AnonymBruker Skrevet 17. januar 2017 #1 Skrevet 17. januar 2017 Har satt meg på skolebenken etter 20 år i arbeidslivet og skal nå skrive et kort refleksjonsnotat, er rusten i å skrive oppgaver og nå står jeg fast. Det jeg lurer på er dette med kildehenvisning. Jeg skal henvise til en fagartikkel hvor forfatter henviser til en annen kilde (en bok). Henviser jeg da bare til fagartikkelen eller skal jeg bruke hennes kildehenvisning enda dette ikke er en bok jeg har lest? På forhånd takk! Anonymkode: 4e8df...cee
Silfen Skrevet 17. januar 2017 #2 Skrevet 17. januar 2017 Du henviser til artikkelen du har lest. Evt nevner du i teksten denne boken forfatter snakker om dersom det er relevant.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2017 #3 Skrevet 17. januar 2017 Jeg ville skrevet "Berntsen 2000 i Årvik 2011", der sistnevnte er artikkelen og den første er boken. Anonymkode: b978f...37f
drue Skrevet 17. januar 2017 #4 Skrevet 17. januar 2017 Hei! Sjekk ut sokogskriv.no, der viser de deg nøyaktig hvordan man korrekt henviser til kilder. Det vanligste på vår skole er å bruke Harvard- eller Vancouver-stil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå