Gå til innhold

Hvordan er beste måten å bevare en god tone på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har holdt på med en mann et par måneder nå. Vi har det hyggelig sammen, grei sex, men jeg har nå innsett at det ikke er han som er "the one". Vi er rett og slett for forskjellige når det kommer til mål i livet, interesser og syn på diverse ting. Noen av tingene vi er ulike på er for meg "dealbreakers" og selv om han sikkert kunne endret syn med litt kunnskap, så er jeg ikke ute etter et prosjekt. Jeg har ingen ønske om å gå inn og forandre han.

Likevel er det hyggelig å ha han som en søndagskjæreste og "kamerat", og selvsagt noen å ligge med iblant. Ettersom vi kommer fra en liten by og er mye i hverandres omgangskrets (før vi begynte å holde på også), synes jeg det hadde vært dumt å falle ut med han. Jeg har lyst å ha en god tone med han.

Ville det vært en løsning å fortelle han at vi ikke kommer til å fungere i lengden/fast forhold, men foreslå å være "venner med fordeler" ? Eller er det bare best å fortelle vi ikke kommer til å fungere ? Vi har egentlig pratet lite om hva vi vil, men ifølge hans venner så er han interessert i meg som noe mer enn bare date. Har noen av dere noen formening om hva dere ville ha gjort? Eventuelt hva som vil såre minst?

Anonymkode: 21786...1ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare kutte han ut er nok det beste 

Anonymkode: adfa9...45f

• Liker 6
Skrevet

Dropp daukjøttet!

Skrevet

Du burde si at du ikke ser for deg et forhold og for din egen del burde du finne ut hva han vil. Mange damer i din posisjon går i den fellen at de bevisst prøver å påvirke relasjonen til å gå i den retningen de ønsker at den skal gå uten å ta hensyn til hva mannen egentlig vil. 

Det er ikke sikkert at du kan bevare en god tone. Det kommer an på hva han vil. Hvis jeg hadde sett på deg som kjærestemateriale og du hadde sagt at du ikke ønsket forhold hadde ikke jeg ønsket mer kontakt. 

Anonymkode: 556ad...9d8

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, Bohemia skrev:

Dropp daukjøttet!

unødvendig og stusselig kommentar

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har holdt på med en mann et par måneder nå. Vi har det hyggelig sammen, grei sex, men jeg har nå innsett at det ikke er han som er "the one". Vi er rett og slett for forskjellige når det kommer til mål i livet, interesser og syn på diverse ting. Noen av tingene vi er ulike på er for meg "dealbreakers" og selv om han sikkert kunne endret syn med litt kunnskap, så er jeg ikke ute etter et prosjekt. Jeg har ingen ønske om å gå inn og forandre han.

Likevel er det hyggelig å ha han som en søndagskjæreste og "kamerat", og selvsagt noen å ligge med iblant. Ettersom vi kommer fra en liten by og er mye i hverandres omgangskrets (før vi begynte å holde på også), synes jeg det hadde vært dumt å falle ut med han. Jeg har lyst å ha en god tone med han.

Ville det vært en løsning å fortelle han at vi ikke kommer til å fungere i lengden/fast forhold, men foreslå å være "venner med fordeler" ? Eller er det bare best å fortelle vi ikke kommer til å fungere ? Vi har egentlig pratet lite om hva vi vil, men ifølge hans venner så er han interessert i meg som noe mer enn bare date. Har noen av dere noen formening om hva dere ville ha gjort? Eventuelt hva som vil såre minst?

kutte ham helt ut og glem han. ellers blir ting bare værre for begge

Skrevet
Akkurat nå, brownbrown skrev:

unødvendig og stusselig kommentar

Minus ordet kommentar så har man vel deg i egen person :fnise:

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Bohemia skrev:

Minus ordet kommentar så har man vel deg i egen person :fnise:

sier litt om deg som person. triste kvinne. syns synd i deg

Skrevet
Akkurat nå, brownbrown skrev:

sier litt om deg som person. triste kvinne. syns synd i deg

Du har nok mer enn nok med ditt eget triste selv :fnise:

Gjest Froning
Skrevet
Akkurat nå, Bohemia skrev:

Du har nok mer enn nok med ditt eget triste selv :fnise:

Er det noe spesielt du er ute etter her?

Til TS:

Fortell han sannheten og så får du se om han er interessert i å ha deg som søndagskjæreste. Hvis han er ikke interessert i noe mer burde du være grei og kutte han ut for hans egen skyld.

Skrevet
1 minutt siden, Froning skrev:

Er det noe spesielt du er ute etter her?

Det spørsmålet er vel mer berettiget til deg selv, siden det er du som henvender deg til meg. Fælt så mange penis-nek som dukket opp i denne tråden. TS: DUMP DAUKJØTTET!

Gjest Froning
Skrevet
Akkurat nå, Bohemia skrev:

Det spørsmålet er vel mer berettiget til deg selv, siden det er du som henvender deg til meg. Fælt så mange penis-nek som dukket opp i denne tråden. TS: DUMP DAUKJØTTET!

Var ikke noe spesielt jeg ville.

Gjest rayon de soleil
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Si det rett ut til han, helt ærlig og oppriktig, jo ærligere og mer direkte dess bedre dersom målet er å såre han minst. Jo mer forsiktig du er, dess verre blir det for han, jeg har vært gjennom nok brudd til at det vet jeg. Det er vondt for han sånn umiddelbart, men det er det beste du kan gjøre både for han og relasjonen dere i mellom - om du pynter for mye på alt så ender du med å få et dårlig forhold til han for fremtiden også. Så fortelle det akkurat som det er uten å beskytte han i det hele tatt, sier seg selv at dere ikke kan ha noen FF-relasjon når han har følelser for deg, det vil bare forvirre han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...