Gå til innhold

Intervju snart! Hjelp, raskt svar?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har da søkt på jobb på tre forskjellige steder som sykepleierstudent. Jeg er nå kalt inn på intervju om en time til den jobben av dem jeg minst vil ha, og jeg lurer på hva jeg skal si. Hvis jeg hadde fått tilbud om jobben hadde jeg sagt ja, men hadde jeg fått tilbud av de to andre ville jeg sagt ja til dem etterpå da jeg heller vil jobbe der. Bør jeg fortelle at jeg har søkt jobb andre steder?

Anonymkode: ad647...ec2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanlig at de spør om du søker andre steder og da er det ærlig og redelig av deg å svare ja. Hvis de ikke spør trenger du ikke fortelle det. Hvis du får tilbud av en mens du venter på tilbud fra en annen er det greit å be om noen dager på å bestemme seg.

Anonymkode: d20b2...209

Skrevet

Hvis de spør om du har søkt på jobber svarer du ja. Om de gir deg et tilbud trenger du ikke svare ja på stedet, og de vil nok ikke gi deg et tilbud der og da, det tar ofte et par dager - og uansett forventer de ikke svar på stedet. Når skal du på intervju på de to andre?

• Liker 3
Skrevet

Ts. Har ikke fått intervju på de to andre, men søknadsfristen gikk ut i forrige uke 

Anonymkode: ad647...ec2

Skrevet

All den tid du ikke har hørt noe fra de andre vill jeg gjort mitt beste for å få jobb der du skal på intervju nå. Å komme på intervju er ikke ensbetydende med å få jobben.

Anonymkode: cf35b...090

Skrevet

Dersom du får tilbud om jobben så ber du om betenkningstid. :) Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...