Gå til innhold

Leave-in conditioner i sprayform?

Anbefalte innlegg

Gjest Ethereal
Skrevet

Jeg fortsetter korstoget mot for mykt hår... :roll:

Er det noen som kan anbefale en spraybalsam? Håret mitt er kort og farget og tover seg uten balsam (stålull), men med vanlig balsam blir det altfor mykt, og totalt uregjerlig.

Jeg har nå brukt Health Goddess fra TIGI, men tror egentlig bare at det er vann med god lukt, for den gir ingen merkbar effekt ellers.

Altså: leave-in i spray- eller skumform, som ikke gjør håret totalt mykt, men får bort floker?

Skrevet

Alterna har jo en rød en jeg har hørt mye bra om..

Men alle skal jo gi skinnende og mykt hår...Så nå synes jeg du er litt vanskelig :ler:

Mitt blir for mykt og rart av redken butter treatmentet ..og jeg må ty til loreal structurizing fibre gel i tilegg.

Men nå er jeg ute på sidelinja av hva du spør om.

Jeg skal sjekke med en venninne av meg.. hun hadde det samme problemet.

Gjest Ethereal
Skrevet
Alterna har jo en rød en jeg har hørt mye bra om..

Men alle skal jo gi skinnende og mykt hår...Så nå synes jeg du er litt vanskelig :ler:

JEG er ikke vanskelig, men det helvetes håret er.... Kanskje mykt hår egentlig er et luksusproblem, men selv frisøren ler og rister på hodet over håret mitt...

Alterna...jeg liker jo Alterna (bortsett fra prisene) :)

Gjest Étoile
Skrevet

Hva med creme nutri-sculpt fra Kerastase? Jeg har brukt lait nutri skulpt (finner ikke den på lf nå), og den gir liksom litt mer substans til håret, samtidig som den pleier og beskytter mot varme. Håret blir ikke glattere av den, men den gjør ikke håret stivt heller. Jeg liker lait'en veldig godt, cremen passer kanskje bedre for deg. (Står short to medium hair på lf).

Gjest Anonymous
Skrevet

Den beste leave-in balsamen jeg har brukt er sebastian laminates kjøpte den hos hqhair fordi her i rogaland selger de ikke sebastian.

Gjest Ethereal
Skrevet
Den beste leave-in balsamen jeg har brukt er sebastian  laminates kjøpte den hos hqhair fordi her i rogaland selger de ikke sebastian.

Jeg går hos en Sebastian-frisør, så jeg får spørre henne neste gang jeg skal dit. Jeg er skikkelig i tvil om jeg skal kutte balsam, og heller bruke leave-in, eller bruke balsam som før, og i tillegg ett eller annet som gjør håret mer medgjørlig å style.

Skrevet

Jeg går hos en Sebastian-frisør, så jeg får spørre henne neste gang jeg skal dit. Jeg er skikkelig i tvil om jeg skal kutte balsam, og heller bruke leave-in, eller bruke balsam som før, og i tillegg ett eller annet som gjør håret mer medgjørlig å style.

Jeg gjør sistnevnte.

når det gjelder alternaen ..så koster den rundt 12 pund på strawberrynet.. den leave in saken.

Skrevet

Wella SP har noen supre leave-in balsam'er i skumform. Jeg bruker den for fint hår og er veldig fornøyd, masse volum og ingen floker, du finner sikkert en som passer for din hårtype.

Gjest Ethereal
Skrevet

Takk, Arkana :)

@Jasmin: jeg kommer nok til å gjøre som du, bruke balsam som før, og heller bruke et stylingprodukt i tillegg for å gjøre håret medgjørlig. Hva bruker du?

Skrevet

Loreal structurizing fibre gel.. den kjøper jeg til mange av mine venninner når jeg handler fra lookfantastic.. den samler håret og holder det på plass.

Men før det har jeg et skum fra paul mitchell i som gir fukt til fruskrøllene mine og en krem fra biolage

Veldig fornøyd med denne..

Hender jeg bruker tigi curl jam.. men den lukter veldig sukkertøy. Så jeg orker bare en dag eller to.

Skrevet

Har hatt akkurat samme problem som deg, og tro meg: jeg har prøvd mye rart :-) men har endelig funnet en slags hårkur som er for å forbygge slitt hårog samtidig gjøre håret mykt og gi det mere glans. Den inneholder to forskjellige flasker: den ene skal du spraye på og børste gjennom håret, den andre er mere som en krem som du skal fordele etterpå igjen!(disse to er i samme pakke)

og vips der forsvant det flisete,flokete håret :)

schwarzkopf: bonacure repair

kjøpes hos frisør som fører dette merke for rundt 120kr

denne burde du absolutt prøve:)

Gjest Ethereal
Skrevet

Håret mitt er FOR mykt, det er det som er problemet, ikke at det er slitt eller noe (det er helt kort, og klippes hver 6.uke).

I dag testet jeg noe nytt; jeg hadde Grip fra Sebastian stående fra langhårsperioden, og oppdaget at den funket bra til å gjøre håret mer medgjørlig. En klatt fordeles i vått hår, som så fønes eller lufttørkes.

Skrevet

Det blir iallefall veldig medgjørlig av den jeg snakket om:)..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...