Gå til innhold

Barn i Oslo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er en familie på 3 som vurderer å flytte til Oslo, vi har sett på boliger på st.hanshaugen og jeg lurer på om det er noen som har erfaringer rundt det å bo så sentralt med barn? Er det gode tilbud for barna og hvordan er det å bli kjent med folk her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville prøvd å komme innunder skolekretsen til Bolteløkka, om dere skal ha barneskolebarn på Haugen. Ellers er det et fantastisk sted å bo med barn. Anbefales!

Anonymkode: 4d175...b69

• Liker 1
Skrevet

Det er et ekstremt gode tilbud for barna, hvis du tenker fritidsaktiviteter og dere har penger og tid. Og å komme i kontakt med andre er da ikke annerledes enn andre steder? Det kryr av barnefamilier. Bolteløkka går for å være en veldig bra skole å ha barna sine på, men venner er veldig fornøyde med Ila, Marienlyst og Sagene også. Så har du den Tyske, og KG (ungdomsskole), og St Sunniva, hvis dere skulle trenge alternativer.

Anonymkode: c523e...910

Skrevet

Har bodd her i to år nå, trives kjempebra og det er mange barn her, haugen, Idioten og Stensparken brukes av store og små sommer som vinter. Bor i Bolteløkka skolekrets, men har ikke skolebarn enda, så kjenner ikke skolen. 

Anonymkode: d2cde...349

Skrevet

Jeg vokste opp som barn i Oslo sentrum. Jeg likte det svært dårlig. Jeg husker som barn at jeg synes det var mye asfalt og biler, lite grønt. (En park et stykke med løshunder og pedofile i buskene) unna er ikke så praktisk for barn. Nå har forurensningen og biltrafikken økt mye siden den gang og jeg synes synd på barn i sentrale deler av Oslo som må vokse opp i dette by-helvete.

Anonymkode: a752b...46e

• Liker 1
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vokste opp som barn i Oslo sentrum. Jeg likte det svært dårlig. Jeg husker som barn at jeg synes det var mye asfalt og biler, lite grønt. (En park et stykke med løshunder og pedofile i buskene) unna er ikke så praktisk for barn. Nå har forurensningen og biltrafikken økt mye siden den gang og jeg synes synd på barn i sentrale deler av Oslo som må vokse opp i dette by-helvete.

Det ser ut som det bor 4000 barn 0-15 år bare i bydel St.hans-haugen allerede som lider denne skjebnen, så du har mange å synes synd på.

Anonymkode: c523e...910

• Liker 2
Skrevet

Det er et flott sted for barn å vokse opp! :)

Anonymkode: dd7dc...5b3

• Liker 3
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det høres egentlig ikke ut som du vokste opp i Oslo sentrum. Mer som om du aldri bodd i Oslo og spekulerer bare..

Ganske bra i Oslo, ja! Tilbud til barn er ubegrenset, så lenge dere har penger selvfølgelig, noen aktiviteter er jo litt dyrere enn andre. Alt fra basseng, lekeland, lekeplasser til de minste, til beste skoler i landet og ubegrenset tilbud innen sport og frihetsaktiviteter. Uansett om dine barn vil drive med musikk, eller sport, eller teater, du finner det meste. Men også parker, strender, marka. Det kommer jo an på hva man foretrekker også.

Anonymkode: b3c73...198

• Liker 2
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har aldri vokst opp i Oslo...

Anonymkode: 4d175...b69

• Liker 4
Gjest NorahLudoAllis
Skrevet (endret)
18 timer siden, linnabratt skrev:

Vi er en familie på 3 som vurderer å flytte til Oslo, vi har sett på boliger på st.hanshaugen og jeg lurer på om det er noen som har erfaringer rundt det å bo så sentralt med barn? Er det gode tilbud for barna og hvordan er det å bli kjent med folk her?

Generelt så blir det feil å se på statistikk for antall barn, da trenden i sentrumsbydelene er at mange velger flytte til Akershus/ytre deler av Oslo når de får barn nummer 2/skal begynne på barneskole.

Generelt er det mye mindre ungdom og eldre barn.

Men tilbudene er slik jeg ser det veldig gode og varierte, men avhenger av inntekt.

Forskjellene er veldig store, og det ER riktig at det er lite grøntområder sammenliknet med en mindre kommune og at det er dårlig luftkvalitet.

Men St.Hanshaugen er heldig som har flotte parker, kort tur til flere steder som har masse kulturtilbud for barn.

Skulle jeg bodd i den retningen ville jeg nok kanskje trukket meg oppover mot Lindern og Adamstuen, evt sørget for å finne en roligere sidegate.

Prisene er veldig høye, særskilt for boliger med det antall soverom du trenger. Du skal slite med å få soverom til alle barna, da trenger du litt flaks og veldig mye penger.

Edit: trodde du skrev 3 barn ;)

Endret av NorahLudoAllis

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...