Gå til innhold

Hvilke triks kan hunden din?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan hunden din noen kule triks? 

Trenger inspirasjon 😁

Anonymkode: 0e3d0...7b2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gi labb, dekk, sitte bamse og snurre 

Anonymkode: 7badd...205

Skrevet

Slalom mellom beina, være "lei seg", high-five, snurre - og koppeleken. 

Skrevet

Sitte bamse, vinke, gi labb, snurr og hopp. Prøver å lære rull rundt men det går heller treigt

Skrevet

Hente fjernkontrollen :D

Anonymkode: 3ee69...192

• Liker 1
Gjest accident
Skrevet

Bamse, gi labb, sitte, gå på plassen sin, high five, ringe på ei bjelle, ( sånn på hotell ) rulle og vente på maten sin. Hun er forresten bare 5 mnd :)  

Skrevet

Gi labb, sitte, ligge, gå på plassen sin, fot, bjeffe på kommando/stille på kommando, ligge på rygg(prøver å lære rulle rundt, men hun ruller bare på rygg) og sitte å vente til vi sier hun skal komme. Hva mener dere med snurre? Gå rundt seg selv? :P

Skrevet

'Gå i ring', 'opp' (på to bein), 'ligg', 'sitt', 'på plass', 'gå pent', 'se på *navn på en av eiere*', 'rull rundt', 'pang' (ligger på siden 'død'), holde godbit foran henne og hun tar den ikke før 'versågod', på plass og gå forbi godbit, 'hopp' (over et hinder eller opp på noe). Hmm.. ja, også søkeleker, både etter godbit og kantarell i skogen. Var det jeg kom på i farta. Hun liker så godt å lære nye ting, er en fin måte å ha interaksjon med henne på. Blir så glad når hun mestrer og får skryt.

Gjest økonomifrue
Skrevet

Snurre /twist (motsatt vei av snurre) 

8-tall rundt mine bein

Slalåm mellom mine bein

sitte bamse 

rulle rundt 

rygge

gå sideveis begge veier

balansere på stokk

sitt

dekk 

legge seg 

apport 

trykke tommel 

teppe (legge seg på et utlagt teppe) 

"uttøyning/stretching"

skru av og på lyset 

ligge/sitte med godbiter plassert rundtomkring på kroppen 

gå på plass

gå bak 

gå høyre/venstre/fram 

gå mellom - gå mellom mine bein fram, endre retning, gå baklengs 

Skrevet

krype, spill død, rull rundt, sitte bamse. Sikkert noe annet jeg ikke husker, har vært sløv med triksetrening i det siste.

Skrevet

De vanlige. Sitt, ligg, bli, kom, gi labb, slipp etc. Hverdagslydighet. 

Så kan han
Snurr (snurrer rundt "seg selv") 
Dans (hopper/spretter rundt meg)
Kyss
Hent (Kan peke på ting så henter han det)
Rull rundt
Snakk (bjeffe)
Syng (ule)
High five
Kast (Tar opp en leke eller ting og kaster den)
Hopp (hopp rett opp)
Fin rumpe (snur seg og setter rumpa høyt. Litt som å be, kneble bare han snur rumpa til meg. Gikk tom for ideer)

Jeg kan også si "kyss katten" så gjør han det. Jeg han også si "slå til katten" så gjør han det. Han tar bare labben på hode hans. Ligger katten på et annet rom så løper han inn dit for å slå til han (tar på han). 
Kan også gi han noe, og si "gi til katten" å gir han tingen til katten. 

Bamse, sitt på bare bakbeina og slike ting har jeg ikke lært han. Synes det er kjedelig. 
Har gått tom for ideer selv. Brukte katten på de siste, bare fordi jeg ikke hadde peiling på hva jeg skulle lære han :P 

Anonymkode: 13959...8c3

Skrevet

Hopp, sitt, dekk, snurr, rull, gi labb, sitte bamse, plukk opp, hent, rydd opp, bli, vent, søk, high five,  finn leken, kos,,  kryp, på plass (høyre, venstre, sofa, plassen din), gå rundt, løft labben, se på (navn på gjenstand/person) 

Anonymkode: 90e9f...8ef

Skrevet

Ser flere her nevner ting som sitt, bli, på plass osv. Jeg tok bare med rene triks, utover det kan jo hunden ganske mye av det som tilhører rallylydighet, samt spor og søk etter ulike typer gjenstander og lukter. 

Skrevet

Han er ikke min, men siden jeg passer/låner ham ganske ofte så svarer jeg. 

Bortsett fra vanlige kommandoer som "sitt" "ligg" "kom" osv så kan han. 

Gi labb

High five 

Lukke døren (ganske praktisk hvis jeg bærer ting) 

"Snakke"

Varsle hvis jeg eller eieren blir skadet

Hente snusboksen (selve snusen er han redd for, men ikke boksen så lenge den er lukket. Ingen fare for at han spiser det)

Gå til høyre eller venstre

Ved lyskryss hvor det også er lydsignal så kan han vente til lydsignalet

Krysse veien på kommando

De to siste har jeg lært ham. 

Skrevet (endret)

Min kan: sitt, ligg, vent, rulle rund, spille dø, sitte bamse, danse, kom, her, gi labb både høyre og venstre og begge,søk etter mat. Synes det er gøy å lære han nye ting.

Endret av Ringblomsten
Kom på flere triks han kan

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...