Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er redd for å ikke komme inn på sosionomutdanning (sosial arbeid). Vil derfor også søke pedagogikk, men er det verdt det? Får man jobb da? Jeg har 2 i matte og 3 norsk, så å bli lærer er vel uaktuelt, men finnes vel andre muligheter? 

Anonymkode: 4e9fd...79c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går selv bachelor i ped, og skal begynne på et annet studie til høsten. Det er et greit nok fag å studere, men ser ikke for meg hvordan jeg skal få brukt det i jobbsammenheng. Man blir liksom ingenting, og må nok helst ha master eller kombinere det med noe annet for å ha reelle jobbmuligheter.  Store deler av kullet vårt har allerede byttet over til noe annet, og enda flere skal slutte etter sommeren. Men det er bare min erfaring, har lest om mange her inne som anbefaler pedagogikkutdanning :) 

Når det kommer til karakterene dine, så tror jeg kravet er 3 i norsk og 4 i matte. Så det er evt kun matten du må forbedre for å bli lærer, så lenge du ellers har godt nok snitt :)

Anonymkode: 29c6f...811

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går selv bachelor i ped, og skal begynne på et annet studie til høsten. Det er et greit nok fag å studere, men ser ikke for meg hvordan jeg skal få brukt det i jobbsammenheng. Man blir liksom ingenting, og må nok helst ha master eller kombinere det med noe annet for å ha reelle jobbmuligheter.  Store deler av kullet vårt har allerede byttet over til noe annet, og enda flere skal slutte etter sommeren. Men det er bare min erfaring, har lest om mange her inne som anbefaler pedagogikkutdanning :) 

Når det kommer til karakterene dine, så tror jeg kravet er 3 i norsk og 4 i matte. Så det er evt kun matten du må forbedre for å bli lærer, så lenge du ellers har godt nok snitt :)

Hva er det du skal bytte til og hva er det de fleste andre hopper over til?

Anonymkode: 55a93...496

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det du skal bytte til og hva er det de fleste andre hopper over til?

Anonymkode: 55a93...496

Selv skal jeg søke på lærerutdanningen :) Det varierer veldig hva de andre skal søke seg over på, statsvitenskap, språk, sykepleier osv. Noen droppet ut etter jul for å ta opp fag fra VGS eller jobbe... ja, jeg har ikke oversikt over alle. Men dette skyldes nok ikke bare at pedagogikkstudiet kan oppfattes som lite anvendelig, det kan jo være mange grunner til at noen velger å slutte på et studie. Men for min del ble dessverre pedagogikk et feil valg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...