AnonymBruker Skrevet 17. januar 2017 #1 Skrevet 17. januar 2017 Hvor sykt er barnet før du holder han eller hun hjemme fra skolen? Jeg er hjemme i permisjon, så tror jeg har lav terskel, men kanskje for lav. Førsteklassingen var litt tufs, ikke feber (rundt 38g, men ikke over 38,2). Følte sg ikke pigg. Holdt han hjemme. Etter hvert kvikner han til, og jeg tror han fint kunne vært på skolen. Burde nok sendt han, og følte nesten han skulket. Og det var jo min feil! Anonymkode: 51ffb...0d8
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2017 #2 Skrevet 17. januar 2017 38 grader er jo feber, du gjorde helt rett. Ingen kan spå hvordan det blir senere på dagen. Her om dagen virket gutten min ikke helt i form. Hadde ikke feber, men var ikke seg selv. Valgte å holde ham hjemme for sikkerhets skyld, men trodde der og da at jeg egentlig overdrev. Senere samme dag var temperaturen 38,8, men det kunne jo like gjerne gått andre veien. Anonymkode: 1c8c2...34a 1
mummu Skrevet 17. januar 2017 #3 Skrevet 17. januar 2017 Når mine har temperatur på 38 er de i alle fall ikke i form til skole og barnehage. En ting er jo å være hjemme, man kan jo virke pigg da, men det er jo mer stimuli og fart på skole/bhg. Men det er forskjell på barn også. 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2017 #4 Skrevet 17. januar 2017 Blir bare så usikker. Han er jo ikke syk, bare tufs. Lett å holde han hjemme når jeg er hjemme. Han er sjeldent syk, og har ikke vært ordentlig syk siden han var baby. Samtidig har vi hatt lav terskel for å holde han hjemme fra bhg når vi har hatt muligheten, er litt annerledes med skole og fravær. Anonymkode: 51ffb...0d8
Ulrikke Skrevet 17. januar 2017 #5 Skrevet 17. januar 2017 38,2 såpass tidlig på dagen at det er FØR skolen starter er definitivt feber og grunn til å være hjemme! Uansett om formen virker fin senere på dagen! Det synes jeg overhodet ikke du skal tenke på. Hadde syntes det var MYE rarere om du sendte ham på skolen i den settingen enn om du holdt ham hjemme, for å si det sånn! 2
Arkana Skrevet 17. januar 2017 #6 Skrevet 17. januar 2017 Jeg følger allmenntilstand og ikke temperatur når jeg avgjør om barna skal være hjemme fra skole/barnehage, Jeg måler jo ikke temperaturen om ikke allmenntilstanden er dårlig og da er temperaturen kun interessant som et mål på hvor syke de er og ikke vesentlig i forhold til om de skal være hjemme eller ikke. Så et barn som tydelig føler seg dårlig, men ikke har feber ville jeg selvsagt holdt hjemme. 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2017 #7 Skrevet 17. januar 2017 Hvis barnet har 38 grader feber om morgenen er det mest sannsynlig noe smittsomt, og da vil jeg ikke ha ham på skolen før 24 timer etter at han er frisk/feberfri. Hilsen lærer. Anonymkode: c84fc...8f7
gullhjerte Skrevet 17. januar 2017 #8 Skrevet 17. januar 2017 http://nhi.no/foreldre-og-barn/hjemme-fra-skolen-eller-ikke-45258.html Her er en pekepinn på når det er greit å holde barn hjemme, mange gode råd her.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2017 #9 Skrevet 17. januar 2017 Halvtufse barn skal stå opp, dusje, spise frolkost og så skal formen vurderes. Å ta vurderingen om man er for syk til å starte dagen når man ligger i sengen er et dårlig utgangspunkt. Må man først stå opp og gjøre seg klar, for så å finne ut at formen er for dårlig så er formen for dårlig. Det er ikke alltid febermåling er det avgjørende for om man skal være hjemme. Dagsformen kan være elendig selv med normal feber. Dernest spiller smittefare for sine omgivelser en rolle og må vurderes. Så om barn eller voksne er for dårlig til å dra på barnehage, skole eller arbeid er en helhetsvurdering. Anonymkode: 7f791...8d1
Gjest Runforit Skrevet 17. januar 2017 #10 Skrevet 17. januar 2017 Barn kan snu på minuttet i allmennform. Om barnet ikke var i form og hadde feber så gjorde du rett i å holde han hjemme. Selv om han kvikner litt til så er det et helt annet tempo på skolen med støy og mye stimulanse.
Hedda-78 Skrevet 17. januar 2017 #11 Skrevet 17. januar 2017 Du gjorde helt rett i å holde barnet hjemme. 38 grader er feber. Har man feber, blir man hjemme. Spesielt hvis han følte seg dårlig også. Karrièren hans er nok ikke spolert selv om han gikk glipp av en skoledag på barneskolen, så ikke tenk på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå