AnonymBruker Skrevet 17. januar 2017 #1 Skrevet 17. januar 2017 Jeg skal i babyshower og har lite peiling på babyer. Jeg tenkte på å kjøpe en kurv med litt forskjellig oppi, men trenger litt hjelp til forslag til typer (Natusan, Pampers, ...) og sånt av kremer, oljer osv. I tillegg er det fint å få tips om hvor dette er best å kjøpe. Noe av det jeg har tenkt litt på, er: Bleier Myke kompress? Olje, sjampo, bodylotion Salve? Talkum? Vaskekluter Babyhåndklær Sokker, lue, votter? Leker/bamse Smokk Smekker Jeg har selvfølgelig ikke tenkt å kjøpe alt, men et lite utvalg av dette. Hva ville du ha foretrukket å få av dette? Er det noe annet som kunne være midt i blinken? Anonymkode: 57638...2a1
Gjest Bledle Skrevet 17. januar 2017 #2 Skrevet 17. januar 2017 bleier, shampo, badesåpe, smokk, kompress og mer får man gratis fra bl.a. rema sine babypakker. så det hadde jeg i hvert fall droppet.
Maleficenta Skrevet 17. januar 2017 #3 Skrevet 17. januar 2017 Bodyer og smikker og bleier er vel en vinner?
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2017 #4 Skrevet 17. januar 2017 Ville styrt unna oljer, såper etc. Trenger ikke så mye sånt i begynnelsen. Personlig ville jeg blitt veldig glad for bleier. Skal du kjøpe klær så ville jeg passet på at det blir riktig i forhold til årstiden. Babyhåndklær er veldig søte, men strengt tatt ikke nødvendige så det kommer an på hva slags gave du har lyst til å gi da. Noe praktisk eller noe fint. Som en annen sier over her så er nok bodyer en sikker vinner. Det vil jo garantert bli brukt. Anonymkode: f1a26...625
Forundret.. Skrevet 17. januar 2017 #5 Skrevet 17. januar 2017 Jeg bruker for eksempel tynne myke bambus strømpebukser fra barnas hus og bambus bodyer på mini både når det er kaldt og når det er varmt.. når det er kaldt så tar jeg lag med ull over bambus plagg fordi mini reagerer litt på noe ull direkte på huden. Ang body så synes jeg det er kjekt med den omslagsvarianten fremfor dem som tres over. Selv så sverger jeg til bepantene salve og naf badeolje, all annen shampoo, lotioner osv bruker jeg ikke. Sånne tørservietter bruker jeg ved bleieskift, våtservietter brukes svært sjeldent, kun når jeg er ute og ikke har tilgang på varmt vann. Og det rimeligste alternativet jeg har funnet er apotek1, der får en 6 pakker for 100 hvis man er medlem. Ellers får man bare fem pakker. Smokkesnor er gøy, men helst den typen som ikke har gummi i enden men bare en løkke, det er fordi da kan en feste snora på en leke istedet bare på en smokk. På den måten får en bruk for snoen selv om baby ikke kommer til å like smokk. 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #6 Skrevet 18. januar 2017 En søt sparkebukse og en flaske champagne. Anonymkode: 41f1d...225
Tørrfisk Skrevet 18. januar 2017 #7 Skrevet 18. januar 2017 Det er selvfølgelig veldig forskjellig hvilke merker osv. man liker best, men jeg hadde blitt kjempeglad for dette: - Tørre engangskluter (som nevnt over, 6pk for 100kr dersom man er medlem i Apotek1-klubben). - Myk body i størrelse 56 eller 62. Lindex har veldig myke og fine bodyer til nyfødte. - Bleieposer (og engangsstellematter), tror de billigste er fra Libero og kjøpes på de aller fleste dagligvarebutikker. - En salve som lindrer sår rumpe, Bepanthen, kjøpes på apoteket. - Andre praktiske ting som f.eks termometer (hadde helt glemt å kjøpe dette selv, veldig glad for at vi fikk et til vår babyshower!), badevannstemperarurmåler, mykt babyhåndkle, ei god lue. Dersom den kommende mor vil amme kan det være greit med: - Ammete, kjøpes på apoteket. - Ammeinnlegg, jeg synes de fra Natusan er best. Kos deg i babyshower!
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #8 Skrevet 18. januar 2017 Ville satt pris på f.eks. vaskekluter, et babyhåndkle (jeg synes de med hette er super), en smokk med smokkeholder og en håndkrem til mor Jeg får ekstremt tørre hud av å amme (drikker sikkert for lite). Skal du kjøpe kle anbefaler jeg ullstrømpebukser fra Safa (fås på sparkjøp) eller omslagsbody fra lindex som kan knappes i to str. Anonymkode: 947ec...b5e
hopeful Skrevet 18. januar 2017 #9 Skrevet 18. januar 2017 Når jeg får barn rn gang kommer jeg til å bruke minimalt med salver (så lenge huden til barnet er friskt uten eksem ol). Det jeg ser for meg å kjøpe er inityol (oom det skrives slik?) For tørr/sår stump. Den er drøy i bruk og en slik tube varer leeeeeeeenge. Også en krukke med a-salve. Elsker den på meg selv. Mye annet er ikke nødvendig. Men myke håndklær og vaskekluter er kjekt til de små
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #10 Skrevet 18. januar 2017 Dette med kremer og såper er vanskelig. Vi fikk masse til vårt barn. For det første brukes svært lite av slikt i starten og for det andre har babyer veldig følsom hud. Vi brukte ingenting av det vi fikk fordi det rett og slett ikke var nødvendig eller førte til eksem. Det eneste vi bruker nå er ren olje, aderma for å forebygge eksem, talkum og inotyol. Sjampo bruker vi en svært sjelden gang dersom det er matsøl i håret. Barnet er snart to år. Det er ingen grunn til å bruke masse kremer og såper etter min erfaring. Jeg ville derimot satt stor pris på rene oljer (brukes i badevann eller ved stell, tørre servietter til bleieskift, bleier, inotyol, talkumpudder, fennikel-te, gulpekluter myke vaskekluter og bodyer. Anonymkode: f9992...92b 1
lalaB Skrevet 18. januar 2017 #11 Skrevet 18. januar 2017 Så koselig idé med en sånn diversekurv Hadde jeg laget kurven ville jeg puttet oppi litt bleier og engangskluter (selv om man får dette gratis i et par babybokser fra rema og apoteket så er det forbruksvarer som definitivt blir brukt), klær av noe slag, som en søt smekke, sokker eller body, en smokk, og kanskje en søt bamse. Jeg hadde styrt unna kremer og såper osv, for som flere har nevnt før meg er det veldig begrenset med hva man faktisk trenger av disse tingene.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #12 Skrevet 18. januar 2017 Hold deg unna Pampers bleier! De bruker mineralolje i sine bleier. Det er et stoff som er allergifremkallende, og som kan irritere huden til små barneromper. Stoffet tar over en del av hudens egenskaper, og gjør at barnet blir avhengig av stoffet (og dermed bleien). Dette lærte jeg på et kurs som handlet om giftige stoffer man får i seg ved bruk av helt vanlige hygieneprodukter. Anonymkode: 77692...265
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå