Gå til innhold

Dere menn. Pen, vakker, søt, nydelig osv......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det forskjell på disse ordene for deg? Noen som er mer spesielle liksom. Som komplimenter til ei jente 

Anonymkode: 21100...8b2

Videoannonse
Annonse
Gjest Overrasket
Skrevet

"Vakker" skiller seg ut og er et særskilt ord for meg. "Søt" er jo også sjarmerende, og er på en klar andreplass av disse alternativene. "Pen" og "nydelig" synes jeg er litt innholdsløse. 

Skrevet

Vakker er noe helt unikt og enestående.

Søt er noe mange er.

Pen er litt innholdsløst. Pen personlighet? Pent antrekk? 

Nydelig kan være så mangt. 

Anonymkode: 1ec75...e7d

• Liker 1
Skrevet

Vakker er vel litt "komplett", da har man alt.

Søt føler jeg ofte reflekterer personligheten i tillegg, altså at hun ser bra ut og at man liker personen, men ikke nødvendigvis er "klassisk" pen, men pen på en annen måte.

Pen, da tenker jeg mer på klassisk utseende. En ufordragelig overlegen person kan være pen, men jeg kan ikke se at hun kan være søt.

Samtidig: Er du en hyggelig person ville jeg foretrukket pen fremfor søt.

"Nydelig" er veldig pen, litt det samme som vakker, men jeg ville brukt det mer om et objekt. Jeg kunne sagt "en nydelig bil", "en nydelig strand", mens vakker ville være mer føelsesmessig ("vakker person", "vakker stemning" eller vakker "musikk")

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, Overrasket skrev:

"Vakker" skiller seg ut og er et særskilt ord for meg. "Søt" er jo også sjarmerende, og er på en klar andreplass av disse alternativene. "Pen" og "nydelig" synes jeg er litt innholdsløse. 

Det var nydelig sagt av deg. :P 

Anonymkode: 00266...9ba

• Liker 2
Gjest Overrasket
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var nydelig sagt av deg. :P 

Anonymkode: 00266...9ba

Ta det pent, nå. :tongue:

Gjest Herr Heftig
Skrevet (endret)

Jeg komplimenterer nesten aldri folk for utseende deres. Prøver heller å gi dem skryt for ferdigheter de har tillært seg.

Endret av Herr Heftig
Skrevet

Jeg bruker slike ord om jenta jeg liker, ikke om hvem som helst. Rent utseendemessig: når jeg liker henne og synes hun både er vakker, pen, nydelig, søt og sexy, så er hun spesiell for meg.

Anonymkode: 0db0a...9b8

• Liker 1
Skrevet

Jeg får ofte høre at jeg er pen og av og til nydelig. Søt har jeg kanskje blitt kalt en gang i hele mitt liv, og er sjeldent jeg blir kalt vakker. Dette tolker jeg som at jeg er klassisk pen, men ikke noen man snur seg på gata etter. 

Min venninne er en typisk sjarmør og the girl next door, og hun blir kalt søt av alt og alle. 

Anonymkode: cb84d...911

Skrevet

jeg blir kalt vakker, av en fyr som ikke har gangsyn..tar det ikke som et kompliment

Anonymkode: a1a08...e89

• Liker 2
Gjest Baremenneske
Skrevet

Har blitt kalt alt det der:))  -må også si at jeg føler vakker og nydelig er litt mindre brukt, men høres litt mer spesielt ut;)

Skrevet

Pen og vakker er det fineste syntes jeg. Syntes det er enda mer stas å bli kalt vakker fremfor søt. 

Gjest Jonasmann
Skrevet

For meg er dette en ...

Pen dame [mer voksne trekk, mindre rundt ansikt, smartere]:

Bilderesultat for beautiful woman

Søt dame [yngre trekk, rundere ansikt, gjerne blyg, virker litt dummere/ungdommelig] :

Relatert bilde

Nydelig = ekstraordinert pen/søt

Skrevet
24 minutter siden, Jonasmann skrev:

For meg er dette en ...

Pen dame [mer voksne trekk, mindre rundt ansikt, smartere]:

Bilderesultat for beautiful woman

Søt dame [yngre trekk, rundere ansikt, gjerne blyg, virker litt dummere/ungdommelig] :

Relatert bilde

Så det menn sier når de kaller meg søt er at jeg ser dum ut? Nå vet jeg hva jeg skal svare neste gang noen lurer på hvorfor jeg er singel, mannfolka tror jeg er dum som et brød og jeg vil ikke være sammen med noen som ikke respekterer meg.

• Liker 2
Gjest Jonasmann
Skrevet (endret)
8 minutter siden, Skogkatten skrev:

Så det menn sier når de kaller meg søt er at jeg ser dum ut? Nå vet jeg hva jeg skal svare neste gang noen lurer på hvorfor jeg er singel, mannfolka tror jeg er dum som et brød og jeg vil ikke være sammen med noen som ikke respekterer meg.

Mente vel hellet mindre voksen/mindre vis, ikke at de ser dummere ut. Itillegg er ikke min tanke det samme som andre sine nødvendigvis  ...

Endret av Jonasmann
Gjest Minesveiper
Skrevet

Hvorfor legger du så mye i dette ts? En dame kan være søt, sexy, pen osv alt etter situasjon og eller bilde.

Gjest Froning
Skrevet
5 timer siden, Skogkatten skrev:

Håper du tuller:fnise:

Skrevet
8 timer siden, Froning skrev:

Håper du tuller:fnise:

Så klart jeg tuller, men det sagt så jeg har egentlig aldri oppfattet søt som et ordentlig kompliment. Det er liksom noe litt billig over det, noe som kastes ut i hytt og pine uten at det egentlig betyr noe. Dog håper jeg ikke flere legger dum og naiv i begrepet søt, for i så fall må jeg nesten begynne å se på det som en fornærmelse :-)

• Liker 2
Skrevet
15 timer siden, Jonasmann skrev:

Relatert bilde

Hun her ser skikkelig scumbag ut. En som liker å kødde med andre og rakke ned på dem

Anonymkode: 953f3...04d

Skrevet

En tidligere bekjent av meg brukte betegnelsen "åja, hun som er vakker uten å være pen!" og det sier vel i grunen litt om forskjellen, fordi vakker sier noe mer enn pen gjør, vakker krever liksom en slags verdighet og utstråling som pen ikke krever. Søt er mer i samme retning som pen - begge er litt overfladiske.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...