Gå til innhold

Flylady

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som driver med flylady? Jeg holder på i perioder, men ikke helt inni det enda. Må ta babystepsene igjen. Syns det er greit at alt har rutiner, men veldig vanskelig å følge opp med barn og jobb. (Nå er jeg i permisjon, og derfor litt mer tid). Konseptet er nok ment for hjemmeværende mødre, men det er greit å gjøre deler av det når man er i jobb, handler i bunn og grunn om rutiner.

Kort og enkelt, så handler det om å få orden på hus, hjem og livet ditt. Ikke alt på en gang, men litt og litt. Etter hvert skal det gå så lekende lett at det ikke tar mer en 10-15min hver dag å ordne huset. Du har faste gjøremål hver dag, og ekstraoppgaver. Huset er delt i soner, og man har en uke i hver sone, der den gjøres litt ekstra bra.

Er og en app der man kan krysse av ditt og datt etter hvert som det er utført.

Flylady.net

Anonymkode: 1ef46...d92

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er veldig glad i FlyLady, selv om jeg ikke har drevet aktivt med det på et par år nå.  Jeg begynte da jeg var gravid med første barnet og følte meg helt håpløs på hjemmefronten.  Skal man gjøre alt det hun sender ut mail om så hjelper det nok å være hjemmeværende, men det er mye som kan gjøres ellers også.  Det gjelder å finne de rutinene som passer best for deg.

Noen av rutinene jeg har vært ekstra glad i er vaske tøy hver dag, rydde hot-spots og kveldsrutinen. Sonearbeid drev jeg med da jeg var hjemme i permisjon, men synes det er vanskeligere å få til i en hektisk hverdag.  

En ting som jeg fortsatt driver med når jeg vil innarbeide nye rutiner er å sette en stjerne på kalenderen hver dag jeg gjør oppgaven.  Det er veldig barnslig, men virker også veldig bra.  Jeg har satt opp belønning dersom jeg klarer en hel måned, men faktisk så er det å se en perfekt rad med stjerner det mest motiverende.  Å se "hull" i kalenderen er ikke noe morsomt :fnise: 

Skrevet

Ja, sonerydding og hotspots gjør jeg her og. Merker og at en del rutiner var ting jeg allerede gjorde (som morgenrutinene), og andre rutiner kommer inn her og der. Syns det er artig, merker at det er moro å komme inn i det igjen. Kan virker omfattende med en gang, men man finner småting man kan begynne med. :)

Anonymkode: 1ef46...d92

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...