AnonymBruker Skrevet 17. januar 2017 #1 Skrevet 17. januar 2017 Hei! Noen her som har gått folkehøgskole og som har noen erfaringer de har lyst til å dele? :-) Gjerne si litt om hvilken linje dere gikk, og hva dere gjorde i timene og hvordan skoledagene var. Tenker på å gå folkehøgskole til høsten, og har sett mye på Agder Folkehøgskole, Ringerike Folkehøgskole og Karmøy Folkehøgskule. Noen som har erfaring fra de skolene? Er de strenge i forhold til alkohol? Har tenkt til å gå en frilynt folkehøgskole, men aner ikke hvilken linje eller skole. Har sett litt på linjene global utvikling, global solidaritet og BRO. Noen som har noen erfaringer fra slike linjer? Anonymkode: 2a0d8...359
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2017 #2 Skrevet 17. januar 2017 Det er en helt fantastisk opplevelse å gå på fhs! Minner for livet. Men,du må regne med litt drama. Så mange ungdommer som bor sammen = mye kjærlighetsdrama. Anonymkode: 4c940...c17
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2017 #3 Skrevet 17. januar 2017 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er en helt fantastisk opplevelse å gå på fhs! Minner for livet. Men,du må regne med litt drama. Så mange ungdommer som bor sammen = mye kjærlighetsdrama. Anonymkode: 4c940...c17 Hvilken skole og linje gikk du? :-) Anonymkode: 2a0d8...359
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #4 Skrevet 18. januar 2017 Jeg gikk ett år på Fana Folkehøyskole i Bergen Det var helt fantastisk, anbefaler virkelig den skolen! Vet ikke helt hvilke linjer de har nå, men det finner man vel fort ut på nettsiden deres. Folkehøyskole generelt er veldig sosialt og gøy. Jeg kom rett fra VGS, hadde aldri flyttet før og var livredd for å ikke få noen venner. Men det gikk strålende, og mange av de jeg ble kjent med er fortsatt noen av mine nærmeste venner i dag Anonymkode: 0ebc4...f82
TinyBean Skrevet 23. januar 2017 #5 Skrevet 23. januar 2017 (endret) Jeg gikk Filmlinja på Agder 2011-2012. Utrolig mye gøy vi gjorde. Lagde småfilmer, reiste til Cuba med klassen vår + Jazzlinja i to uker, hadde litt filmteori og en koselig lærer som er stor fan av klassikerne innen film. De har vel gjort litt endringer på linjene der siden jeg ble ferdig, men jeg anbefaler Agder FHS. Greit miljø og koselig hybelrom. Bodde selv på enkeltrom som jeg gjerne betalte ekstra for da jeg MÅTTE ha privatliv og et eget sted jeg kunne trekke meg tilbake til Ble en gjeng som pleide å gå til butikken for å handle sammen, var koselige tider. Agder FHS tillater ikke rus og alkohol på hybelbygget, men jeg skal være ærlig og si at det var noen som ikke brydde seg om den regelen. Men ellers var det et fint år! Morsomme valgfag og (tok salsa en stund, et filmfag hvor vi så eldre filmer, styrketrening, pilates, russisk og Tegning. Det var forskjellig for høst og vår, selvsagt) og naturen er nydelig. Havner du i øverste etasjen på hybelbygget har du nydelig utsikt! Endret 23. januar 2017 av TinyBean
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #6 Skrevet 23. januar 2017 På 18.1.2017 den 10.24, AnonymBruker skrev: Jeg gikk ett år på Fana Folkehøyskole i Bergen Det var helt fantastisk, anbefaler virkelig den skolen! Vet ikke helt hvilke linjer de har nå, men det finner man vel fort ut på nettsiden deres. Folkehøyskole generelt er veldig sosialt og gøy. Jeg kom rett fra VGS, hadde aldri flyttet før og var livredd for å ikke få noen venner. Men det gikk strålende, og mange av de jeg ble kjent med er fortsatt noen av mine nærmeste venner i dag Anonymkode: 0ebc4...f82 Jeg gikk også der, men angrer på at jeg kastet bort et helt år og masse penger. Det var mange overfladiske jenter og gutter der som likte aller best å baksnakke, le av folk, fremheve seg selv, lage drama, bestemme over andre og drikke seg dritings tre ganger i uka. Hvis man er av den typen selv, blir det nok et perfekt år. (Joda, det var noen morsomme, jordnære og lite selvhøytidelige mennesker der også, men de var i mindretall.) Anonymkode: 6182d...ffc
Ti.09 Skrevet 23. januar 2017 #7 Skrevet 23. januar 2017 (endret) På 23.1.2017 den 16.43, AnonymBruker skrev: Jeg gikk også der, men angrer på at jeg kastet bort et helt år og masse penger. Det var mange overfladiske jenter og gutter der som likte aller best å baksnakke, le av folk, fremheve seg selv, lage drama, bestemme over andre og drikke seg dritings tre ganger i uka. Hvis man er av den typen selv, blir det nok et perfekt år. (Joda, det var noen morsomme, jordnære og lite selvhøytidelige mennesker der også, men de var i mindretall.) Anonymkode: 6182d...ffc Endret 3. mai 2017 av Tita92
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå