Gå til innhold

Når kan søsken være alene hjemme sammen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker dere at et søskenpar på 6½ og 8½ kan være hjemme alene sammen en times tid på jevnlig basis (1-2 ganger i uka)? Er det forskjell på om de er en eller to, dvs hadde det vært greit om det var bare eldste mens det er ugreit når yngste også er med?

Anonymkode: c9f3b...ea9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke skjønne at en time hjemme alene i  den alderen skulle være noe problem. Så lenge de vet hvem de kan kontakte hvis noe skulle skje så vil de fleste barn takle det helt fint vil jeg tro. Selvfølgelig kommer det an på modenhetsnivået til barna og om de synes det høres greit ut selv. Jeg tenker umiddelbart at det er fint å være to stykker når de skal være hjemme alene de første gangene, det er sikkert litt betryggende.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville heller ikke hatt noe problem med dette. Men sørg for at det er en telefon eller noe hjemme, slik at dere kan kontakte hverandre. (Vår 7-åring pleier å ringe meg på ipaden sin, facetime, når jeg er på jobb, for å fortelle at hun er hjemme fra skolen.)

Anonymkode: 33dad...7d6

Skrevet

Jeg ser ingen problemer med dette. Min eldste var hjemme alene en times tid regelmessig da hun var seks og et halvt. Sålenge de ikke er typene til å ramponere huset og starte tredje verdenskrig med hverandre går det nok helt fint.

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker dere at et søskenpar på 6½ og 8½ kan være hjemme alene sammen en times tid på jevnlig basis (1-2 ganger i uka)? Er det forskjell på om de er en eller to, dvs hadde det vært greit om det var bare eldste mens det er ugreit når yngste også er med?

Anonymkode: c9f3b...ea9

Modenhet.. Er de modne for det så ja! Det er dog greit at de har ett eller flere tlfnr de kan ringe, evt en nabo å gå til. Men én time er uansett ikke lenge så det går nok helt fint hvis begge barna er modne for det :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...