Gå til innhold

Kan jeg gå ned i vekt med dette??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er en jente på 18 år, cirka 178cm høy og veier ca 90 kg. Har veldig lite muskelmasse. 

Jeg har en polarklokke som sier at jeg forbrenner mellom 2400 og 2700 kcal de dagene jeg trener kondis, altså 4-5 dager i uka. Forbrenner mellom 2100 og 2300 de dagene jeg ikke trener (alt kommet an på om jeg begynner senere på skolen og sover lenge osv).

Kan jeg gå ned i vekt ved å spise 2000 kcal de dagene jeg trener, og 1700 de dagene jeg ikke trener? Syns det høres så mye ut! Blir bare veldig plaget med hodepine, migrene og slapphet, utmattelse når jeg spiser veldig lite, og er i det siste halvåret før jeg får vitnemål på vgs og må gjøre det bra på skolen. Hva er det sannsynlig at jeg går ned i vekt ved denne metoden? Takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du vil gå ned om du ligger i underskudd. 7000 kalorier er en kg. Det vil ikke være helt nøyaktig det hver uke selvfølgelig, men sett over tid er det ganske riktig. Det lureste du kan gjøre, siden du er så ung, er å lære deg gode vaner du kan leve med og heller bruke litt tid på nedgangen. Tilværelsen som jojo-slanker anbefales ikke...

Anonymkode: 05dcf...b39

Skrevet

Det hørtes ut som en sunn og overkommelig måte å gjøre det på.

Jeg gikk ned 60 kg på å spise mellom 1600 og 2200 kcal daglig. Kommer aldri til å legge meg på 1600 igjen, ikke verdt å ha så lite energi. Lå mesteparten av tiden på rundt 2000. Tok da 2 år å gå ned, men har ikke lagt på meg noe igjen etterpå (utenom med vilje, jeg ble litt for tynn) og det er 3 år siden nå.

Skrevet

Jeg tipper du fint kan gå ned på det, og prøv! Jo mer du kan spise mens du går ned i et greit tempo, jo bedre, og hvis du kan gå ned på 1700, er det mye bedre enn å legge seg lavere.

Den eneste måten du finner det ut av. er jo å prøve, selv om du synes det høres mye ut, så er det jo åpenbart en del mindre enn du spiser nå, for å opprettholde vekta du har. :)

Og kan jeg bare si at å lese om tenåringer som har vett til å tenke skole over sommerkropp gjør meg glad? :blomst:

Skrevet
10 timer siden, Hot mess skrev:

Jeg tipper du fint kan gå ned på det, og prøv! Jo mer du kan spise mens du går ned i et greit tempo, jo bedre, og hvis du kan gå ned på 1700, er det mye bedre enn å legge seg lavere.

Den eneste måten du finner det ut av. er jo å prøve, selv om du synes det høres mye ut, så er det jo åpenbart en del mindre enn du spiser nå, for å opprettholde vekta du har. :)

Og kan jeg bare si at å lese om tenåringer som har vett til å tenke skole over sommerkropp gjør meg glad? :blomst:

Hehe, tusen takk! Utdanning kommer alltid først, så fremst helsen tillater det :)

Skrevet
15 timer siden, Inwe skrev:

Det hørtes ut som en sunn og overkommelig måte å gjøre det på.

Jeg gikk ned 60 kg på å spise mellom 1600 og 2200 kcal daglig. Kommer aldri til å legge meg på 1600 igjen, ikke verdt å ha så lite energi. Lå mesteparten av tiden på rundt 2000. Tok da 2 år å gå ned, men har ikke lagt på meg noe igjen etterpå (utenom med vilje, jeg ble litt for tynn) og det er 3 år siden nå.

Åi, gratulerer! Utrolig inspirerende! Hvor mye tror du jeg kan gå ned før sommeren? :)

Skrevet
9 timer siden, hytteost skrev:

Åi, gratulerer! Utrolig inspirerende! Hvor mye tror du jeg kan gå ned før sommeren? :)

Takk. Jeg vet ikke antall kg, men du vil se mye mindre IG strammere ut. Alt ettersom hvor strikt du kjører. Veldig strikt fungerte ikke for meg, så jeg brukte heller lengre tid. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...