AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #1 Skrevet 18. januar 2017 Vi skal flytte til sommeren, men har ikke fortalt det til barna enda. Den eldste liker seg veldig godt på skolen nå, så jeg gruer meg litt til å fortelle at hun må bytte. Hun har noen venner på den skolen hvor hun nå skal begynne (begynner i 3.klasse), men det blir jo allikevel en overgang. Hvordan reagerte dine barn på flytting? Anonymkode: 9bef6...31b
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #2 Skrevet 18. januar 2017 Han som var yngste på den tiden reagerte ikke så veldig, syns det hele var moro. Fikk fort nye venner. Bryr seg ikke, snakker aldri om gamle stedet og huset. Eldste syns flyttingen var moro, men i ettertid er han småsinna for at vi flyttet og kan fint si at han vil tilbake til gamle huset. Han har samme venner som før, siden han gikk i barnehage her og vi kjenner mange som bor her. Han har flere vener her enn i forrige sted. Så jeg vet ikke.. Han ville ikke flytte, og sliter nok litt med det. Anonymkode: 14329...330
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #3 Skrevet 18. januar 2017 Jeg ble flyttet fire ganger i løpet av barneskolen og det var vanskelig alle gangene. Det ene stedet vi bodde på ble jeg dessuten mobbet. Jeg ville gjort mitt ytterste for å ikke flytte mens barna var i grunnskolealder. Anonymkode: 2d1bf...0c1 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #4 Skrevet 18. januar 2017 Takk for svar. Kan jeg spørre hvor gamle de er? Anonymkode: 9bef6...31b
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #5 Skrevet 18. januar 2017 Den første gangen jeg måtte bytte barneskole gikk det greit. Det var 2 kl, det som nå er 3 klasse. I den alderen var vi barn fremdeles åpne for nye venner og satt ikke fast i gamle mønstre. Men etter den 5 gangen var det ikke like greit lenger. Når man blir flyttet mye på, gir man litt opp å skaffe seg venner. Hvorfor skape relasjoner når dem må brytes opp etter kort tid. Det var min følelse av all flyttingen. Ingen steder i landet er mitt hjemsted, ikke noe hus er mitt barndomshjem, ingen venner er barndomsvenner. Dette henger igjen, selv som voksen. Det skal mye til for at jeg flytter mitt barn til en annen skole. Har kjøpt bolig og har en fast og trygg jobb. Anonymkode: f1856...db7 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #6 Skrevet 18. januar 2017 Vi har flyttet et par ganger, men da innen skolekretsen. Begge gangene gledet barna seg til å få nytt hus og nye rom, tror muligens det hadde vært annerledes om de måtte bytte skole. Anonymkode: 30f64...f55
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #7 Skrevet 18. januar 2017 Takk for svar igjen. Dette blir siste flytting for oss, så det blir stabilt resten av skoletida (og hele skoletida for yngste). Anonymkode: 9bef6...31b
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #8 Skrevet 18. januar 2017 Jeg gikk i 4.klasse da jeg flyttet. Var jo selvfølgelig ikke det morsomste som kunne skje, og jeg var veldig lei meg for å flytte i fra vennene mine. Heldigvis hadde jeg to tidligere klassevenninner (tvillinger) som gikk på min nye skole, så det gjorde det litt lettere. Kan vel kanskje se nå at jeg ville hatt det bedre på min gamle skole, og eg tror mye hadde vært annerledes nå om vi hadde blitt der. Men sånn er det jo bare! Anonymkode: 6911a...1e9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå