Gå til innhold

mat uten kjøleskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal snart på en tur i 2 dager, jeg vet det blir få fellesmåltider og jeg er avhengig av å spise lite og offte.

Det er heller ikke anleding til å handle, og jeg har generelt lite penger, så jeg må ha med meg mat. Ingen kjølemuligheter...

noen gode forslag til mat som ikke må oppevares kjølig?

Anonymkode: 23229...bf4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Knekkebrød og nugatti på tube, samt porsjonspakninger med leverpostei, laks og makrell i tomat. 

Avocado er også kjempegodt på knekkebrød, spesielt med litt sitronpepper på, og holder seg fint (uåpnet) i romtemperatur. 

Skrevet (endret)

Supper (type rett i koppen) med brød eller knekkebrød ved siden av. Syltetøy holder seg fint i romtemperatur. Egg også. Kok eller stek eller lag eggerøre/omelett. Små bokser med tunfisk holder fint til et lite måltid.

Legger til banan. Mettende og fungerer fint på brød eller bare som et måltid i seg selv. Billig er det også.

Endret av Whoops
Skrevet

Knekkebrød, tubeost, frukt og nøtter. 

Anonymkode: 6bbc6...72d

• Liker 1
Skrevet

Appelsin med tykt skall. Holdbart i flere dager.

Anonymkode: 11336...f62

Skrevet

Tusen takk for fine svar!

Her var det flere ting jeg ikke hadde tenkt på selv:)

Anonymkode: 23229...bf4

Skrevet

Pizzasnurrer holder seg fint i romtemperatur noen dager, særlig om du ikke har kyllingkjøtt eller kokt skinke i. Skal du ha kjøtt i velg heller salami eller noe tilsvarende. Da er det lett å ta seg en matbit også, uten å måtte tilberede noe der og da.

Baker du på forhånd kan du kanskje ta dem med deg frosne også, de tiner sikkert underveis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...