Gå til innhold

Videokamera

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Kunne tenke meg å kjøpe et videokamera før jul. Er fattig student, samt amatør. Ønsker allikevel ikke å kjøpe noe crap.

Har noen tips?

Hvor mye må jeg ut med?

Hvilken modell er bra for en amatør?

Hvor kan jeg kjøpe?

Burde jeg vente til nyttårs-salget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har et Sony DCR-HC20 som vi er veldig fornøyd med. Det er enkelt å bruke og gir gode bilder. Kameraet har godt en del ned i pris så jeg vet ikke hva du må ut med. Tror vi betalte 6000, men som sagt så har det godt en del ned i pris.

I tillegg til selve kameraet må man kjøpe kassetter, veske og et program til redigering. Så det blir jo fort en del penger. Det finnes flere billigere kameraer, og de gir sikkert greie bilder de også.

Spørsmålet er vel hvor mye du kommer til å bruke det, hva skal du filme, skal du redigere eller bare kjøpe nye kassetter osv.???

Hvis du skal redigere og lagre bildene på datamaskin så tar filmen ganske stor plass, så vi endte opp med å kjøpe DVD brenner og uinnspilte DVD plater i tillegg..så fornøyelsen har blitt ganske dyr, men det er jo verdt det.

Vi skal lage noen personlige videoer å gi bort til jul så vi sparer jo litt penger til gaver der.

Lykke til med handelen hvis det blir noen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...