Gå til innhold

Langt forhold -> stort bryllup, kort forhold -> lite b

Anbefalte innlegg

Gjest En som bare lurer..
Skrevet

Lurte bare på om det finnes noen sammenheng mellom lengden på forholdet og størrelsen på bryllupet.

Antar jo at det ikke er noen direkte automatikk ;)

Men her kommer forklaringen til tankespranget: Om man har vært sammen lenge er sjansen for at man har mange venner som kjenner hverandre, og bedre halvdel stor. Samt at man også har hilst på stortsett hele familien til den bedre halvdelen. Og at det sånn sett vil være mer naturlig å be "alle og enhver" da enn om man kun har vært sammen "forholdsvis kort tid" og kanskje ikke har nådd å hilse på så mange slektninger osv.

Eller gir man bare katten i alt dette og inviterer de man mener "bør få komme i bryllupet"??

Tenker bare på meg selv feks: jeg kjenner ikke mange i familien til min bedre halvdel (vi har ikke vært sammen spesielt lenge), og jeg vet ikke om min drøm i forhold til et bryllup er å forholde meg til masse mennesker jeg aldri har sett før?? Min eldre bror derimot har vært sammen med samboeren sin lenge og de har nådd å være med i mange familiearrangementer sammen, og kjenner forsåvidt hele familien til hverandre (tanter og onkler, søskenbarn osv), og de planlegger nå et bryllup hvor "alle" blir bedt :) (det er derfor jeg har begynt å tenke på dette).

Skjønte noen spørsmålet?! Kort oppsummert: legger deres bekjentskapsforhold til respektive andre halvdels familie etc føringer for hvordan dere legger opp gjestelisten??

Tusen takk for svar:)

hilsen "en som lurer"

Videoannonse
Annonse
Gjest Trådstarter enda en gang.
Skrevet

Oi!! Så først nå at overskriften ble for lang :oops:

Det skulle være:

langt forhold -> stort bryllup, kort forhold -> lite bryllup??

Skrevet

Me ber dei som me har lyst at skal dela denne dagen med oss...

Gjest Klara Mu
Skrevet

:):):)

Vi har vært sammen nesten 10 år når bryllupet står. Det betyr ikke automatisk at vi kjenner hverandres familier kjempegodt. Det er flere i hans familie jeg faktisk ikke har møtt. Dessuten har, synes jeg, dette noe å gjøre med kjemi. Da vi bestemte oss for giftemål undersøkte vi ulike alternativer for feiring av dagen - alt fra bittelite til kjempestort. Vi har havnet sånn mitt på treet - hvor vi har kuttet en del familie som vi overhodet ikke har kontakt med. Dette synes jeg er opp til det enkelte brudepar - og hva en selv føler er mest riktig. Husk det er deres dag. Vi har tenkt litt ifht. ville vi dra om vi ble bedt til de forskjellige, hvor naturlig er det for oss å be noen vi ikke har møtt, hvem ønsker vi å feire dagen sammen med etc.

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi har vært sammen i 5 år når den store dagen står. vi velger å invitere nærmeste familie, ingenbarn, men venner og følge. ca 55 gjester.

Skrevet
Me ber dei som me har lyst at skal dela denne dagen med oss...

Vi også! Vi ber familie ut til grandtanter, og søskenbarns barn, samt felles venner.

Skrevet

Størrelsen på vårt bryllup ble et kompromiss mellom mine og hans ønsker. Vi endte opp med litt familie (til tanter og onkler) samt noen av de nermeste vennene.

Vi har vært sammen i ca2 år nå, men jeg har ikke møtt alle tanter og onkler av han, så bryllupet kan bli første gang jeg møter dem, men det gjør ikke så mye. Jeg ønsker ikke å forskjells-behandle familiene bare fordi de bor langt unna så vi ikke har møttes enda.

• 3 uker senere...
Skrevet
Lurte bare på om det finnes noen sammenheng mellom lengden på forholdet og størrelsen på bryllupet.

Oi, denne vinklingen har jeg ikke hørt om eller tenkt på før!

Dette synes jeg er opp til det enkelte brudepar - og hva en selv føler er mest riktig. Husk det er deres dag. Vi har tenkt litt ifht. ville vi dra om vi ble bedt til de forskjellige' date=' hvor naturlig er det for oss å be noen vi ikke har møtt, hvem ønsker vi å feire dagen sammen med etc.[/quote']

Men må bare si meg enig med Klara Mu... :wink:

Skrevet

Jeg synes man skal invitere de man ønsker å dele den store dagen med, eventuelt regulert av hva man har råd til.

Gjør det dere har lyst til!

Skrevet

Vi skal antagelig, hvis alt går etter planen, gifte oss i 2006, og vil da ha vært sammen i ca 12 år. Det regner jeg som et langt forhold. Vi skal ikke ha stort bryllup, men foretrekker et lite. Tror det heller går på hva man selv føler er riktig enn hvor lenge man har vært sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...