AnonymBruker Skrevet 17. januar 2017 #1 Skrevet 17. januar 2017 Jeg er ei jente i 20-årene som skal studere BI til høsten. Det eneste jeg er usikker på er HVOR. Og da står det mellom Bergen og Trondheim. Noen som har noe for/imot? Hvordan er studentmiljøet i byene? Takk for svar:) Anonymkode: 2ec34...395
Edalokojs Skrevet 18. januar 2017 #2 Skrevet 18. januar 2017 (endret) Studerte 6 år i Trondheim. Veldig godt studentmiljø der hvis du vil engasjere deg (søk på samfundet for å se tilbudet de har). Treningstilbudet er veldig bra (gjennom SIT, vet ikke om BI studenter får tilgang- eventuelt betale litt ekstra for medlemskapet). Du betaler kun for medlemskapet til treningssenteret (for studenter, av studenter) og har massevis av grupper å velge mellom (kampsport, yoga, ballsport, you name it). Været er ganske mildt, relativt lite regn. Bergen er vel der det regner mest i landet? Endret 18. januar 2017 av Edalokojs 3
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2017 #3 Skrevet 19. januar 2017 Studer i Bergen! Du kommer til å elske den byen. En fantastisk plass, jeg bodde i Bergen i 10 år, studerte og jobbet. Fantastisk studentby som har alt, godt studentmiljø, uteliv, kulturliv, treningstilbud, fjell rett utfor døren. Det er fantastisk å kunne være midt i byen og 20 min seinere være på fløyen, for så å få ned å rett på kafè. Bergen Jar alt! Det regner en del, men nå bor jeg i Trondheim og det regner søren meg ganske mye her også. I tillegg til schizofren vinter med snø og kuldegrader til regn og plussgrader to dager etterpå med klinkis...og sånn fortsetter det, måned etter måned. Keg trives ikke særlig i Trondheim, savner Bergen og gler meg enormt til å flytte tilbake. Du vil ikke angre viss du velger Bergen! Anonymkode: cc9a1...657 4
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2017 #4 Skrevet 20. januar 2017 Jeg vet ikke om det er forskjell på skolene når du søker BI, jeg har selv gått høgskole. men i forhold til byen stemmer jeg for Trondheim pga: -Bedre vær (objektivt) -Bedre miljø, fordi en stor del av studentene kommer utenbysfra og er veldig åpne for sosiale eventer (subjektivt) Men for all del, Bergen er også en fin by, og var mitt andrevalg. Angrer imidlertid ikke på at jeg valgte Trondheim Anonymkode: 7cd5a...cd7
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2017 #5 Skrevet 20. januar 2017 Faktisk ingen, tror jeg hadde valgt Oslo. Anonymkode: 98f79...3d0
johanan Skrevet 20. januar 2017 #6 Skrevet 20. januar 2017 Bergen, absolutt en by verdt å besøke. MYE som skjer! Mulighet for å reise rundt på det vakre vestlandet. Studentmiljøet i Bergen er veldig variert, været er nå så som så....
Copycats Skrevet 20. januar 2017 #7 Skrevet 20. januar 2017 Anbefaler virkelig Trondheim, helt klart den beste studiebyen. Jeg har både bodd i Bergen og Oslo. 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2017 #9 Skrevet 21. januar 2017 Jeg studerte i Trondheim. Alle de jeg vet om som har studert i Trondheim syns det var et flott sted å studere. Anonymkode: 2ef77...32d 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2017 #10 Skrevet 21. januar 2017 Trondheim! Ironisk nok er jeg selv bergenser, men kjente at det var godt å komme seg vekk fra byen. I Trondheim er studentene fra alle kanter, og det er så utrolig mange aktiviteter gjennom linjeforeninger, Samfundet, NTNUI (Norges største idrettslag!), SiT osv. Jeg har studert her nå i et halvt år og skal være her i minst fem og et halvt år til, og angrer ikke. Mye bedre vær er også et pluss, og nærhet til Sverige (endelig har jeg dratt på min første harrytur hehe) Anonymkode: 2a07c...523 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #11 Skrevet 22. januar 2017 Nå er vel Trondheim kåret til den beste studentbyen, så valget skal ikke være så vanskelig? Eller? Anonymkode: e67d1...bab 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #12 Skrevet 22. januar 2017 Jeg studerte i Bergen og er veldige fornøyd. Kjempegodt studentmiljø, massevis av kulturtilbud, aktivitetstilbud og muligheter for å engasjere seg. Kort vei til fjell og turområder, masse treningssentre for studenter og koselig parkliv når været er fint. Det kommer studenter fra hele landet til Bergen, også en del utvekslingsstudenter hvis du er åpen for å bli kjent med noe annet enn nordmenn. Så jeg anbefaler Bergen Anonymkode: c0a8a...d13 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #13 Skrevet 22. januar 2017 Sikkert ikke like enkelt å få fatt i noen som har studert begge steder, men jeg har iallfall studert i Bergen og ønsker meg tilbake og studere. Byen har alt du trenger. Den er stor nok, men samtidig veldig koselig og intim. Bor du i sentrum kan du gå til det meste, og hvis ikke så er kollektivtilbudet helt ypperlig! Som andre har nevnt er naturen noe å trekke frem. Du trenger ikke bevege deg langt for å boltre deg i storslåttnatur. Studiemiljøet er ikke noe å si noe på. Der er noe for alle Anbefales. Anonymkode: 8fb3e...540
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #14 Skrevet 22. januar 2017 Jeg har studert i både Bergen, Trondheim og Oslo. Bergen og Trondheim var like fantastiske studentbyer. Hvis jeg MÅ velge en som var best så vinner Bergen med små marginer fordi der var jeg ikke avhengig av buss. Alt var innenfor gå-avstand, både bosted, universitet og sentrum. Jeg bodde på Nygårdshøyden, og gikk maks 15 minutter til hvert sted. I trondheim måtte jeg ha busskort etterssom jeg gikk på Dragvoll. Oslo var for upersonlig, og er glad jeg verken tok bachelor eller master der. Anonymkode: 14530...982
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #15 Skrevet 22. januar 2017 Bergen. Lett! Studerte der i 7 år og elsket alle årene. Hvis været betyr noe, har jeg lest at det faktisk(!) regner mer i Trondheim, når det gjelder mengde, men at det gjerne er noen flere dager som har regn i Bergen. Ofte titter sola fram ila dagen likevel, ikke bare regn. Hilsen østlending. Anonymkode: 2f797...70a
brownbrown Skrevet 22. januar 2017 #16 Skrevet 22. januar 2017 På 1/17/2017 den 23.31, AnonymBruker skrev: Jeg er ei jente i 20-årene som skal studere BI til høsten. Det eneste jeg er usikker på er HVOR. Og da står det mellom Bergen og Trondheim. Noen som har noe for/imot? Hvordan er studentmiljøet i byene? Takk for svar:) Anonymkode: 2ec34...395 har vært i bergen mange ganger, desidert en utrolig flott by. har veldig bra uteliv også !
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #17 Skrevet 22. januar 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bergen. Lett! Studerte der i 7 år og elsket alle årene. Hvis været betyr noe, har jeg lest at det faktisk(!) regner mer i Trondheim, når det gjelder mengde, men at det gjerne er noen flere dager som har regn i Bergen. Ofte titter sola fram ila dagen likevel, ikke bare regn. Hilsen østlending. Anonymkode: 2f797...70a Har du studert litt forskjellig da, siden du studerte i syv år? Har studert et år i Bergen og et semester et annet sted, og lurer på å "returnere" til byen mellom de syv fjell. Byen er i særklasse. Anonymkode: 8fb3e...540
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #18 Skrevet 22. januar 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg studerte i Bergen og er veldige fornøyd. Kjempegodt studentmiljø, massevis av kulturtilbud, aktivitetstilbud og muligheter for å engasjere seg. Kort vei til fjell og turområder, masse treningssentre for studenter og koselig parkliv når været er fint. Det kommer studenter fra hele landet til Bergen, også en del utvekslingsstudenter hvis du er åpen for å bli kjent med noe annet enn nordmenn. Så jeg anbefaler Bergen Anonymkode: c0a8a...d13 Absolutt alt du nevner kan sies om Trondheim også. Godt studentmiljø, haugevis av kulturtilbud, kort vei til fjell og turområder, masse treningssentre og koselig parkliv. Mye internasjonalt i Trondheim også ettersom NTNU er veldig ettertraktet og mange kommer både utenbys og utenlands fra. Jeg anbefaler Trondheim Anonymkode: 00900...6f5
Sapree Skrevet 23. januar 2017 #19 Skrevet 23. januar 2017 Bergen er fantastisk! Planen var å bo her i 5 år pga utdanning, så bestemte jeg heller å bli boende for alltid (ønsket er ihvertfall der) 😝 Jeg har vært innom både universitetet, BI og NLA høyskolen og kan anbefale alle 😊 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #20 Skrevet 23. januar 2017 Ser at flere nevner været i Bergen. Det som ikke blir nevnt er at det kan gå flere år mellom hver gang det er minusgrader gjennom et helt døgn i Bergen. Det er svært lite snø, og vårblomstene kommer tidlig, i januar/ februar, Så hvis du ikke liker å stampe i snø i månedsvis så er Bergen absolutt byen :-) - Anonymkode: 00d6d...a58
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå