste veterinærer og hør om han kan ha blitt brakt inn der, eller om noen har satt opp annonse? Leste nettopp om noen som anbefalte å aktivt ta på masse i kattehøyde med hendene ute når du leter etter ham (eventuelt gå barfot?) - da er det visst lettere for katten å finne veien hjem igjen, når han kjenner din lukt. Har aldri tenkt på dette før, men det høres logisk ut. Hvor gammel er han? Hei, ja han er chippet heldigvis.☺ Ringte til dyrlegen en av de første dagene også. Har ikke så veldig lyst til å gå barbeint ute nå, men jeg er helt sikker på at han veldig godt vet hvor han bor. Med mindre han har rota seg veldig langt bort eller kommet med en bil som har kjørt av gårde.. han er også kastrert så jeg skulle ikke tro han var på damejakt frivillig. Nå har det både regna, snødd og vært veldig kaldt, han pleier alltid å komme raskt inn igjen under sånt vær. Anonymkode: 545df...fee 1
Rumle Skrevet 18. januar 2017 #9 Skrevet 18. januar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hei, ja han er chippet heldigvis.☺ Ringte til dyrlegen en av de første dagene også. Har ikke så veldig lyst til å gå barbeint ute nå, men jeg er helt sikker på at han veldig godt vet hvor han bor. Med mindre han har rota seg veldig langt bort eller kommet med en bil som har kjørt av gårde.. han er også kastrert så jeg skulle ikke tro han var på damejakt frivillig. Nå har det både regna, snødd og vært veldig kaldt, han pleier alltid å komme raskt inn igjen under sånt vær. Anonymkode: 545df...fee Forstår at det ikke frister. Men, du kan jo prøve å ta på masse i kattehøyde i alle fall Håper virkelig pus kommer tilbake, får helt vondt i hjertet av å tenke på hvordan det må føles
Rumle Skrevet 18. januar 2017 #10 Skrevet 18. januar 2017 Og du, ikke gi opp å lete etter ham fordi han ikke har kommet hjem enda, han kan være skadet eller veldig redd (skremt av noe/noen) så ikke gi opp! Har du hørt med naboer osv også? For å be dem sjekke at han ikke har blitt stengt inne i en bod eller lignende ved et uhell? Utrolig mye rart som kan skje
Tvist Skrevet 18. januar 2017 #11 Skrevet 18. januar 2017 Ring kommunen, eller de som henter inn døde katter i området ditt (håper ikke det er tilfelle, men for ro i sjelen). De sjekker ikke alltid chip. Jeg ville satt inn en annonse i lokalavisen med bilde og utlovet en dusør til de som kan hjelpe. Da merker de seg det lettere. Trenger ikke være så mye, jeg utlovet 500 i finnerlønn for min katt. Hun kom til rette etter annonse i avisen etter 2 uker. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå