Gå til innhold

Kaffekjerringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo alle dere der ute! Her kommer damen som var så forsiktig med sin nye drikk for snart et år siden. Spurte etter hva som ble drukket osv.

Kan fortelle at nå har jeg blitt kaffekjerring jeg med, det går mest i middels styrke på den, det er nå best. Men så: Hvor mange kopper blir det drukket om dagen på dere? Her varierer det mellom 1 - 2, og opptil kaaanskje 4. Men da er det stopp neste dag for å si det sånn, magen reagerer nemlig. Fikk masse kaffe til jul, kanne har jeg fått og et par typiske kaffekopper. Lucky me ! :P   

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

En halv kopp hjemme før jeg går ut døra, 0,5-1 Bodum termokopp på vei til jobb, 2 kopper før frokost på jobb, og 2-3 kopper etter frokosten... aldri noe hjemme på ukedager, mellom 3 og 5 kopper hjemme i helgene... :alice:
Det går i trakterkaffe, jeg drikker for mye til å bruke kapsel eller noe annen fancy dyr kaffe :phaedra:

Ellers, om jeg har fri og ikke bare sitter hjemme, så blir det gjerne Dobbel Cappuccino, gjerne Cappuccino Caramelino.

• Liker 2
Skrevet

Wow, du imponerer, men har hørt om mange som nesten ikke kan gå fra koppen sin, haha. Kjenner et par, tre stk ja.

Har ikke kommet helt dit enda, må jo på d....  så ofte! :smilorange:.

• Liker 1
Skrevet

Drikker maks en. Må ha to sukkerbiter oppi, men jobber med å redusere det etter hvert. :P

• Liker 1
Skrevet
49 minutter siden, tussi680 skrev:

Wow, du imponerer, men har hørt om mange som nesten ikke kan gå fra koppen sin, haha. Kjenner et par, tre stk ja.

Har ikke kommet helt dit enda, må jo på d....  så ofte! :smilorange:.

Jeg jobbet nattevakt i over ett år, så ble jeg student :P 
Jeg overlever med mindre kaffe også :) Er jeg på ferie, og spesielt i Syden, så blir det kanskje en kopp pr dag, eller en iskaffe!
Derimot om morgen før jobb, da er jeg ikke snakkende til før kaffen :P 

Gjest Kitten with mitten
Skrevet

Jeg drikker alt for mye. Det blir fort 5-7 kopper om dagen. Kaffekjerring på profesjonelt nivå :P Jeg drikker bare Nescafe pulverkaffe med litt skummet melk. Bortsett fra når jeg er på besøk hos folk som skal overbevise meg om hvor godt nespresso er :P Prøver nå å kutte litt ned og heller bytte ut noen kopper kaffe med te :) 

Skrevet

Jeg drikker én stor kopp om morgenen. 3 dl. Tidligere drakk jeg jevnt hele dagen, men har kuttet mer og mer ned etter hvert. Nå går jeg for kvalitet framfor kvantitet, abonnerer på kaffebønner og håndbrygger dagens kaffekopp hver morgen.

• Liker 1
Skrevet

Nescafe er en av de beste synes jeg, men det er de andre typene og. Trodde jeg skulle bare få en favoritt men der tok jeg feil. Heldigvis. Spennende med nytt.  :pls:

• Liker 1
Gjest Supersol
Skrevet

Jeg drikker vanvittig mye svart kaffe nå ettersom jeg er på slankekur. Da blir det gjerne tre kopper kaffe på treningsenteret hver dag. Kalorifri kos.  :kaffekopp:

• 2 uker senere...
Skrevet

Drikker kaffen med en skvett ekstra lettmelk oppi her. Idag vurderte jeg å kjøpe en pose til, men det ble med tanken. Må drikke opp to poser før 1.mars. Hehe :P    :kaffekopp:

• Liker 1
Skrevet

Jeg er i slutten av 40 årene, og drikker nesten aldri kaffe hjemme lenger. Vet ikke hvorfor jeg har sluttet med det, men jeg får bare ikke lyst på det lenger. Men jeg drikker en kaffekopp kanskje to ganger i uka, når jeg er innom faren min på vei til og fra butikken eller bare besøker han. Da pleier han å by på en kaffekopp og jeg takker ja. Det er den kaffen jeg drikker.

Kan ikke huske sist jeg kjøpte kaffe ute på shopping i byen e.l. Skal jeg ha noe drikke ute, blir det en halvliter kald Pepsi Max.

Ganske pussig egentlig, for jeg drakk mye kaffe før, og alltid en eller to store kopper cafe au lait hjemme på morgenen/formiddagen. Men altså ikke nå lenger (siste året eller litt mer).

• Liker 1
Skrevet

Her går det i en halv slurk med kaffe hvert år, samboer prøver nemlig å prakke på meg faenskapen. :ler:

• Liker 2
Gjest Zeitgeist
Skrevet

Så lenge langeren min (alias bedre halvdel) sørger for å fikse kaffebønner til meg, så blir det i alle fall en kaffekopp om dagen. Maler bønnene selv, og håndbrygger kaffen før jeg gyver løs på dagens arbeid. 

Eneste aberet er at jeg er blitt noe snobbete når det kommer til kaffe, og gudene forby at jeg får noe skvip som har stått på varmeplata i timesvis :fnise: 

Gjest Marillia
Skrevet

5 store kaffekrus pr dag. Må starte dagen med et stort krus nykvernet kaffe!

Skrevet
På 17.1.2017 den 14.07, Teriyaki skrev:

Drikker maks en. Må ha to sukkerbiter oppi, men jobber med å redusere det etter hvert. :P

Haha, nå drikker jeg uvisst antall kopper med en sukett oppi og en liten skvett melk. Litt bedre enn to sukkerbiter. :P

Skrevet

Jeg liker kaffe, men MÅ ha sjokolade til......... 

Drikker maks en kopp om dagen nå, før drakk jeg inntil 4....

Anonymkode: f2ea0...9ef

Skrevet

Her varierer det litt, kan gå fra 2 kopper nå, 3 kopper neste dag, men dagen derpå orker jeg simpelthen ingen kaffe. Greier ikke helt tanken, det virker som om kroppen har fått nok koffein lissom. Så: igår drakk jeg ikke en eneste en, men nå står det en tom kopp her gitt!  :laugh:

Skrevet

Her går det i perioder. Nettopp begynt å drikke kaffe igjen etter en lang periode uten. Bor alene så jeg drikker pulverkaffe, veldig lettvint og det bruker å drikke 2 store krus om dagen, en på morgenen og en på kvelden. Tok vanvittig lang tid for meg å gå fra å bare kunne drikke kaffe om det var melk i til å kunne drikke kaffen svart.

Skrevet

Jeg er av den kjerringa som ønsker å like svart kaffe, men ikke forstår det? Hva er så godt med kaffe? Er 27 og tenkte jaja da jeg var 20 er det forståelig, men nå er jeg gammel nok hvorfor liker jeg ikke kaffe :P 

Jeg drikker gjerne en kopp om dagen bare fordi alle gjør det og det er helt ok smak egentlig. Men jeg er glad i kaffe med melk, og om jeg skal kose meg kaffe med h-melk og kanskje sukker. Men det er sånn tullete måte å drikke kaffe på.

Nei uff litt sjalu på de fleste der ute som kommer inn på jobb å sier "aah hadde hvert godt med en svart kopp kaffe" 

Skrevet

4 - 5 kopper/dag. Sånn ca :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...