AnonymBruker Skrevet 17. januar 2017 #1 Skrevet 17. januar 2017 Har en 4-åring som har begynt å få litt mage. Blitt mye godsaker i julen + et bestemoropphold der hun fikk det hun ville, omtrent. Tenker vi må stramme inn. Hun får ikke godteri annet enn på lørdag, og da ikke mengder. Forrige lørdag, f.eks, fikk hun epleskiver og klementin. Men hva er sunne middager egentlig? Føler jeg feiler litt. De får endel mat i barnehagen, og der har jeg ikke kontroll. Spiser pølser 1 gang i uka (turdag). Tips? Til frokost er det knekkebrød/brødskive/havregryn og melk. Anonymkode: ba58b...d9a
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2017 #2 Skrevet 17. januar 2017 Syns absolutt ikke du skal slanke 4-åringen, men sunn mat trenger vi jo alle. Fisk, magert kjøtt, masse frukt og grønt.. Barn i den alderen trenger også godt med karbohydrater. Anonymkode: 957dd...03f 3
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2017 #3 Skrevet 17. januar 2017 Jeg tror nok det er viktigere med aktivitet enn kosthold i den alderen. Anonymkode: 6e23e...7bd 2
Gjest Runforit Skrevet 17. januar 2017 #4 Skrevet 17. januar 2017 Er uansett ikke dumt å kutte ned på godteri og tomme kalorier i hverdagen. Ta du et kjapt Google søk på sunn middag så er det masse gode ideer og inspirasjon å få. Jeg er forøvrig enig med de som nevner aktivitet. Da jeg var liten så fantes ikke alle disse "diettene" folk går på. Spiste brød, smør, oster, Sjokadepålegg, masse poteter og fete sauser, drakk saft med sukker, Oboy etc etc. Men min generasjon var superaktiv. Vi satt ikke inne med TV og spill utenom de 30 min med barne TV på NRK kokka 18.00. Vi var ute og vi måtte sykle eller bruke beina. Ikke var alle enten syltynne, lubne eller småtykke heller. Tror det var 3 overvektige på hele skolen. Resten var normalt slanke barn. Da snakker vi hele barneskolen og ungdomsskolen. Jeg er nesten litt forundret over at små barn i det hele tatt kan bli tykke da de har ekstremt høy forbrenning pga vekst samt at de burde være opp og ned og overalt og brenne masse energi.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2017 #5 Skrevet 17. januar 2017 helt enig med at aktivitet er det mest viktig i samarbeid med god mat (men her må man ikke bli helsenarko- holder med en del aktivitet og noen sunne mat alternativer). Hva gjør hun i fritiden? Eller sitter hun mye på ipad? Anonymkode: 40b8e...e0b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå