AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #1 Skrevet 18. januar 2017 La oss si du har veldig lyst på barn, og mannen er usikker. Han sier ikke bastant nei, men noe slikt som "jeg er ikke helt klar enda" og har nølt veldig lenge. Kunne du da valgt å bli gravid likevel, ved å f.eks. ikke ta p-piller? Anonymkode: 79080...e26
Ananas. Skrevet 18. januar 2017 #2 Skrevet 18. januar 2017 Å lure en partner burde være uaktuelt uansett hvor mye man ønsker seg noe. 20
Hermine Grang Skrevet 18. januar 2017 #3 Skrevet 18. januar 2017 Om han ikke ønsker å bruke prevensjon så sier jo han at han er klar for barn. Greit han er litt usikker, men han har jo fortsatt forpliktet seg. Selvsagt mest trygghet i at han sier "jeg ønsker barn over alt på jord". Men sannheten er jo at man ikke vet hva man går til og da er det jo forståelig at man er litt usikker når man tar en såpass stor beslutning. 3
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #4 Skrevet 18. januar 2017 Nei, det kunne jeg ikke. Vil ikke ha barn med en mann som er usikker. Hadde jeg gått fra den tvilende mannen i stedet. Anonymkode: 3c850...314
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #5 Skrevet 18. januar 2017 Det kommer vel an på. I utgangspunktet nei, men om jeg nærmet meg 40 og fyren hadde tvilt i fem år, så ville jeg vurdert det. Anonymkode: d18b3...220
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #6 Skrevet 18. januar 2017 Selvfølgelig ikke. Det hadde vært helt uaktuelt. Å prøve å bli gravid er en felles avgjørelse og jeg kunne aldri levd med å ha lurt mannen min på den måten. Dersom jeg var i et forhold med en mann som var usikker og min egen biologiske klokke begynte å tikke, hadde jeg tatt en prat med han om hva jeg følte og hva jeg ønsket, så måtte vi tatt det derifra. Er barneønske stort og tiden dårlig, så får man heller forlate partner om barn er viktigst. Hva skal man i det hele tatt forsvare noe annet? Anonymkode: 74f98...b29 5
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #9 Skrevet 18. januar 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: La oss si du har veldig lyst på barn, og mannen er usikker. Han sier ikke bastant nei, men noe slikt som "jeg er ikke helt klar enda" og har nølt veldig lenge. Kunne du da valgt å bli gravid likevel, ved å f.eks. ikke ta p-piller? Anonymkode: 79080...e26 Det er å lure sin mann og mest sannsynlig slutten på forholdet. Jeg hadde aldri godtatt et sånt svik, om mannen tok en viktig avgjørelse i forholdet vårt når jeg ikke var sikker eller klar til det. Anonymkode: 383b4...09c 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #10 Skrevet 18. januar 2017 Nei overhodet ikke. Når jeg får barn skal det være dypt ønsket fra begges side. Bare tanken på at han mann er sammen med meg av forpliktelse snarere enn et genuint ønske, er forferdelig. Kan ikke forestille meg å sette seg selv i den situasjonen og hva det må gjøre med en over lengre tid. Fatter ikke at noen kvinner er komfortable med det. Anonymkode: 30907...d8b
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #11 Skrevet 18. januar 2017 Hvis jeg gikk på p-piller, nei. Men om jeg var gravid så hadde jeg SELVSAGT IKKE tatt abort. Anonymkode: a62c7...8e6 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #12 Skrevet 18. januar 2017 Nei. Overhodet ikke. Sånt gjør man bare ikke. Det er opp til deg om du vil slutte på pillene ikke, men om du gjør det gir du beskjed! Så er det opp til ham om han vil bruke kondom eller holde seg til hånda om han ikke vil bli far. Hvordan ville du tenkt om menn som lurte deg til å bli gravid? F.eks. ved å stikke hull i kondomet? Er det greit? Neppe... Anonymkode: 8a427...c85
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #13 Skrevet 18. januar 2017 8 timer siden, Hermine Grang skrev: Om han ikke ønsker å bruke prevensjon så sier jo han at han er klar for barn. Greit han er litt usikker, men han har jo fortsatt forpliktet seg. Selvsagt mest trygghet i at han sier "jeg ønsker barn over alt på jord". Men sannheten er jo at man ikke vet hva man går til og da er det jo forståelig at man er litt usikker når man tar en såpass stor beslutning. Så hvis han vet at du er på pillen fordi dere har avtalt dette, og så slutter du å ta pillen uten å si ifra til han så er det hans feil om du blir gravid fordi han ikke brukte kondom hele veien? Det er slike som det med slike uttalelser som dette som viser hvor skremmende lite kontroll man har som mann, da man mister all form for rettssikkerhet det øyeblikket damen er blitt gravid. Anonymkode: 1512a...d40 5
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #14 Skrevet 18. januar 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: La oss si du har veldig lyst på barn, og mannen er usikker. Han sier ikke bastant nei, men noe slikt som "jeg er ikke helt klar enda" og har nølt veldig lenge. Kunne du da valgt å bli gravid likevel, ved å f.eks. ikke ta p-piller? Anonymkode: 79080...e26 Nei, jeg hadde ikke lurt han. Men jeg hadde heller ikke funnet meg i sånt tull, som at jeg skulle vente på HAN til HAN blir klar. Sånt er bare mannsjåvinistisk sprøyt, for menn har ikke en tidsfrist å forholde seg til. Jeg hadde bare sagt at jeg gikk av p-piller, og heretter hadde liten interesse av sex med mindre han vil prøve å bli far til barnet mitt. Og at jeg tenkte høre med andre menn, mens han "tenker seg ferdig", evt prøve en inseminasjon med donor enn så lenge. Anonymkode: 4a06f...0ba 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #15 Skrevet 18. januar 2017 Jeg kunne blitt gravid med en usikker mann, om jeg var sikker på at han visste at "nå er det ikke prevensjon med i bildet, så dette kan det bli barn av". Sant å si var jeg litt usikker selv til tider, helt til barnet var født. Anonymkode: a3841...3f9 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #16 Skrevet 18. januar 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: La oss si du har veldig lyst på barn, og mannen er usikker. Han sier ikke bastant nei, men noe slikt som "jeg er ikke helt klar enda" og har nølt veldig lenge. Kunne du da valgt å bli gravid likevel, ved å f.eks. ikke ta p-piller? Anonymkode: 79080...e26 Det kunne jeg sikkert gjort, men da hadde jeg gjort det klart for han at jeg sluttet på p-piller, slik at han kunne ta ansvaret for prevensjon om drt var viktig for han. Anonymkode: c5b17...5fe 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #17 Skrevet 18. januar 2017 Kunne aldri lurt kjæresten min til å bli far på den måten, det er så grusomt gjort at jeg har ikke ord for det. Et barn skal være 100% ønsket hos BEGGE! Det er ikke kvinnens rett å bestemme over sånne ting når det vil binde en mann for resten av sitt liv uten at han egentlig vil. Kjæresten min veit at jeg ikke ville klart å ta abort om p-pillen skulle sviktet feks. Men jeg er veldig påpasselig med pillen, så skal vel litt til siden jeg aldri har hatt behov for å bestemme meg for abort/ikke abort siden jeg var 16 å først begynte på pillen. Men kjæresten er også klar over at jeg gjerne vil ha barn så snart jeg er ferdig med en utdannelse (jeg er litt sent ute med den så er ikke ferdig før om minimum 5 år) og har en stabil jobb. Å han er enig i det at ting skal være på stell først. Anonymkode: 72107...85e
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #18 Skrevet 18. januar 2017 Samboeren min var slik. Han hadde nok aldri sagt han var helt klar. Men jeg sa jeg sluttet på p piller så fikk det være hans valg. Da ble det barn. Og kort tid etter første ble det enda ett. Han var like nølete da, men han er kjempe glad for det. Om jeg skulle venta på at han sa at nå skal vi prøve så tror jeg ikke dethadde blitt noen barn. Han har selv takket meg for at jeg gjorde som jeg gjorde. Anonymkode: 496f1...8f9 4
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #19 Skrevet 18. januar 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Samboeren min var slik. Han hadde nok aldri sagt han var helt klar. Men jeg sa jeg sluttet på p piller så fikk det være hans valg. Da ble det barn. Og kort tid etter første ble det enda ett. Han var like nølete da, men han er kjempe glad for det. Om jeg skulle venta på at han sa at nå skal vi prøve så tror jeg ikke dethadde blitt noen barn. Han har selv takket meg for at jeg gjorde som jeg gjorde. Anonymkode: 496f1...8f9 Akkurat slik var min også, nå er han kjempeglad for graviditeten.... Anonymkode: c5b17...5fe 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #20 Skrevet 18. januar 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Samboeren min var slik. Han hadde nok aldri sagt han var helt klar. Men jeg sa jeg sluttet på p piller så fikk det være hans valg. Da ble det barn. Og kort tid etter første ble det enda ett. Han var like nølete da, men han er kjempe glad for det. Om jeg skulle venta på at han sa at nå skal vi prøve så tror jeg ikke dethadde blitt noen barn. Han har selv takket meg for at jeg gjorde som jeg gjorde. Anonymkode: 496f1...8f9 Men da var han jo med på valget , det er jo noe helt annet enn å lyve om at man går på p-pillen. Anonymkode: a28ce...c1d 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå