Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er forskjellen på ordinær kvote og kvote for førstegangsvitnemål? Jeg har lest på det ja, men jeg forstår ikke. I tillegg lurer jeg på, neste år skal jeg søke på universitet (Går påbygg). Men jeg lurer litt på hvor mye 46.7 poeng er i snitt sånn ca? Det er ordinær kvote, førstegangs greia er 43. Noen som kan forklare? 

Anonymkode: 8bae1...107

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Førstegangs er for de som kommer rett fra VGS. Alle andre går i ordinær. 

46.7=4.67

Anonymkode: 173f2...8ca

Skrevet

Hvis du søker rett etter vgs, er det førstegangsvitnemål, mens hvis ikke er det ordinærkvote :) 46,7 er middels høyt, det er alle karakterene dine + evt tilleggspoeng som alderspoeng, millitæret, folkehøyskole osv. Jeg har ganske dårlige karakterer, med 3 i flere fag, et par 4'ere og to 5'ere, i tillegg til 6 alderspoeng og havner da på omtent 41 konkurransepoeng.

Anonymkode: 8dcac...0cc

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Førstegangs er for de som kommer rett fra VGS. Alle andre går i ordinær. 

46.7=4.67

Anonymkode: 173f2...8ca

Tusen takk! Nå føler jeg meg en smule dum haha.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du søker rett etter vgs, er det førstegangsvitnemål, mens hvis ikke er det ordinærkvote :) 46,7 er middels høyt, det er alle karakterene dine + evt tilleggspoeng som alderspoeng, millitæret, folkehøyskole osv. Jeg har ganske dårlige karakterer, med 3 i flere fag, et par 4'ere og to 5'ere, i tillegg til 6 alderspoeng og havner da på omtent 41 konkurransepoeng.

Jeg vil veldig gjerne inn på sykepleien men tror jeg er en smule for dårlig til det.... :/ 

Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil veldig gjerne inn på sykepleien men tror jeg er en smule for dårlig til det.... :/ 

Hvis du er villig til å flytte på deg er det flere steder i landet som har lavere grenser :)

Skrevet

Det er halve landet rundt det! Haaha får se

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er halve landet rundt det! Haaha får se

Noe som er helt vanlig for studenter. :)

Anonymkode: 57e09...734

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...