Gå til innhold

Noen som har tatt fag/studert deltid via nett på BI?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På grunn av familiesituasjon er det vanskelig for meg å studere på dagtid, og vurderer nå å starte med å ta noen fag/studere deltid på nettet, og har sett på BI. Synes dette kan passe meg veldig godt siden jeg har vanskelig for å komme fra hjemmet på kveldstid også, men vet jeg fint klarer å studere etter barna har lagt seg. Noen som har erfaringer med dette? Er det obligatoriske samlinger, og kan feks eksamen taes via nettet?

Anonymkode: bf006...229

Skrevet

Jeg var nettstudent på BI, og det er av god kvalitet. Jeg tror det er litt variasjoner mellom fagene ang. det obligatoriske, men jeg måtte møte opp i Oslo to ganger i semesteret, og hadde eksamener sammen med ordinære studenter i Oslo. Men det er mulig å søke om å få ta eksamen et sted nærmere deg. Det står info om det på BIs nettsider. Vil bare også si at det er mye å lese. Når du følger undervisning får du mye arbeid gratis, mens hjemme må du gjøre en del av jobben selv. Når det er sagt er det ganske mye stoff på nett, diskusjoner og de har også litt videoundervisning. Det hendte også at de la ut video fra de obligatoriske undervisningene i Oslo, men det gir de beskjed om på forhånd. Lykke til! :) 

Skrevet

Hva studerte du?:)

Skrevet
59 minutter siden, CoolSistah skrev:

Hva studerte du?:)

Årsenhet i bedriftsøkonomi. Er det samme som første året på mange av studiene. :) 

• Liker 1
Skrevet

Universitetet i Tromsø har årsstudium i Bedriftsøkonomi via nett. Prisen er bare vanlig semesteravgift ;-) 

Anonymkode: e5bbc...6d2

• Liker 3
Skrevet
På 20.1.2017 den 15.33, Verpus skrev:

Årsenhet i bedriftsøkonomi. Er det samme som første året på mange av studiene. :) 

Hva slags jobber får man med dette?:) 

Anonymkode: 4fd37...d53

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags jobber får man med dette?:) 

Anonymkode: 4fd37...d53

Er ikke noe spesifikt, men gir en god innføring i bedriftsøkonomi og ledelse, og kan være nyttig om man skal jobbe i en lederstilling i butikk eller om man ønsker å starte opp selv. Kan også være en god og rask videreutdanning om man trenger litt påfyll. Man lærer om hvordan man lager en bedriftsplan, setter opp/leser regnskap, finans, markedsføring, markedsanalyse, statistikk, litt bedriftshistorie, forretningsjus og organisasjonsadferd. Jeg skulle egentlig gått eiendomsmegling, men sluttet av private årsaker, så har ikke noe konkret eksempel dessverre. 

Skrevet

Studerer også via nett på BI, tar en bachelor i Økad. Har nettopp begynt, men syns opplegget er veldig bra. Er mye å lese, men foreleserne er flinke til å svare på meldinger og har hyppige oppdateringer på it's learning. Det finnes også grupper til hvert enkelt fag på facebook hvor man kan snakke med andre som tar samme fag. 

Det er ikke obligatoriske, men frivillige samlinger når man går nettstudier ved BI, så man er altså ikke nødt til å reise til Oslo :) 

Anonymkode: 514ca...049

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...