Gå til innhold

Ville du kalt dette ett vennskap?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 25 og min venninne 27. Ikke at alder har så mye å si i dette temaet, men men. 

Jeg har vært mye syk i januar, alt fra influensa til halsbetennelse, streptokokker m.m. vanligvis blir jeg ikke så lett syk, men har klart å få en del forskjellig denne måneden. Så hadde jeg en avtale med en venninne senere i dag, og jeg tenkte allerede på mandag at den avtalen må bare avlyses, for jeg hadde ikke blitt noe bedre og ønsket ikke å smitte henne - og selv da i så dårlig form at det hadde jo ikke vært noe kjekt for meg å dra bort til henne (dere vet når dere er så syk at allmenntilstanden bare er helt elendig) - så jeg sendte henne en melding på mandag, skrev også på en hyggelig måte med at jeg gjerne vil treffe henne snart når vi begge er 'friske og raske'. Hun svarte da i dag 2 dager senere et veldig uhyggelig svar, "Herregud, så du kommer ikke i dag da eller" - jeg rakk bare åpne meldingen, før de så tikket inn en ny melding "jaja du får si ifra når du ikke er syk da".... Altså, denne venninnen min er da veldig uhyggelig generelt, og jeg forstår ikke helt måten hun er på? Hvorfor kan hun ikke være litt mer normal og hyggelig, skrive noe som "Ja det blir hyggelig å treffes en annen gang, god bedring!"... ? 

Nå skal det sies at jeg er den eneste venninnen hun har, og kanskje ikke så rart med tanke på ting hun skriver/sier til andre? Føler meg ofte bare brukt av henne, at hun egentlig bare ser på meg som "tidsfordriv" og ikke orker å behandle meg som venn, behandler meg mer som en støttekontakt som skal ta vare på henne og møte opp hos henne (har mange eksempler på dette, og hun spør aldri meg om hvordan jeg har det, mens jeg må sitte å snakke med henne om hennes liv hver gang vi møtes)

Hva tenker dere? Tror dere hun bruker meg, og egentlig ikke tenker på meg som en venn?

Anonymkode: 10a38...1f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er litt forvirret i forhold til hva du egentlig er ute etter av respons her. For meg virker det som at du egentlig ikke liker henne? "Hun er ganske uhyggelig generelt" og "hun har bare meg som venn og det er ikke så rart sånn som hun oppfører seg".. 

HVORFOR er DU venn med henne? Du liker henne ikke, du snakker stygt om henne også sitter du å lurer på om hun "bruker" deg? 

Eh? 

Anonymkode: 522e1...8e1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hemoglobin

Jeg kan ikke vite om hun bruker deg, men uhøflig det er hun. For min del ville jeg gitt beskjed om at hun fikk skjerpe seg eller at kontakt heretter var uønsket.

Er og enig med ab over her. Det er toskete å holde kontakt med personer man ikke liker.

Endret av Hemoglobin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er litt forvirret i forhold til hva du egentlig er ute etter av respons her. For meg virker det som at du egentlig ikke liker henne? "Hun er ganske uhyggelig generelt" og "hun har bare meg som venn og det er ikke så rart sånn som hun oppfører seg".. 

HVORFOR er DU venn med henne? Du liker henne ikke, du snakker stygt om henne også sitter du å lurer på om hun "bruker" deg? 

Eh? 

Anonymkode: 522e1...8e1

Kan  forstå at det da virker som jeg ikke liker henne, men jeg prøver bare å få frem at hun generelt har vært slik mot meg hele tiden, og jeg har alltid vært hyggelig mot henne - så kanskje ikke så rart om jeg ikke "liker" henne så godt lengre. Men ja, jeg burde ikke være venn med henne når oppførselen hennes har begynt å plage meg så mye.

Og "hva jeg er ute etter av respons" står jo veldig klart, om du leser tittelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Hemoglobin skrev:

Jeg kan ikke vite om hun bruker deg, men uhøflig det er hun. For min del ville jeg gitt beskjed om at hun fikk skjerpe seg eller at kontakt heretter var uønsket.

Er og enig med ab over her. Det er toskete å holde kontakt med personer man ikke liker.

Noen av dere her på KG er så ekstreme. Man er "toskete" og litt av hvert bare fordi man har ikke har avsluttet en vennskap enda, fordi man da er usikker på om den "vennen" igrunn er en venn? Vel, toskete å kalle noen toskete av en slik ting spør du meg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hemoglobin
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen av dere her på KG er så ekstreme. Man er "toskete" og litt av hvert bare fordi man har ikke har avsluttet en vennskap enda, fordi man da er usikker på om den "vennen" igrunn er en venn? Vel, toskete å kalle noen toskete av en slik ting spør du meg.

Jeg tror ikke du vet hva ekstremisme er.

Forøvrig er det merkelig hvor sint du ble. Virkelig. Traff visst noe der ja.

Endret av Hemoglobin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uhyggelig er ikke det motsatte av hyggelig. Uhyggelig betyr skummelt!! 👻👻👻

Anonymkode: b3678...e34

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...