Hadena Skrevet 17. januar 2017 #1 Skrevet 17. januar 2017 Jeg kjenner noen som har to barn. Disse barna er skikkelig plagsomme, de bråker, skriker og krangler. De bruker utestemme inne og det er ikke noe hyggelig å være på besøk hos disse, ei heller å ha dem her hjemme. De sier at de som ikke har barn selv er de som er best på barneoppdragelse, men hør nå her: Det ene barnet tar en sjokoladebit og får beskjed om at dette er den siste. Barnet respekterer ikke dette, tar to til og stapper inn i munnen. Foreldrene sier ingenting da, bare lar barnet fortsette. Så kommer barnet tilbake etter en liten stund og vil ha mer, da sier mor "gi det til Lise, hun vil sikkert ha." Barnet ser mot Lise og gir henne en, tar en annen å stapper i munnen. Mor sier ingenting. Jeg får åndenød! Det er mer til dette enn det jeg skriver. Men kjære vene, det irriterer at de er så enormt inkonsekvente. Vi er superfirkanta i forhold - sier vi nei, mener vi nei, med litt skjønn. OK, bare en til sier vi, så tar barnet en til og ferdig med det. Er det bare jeg som irriterer meg grønn over denne situasjonen? Sorry, måtte bare få ut litt frustrasjon.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2017 #2 Skrevet 17. januar 2017 Jeg hadde nok lurt på hvorfor de prøvde å gi en begrensning, for så å ikke holde den, men i utgangspunktet hadde det ikke irritert meg. Om det var hjemme hos meg, og ungene deres spiste tomt av alt innen to minutt, hadde det irritert meg at foreldrene ikke overholdt begrensningen. Jeg hadde nok fjernet fristelsen... Jeg tenker at folk velger sine kamper, og mange har kamper jeg ikke kjenner til. Blir jeg irritert, er det mitt problem, ikke deres, og jeg holder det for meg selv. Kommer andre foreldre til meg og søker råd, DA kan jeg gi råd ut fra egne observasjoner, aldri før, Anonymkode: 8c0f5...c32 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2017 #3 Skrevet 17. januar 2017 At foldere er inkonsekvente er i seg selv ikke så irriterende. Men at ungene får bruke utestemme inne eller oppføre seg slemt er ikke greit. Det jeg syns er ille er hvis inkonsekvente foreldre maser eller godtar helt til de plutselig sprekker og roper og kjefter og bruker stygge ord. Vanvittig stress å være sammen med slike. Går på nåler hele tiden, ser ungene ikke hører etter etter mas og at ting ikke følges opp, før foreldrene etter en filleting roper opp eller truer med å bli satt i skammekroken (time out). Anonymkode: d3a94...1bd
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2017 #4 Skrevet 17. januar 2017 Hvorfor får barnet i oppgave å dele sjokoladen likt, mellom seg selv og sine søsken? Det er ikke alle snørr-unger som er interessert i å dele, og heller ønsker å beholde slike "godsaker" helt selv. Da burde vel foreldrene heller sørge for oppdelingen, og i dette tilfellet kanskje gi den andre ungen noen ekstra godbiter - hvis den første oppdelingen ikke var rettferdig... Anonymkode: fee13...2bc
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2017 #5 Skrevet 17. januar 2017 Jeg er så enig med deg, ts. Vi hadde en familie på besøk og barna fikk herje fritt og foreldrene ignorerte. Begge hadde utestemme inne. Da jeg kommenterte det, fikk jeg til svar fra moren om at de ikke har begynt å lære slikt i barnehagen enda. Aaaargh! Anonymkode: d6dc0...605
Gjest Runforit Skrevet 17. januar 2017 #6 Skrevet 17. januar 2017 Mannen min er HELT lik Kan ikke ha sjokolade stående fremme. Da spiser han alt!
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2017 #7 Skrevet 17. januar 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er så enig med deg, ts. Vi hadde en familie på besøk og barna fikk herje fritt og foreldrene ignorerte. Begge hadde utestemme inne. Da jeg kommenterte det, fikk jeg til svar fra moren om at de ikke har begynt å lære slikt i barnehagen enda. Aaaargh! Anonymkode: d6dc0...605 Der kjente jeg at jeg ble irritert.. Altså er det bhg som har ansvaret med å lære barna folkeskikk? Tror ikke det du. Det er sikkert de som forventer at bhg/skole skal oppdra barna deres også, og at de slipper unna selv. Blir så irritert når jeg hører sånt!! Det er foreldrenes ansvar å starte den prosessen så tidlig som mulig. Det er de som skal legge grunnlaget, også får man selvfølgelig en innføring om det i BHG også. Men at de ikke har lært det i barnehagen enda er det dummeste jeg har hørt! Anonymkode: c47c5...d20
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå