nathaliek Skrevet 17. januar 2017 #1 Del Skrevet 17. januar 2017 (endret) .... Endret 17. januar 2017 av nathaliek Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jannemo Skrevet 17. januar 2017 #2 Del Skrevet 17. januar 2017 (endret) Uff.. Stakkars deg! Dette er ikke lett.. Man velger vel gjerne en god venn som forlover - var dere det da du giftet deg? Har det skjedd noe i ettertid som gjør at dere ikke lenger er like gode venner, men at hun kanskje føler hun MÅ spørre deg fordi hun var din forlover? Herregud.. Å si at "NEI,sånn skal IKKE vi ha det når vi får barn" før man blir foreldre syns jeg er veldig morsomt. Jeg har selv gått på en smell der, men aldri på en nedverdigende måte mot mine venninner med barn! Jeg har aldri kritisert måten mine venninner oppdrar sine barn på. Som foreldre vet de hva som er best for sine barn. Jeg tenker at det er hva du må tenke når det oppstår sånne situasjoner. Jeg var kanskje litt som hvordan du beskriver deg - før. Jeg hørte på andres mening i forhold til oppdragelse og turte ikke stole på min egen intuisjon i frykt for å fremstå som en dårlig mor. Men vet du hva, FUCK IT! Stol på deg selv kvinne :-) DU vet best for dine barn. Og du, nettbrett er ikke fyfy. Vi må tåle at samfunnet er i utvikling. OK - vil hun at hennes barn kun skal leke med treperler og fargeblyanter, so be it. men verden er under digitalisering. Jeg mener selvfølgelig ikke at dette skal bli en slags barnevakt, men det gjør jo ikke du heller. Jeg bruker absolutt nettbrett eller spill på mobilen for å holde min treåring i ro til alle har spist hvis vi er på restaurant. At hun faktisk er pedagog må jeg le litt av. Jeg håper for guds skyld at hun ikke jobber med familieterapi e.l. Gurimalla. Det hun driver med er HERSKETEKNIKK. Ikke fall for det. Hun er da ikke noe bedre enn deg? Eller noen andre?. Ikke la det gå innpå deg. En ekte venninne oppfører seg ikke sånn. og jeg er enig i at det virker som hun tar deg og vennskapet deres for gitt. Har du tatt det opp med henne, hvordan hun får deg til å føle deg? Gjør det.. Jeg syns synd på deg som skal være hennes forlover når hun holder på som dette. Hun fortjener ikke at du i det hele tatt tar på deg ansvaret og bryr deg. Du prøver jo å ordne et utdrikningslag for henne - og så holder hun på sånn?.. Og hva er det med de andre venninnene hennes? Uff.. dette er ikke lett.. :-/ Hun respekterer deg ikke. Hun er ikke en god venninne i det hele tatt! Hadde jeg vært deg ville jeg satt meg ned og pratet med henne. Hva er det som har satt vennskapet i klinsj? Hvor er det vi gikk fra elsk - til hat? Jeg hadde ikke orket en sånn "venninne". Endret 17. januar 2017 av Jannemo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2017 #3 Del Skrevet 17. januar 2017 Dropp hele kjerringa! Anonymkode: 0487a...80b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest noe tilfeldig Skrevet 17. januar 2017 #4 Del Skrevet 17. januar 2017 (endret) Det var forferdelig vanskelig å lese hva du skriver fordi innlegget ditt har masse skrivefeil. Kan du korrigere dette ? Ut ifra hva jeg klarte å lese så er det ikke noe galt i å la barnet deres bruke nettbrett slik dere har gjort. Du må kanskje lære deg å si til henne at du aksepterer at hun har sin mening men du har en annen. Sett grenser rett og slett. Det virker som at hun dupperer deg i forholdet og kanskje synes selv hun er litt bedre/vet bedre/ kan bedre? Bit tennene sammen til bryllupet er over (det er ikke over enda?) fordi du vil ikke ødelegge noe så stort, men så kan du be om en time-out, og si at du føler hun hakker endel på deg og kritiserer deg, noe du blir lei deg for. Du kan også si at du opplever det sånn at andre venner blir prioritert før deg, og at hun kanskje tar deg litt for gitt. Du kan si at du vil ikke være uvenn, men heller ikke "bestevenn" akkurat nå. Så kan dere kanskje heller ta opp kontakten igjen siden. Endret 17. januar 2017 av noe tilfeldig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2017 #5 Del Skrevet 17. januar 2017 Jeg holder med deg i mye her, men å bli sur fordi venninnen prioriterer barnevakt til å dra på fest, fremfor middag hos deg - der er du på viddene. Når det gjelder utdrikkingslaget, bare drit i alt, det er veldig typisk at det blir et kaklekor. Ikke bli såret, og gi denne kontrollerende bruden det hun ønsker seg. Lettere slik. Jeg tror kanskje du er litt nærtagende og jeg tror også din venninne er en litt usympatisk kontrollfreak. 😊 Anonymkode: 93d30...bcf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2017 #6 Del Skrevet 17. januar 2017 Skjønner din side av saken, men samtidig så synes jeg du er litt vel hårsår her. Hadde selv ikke prioritert barnevakt for en middag, da hadde jeg heller ønsket å ha barnevakt til en fest, alle har ikke ubegrenset med barnevakter som kan brukes hele tiden heller. Tenker at dere er ganske ulike, og at dette vennskapet tapper deg veldig. Hadde tidligere ei slik bestevenninne som også alltid skulle ha det slik hun ville, ellers var det ikke bra nok og man fikk høre det i månedsvis etterpå. Det gikk heller ikke an å gjøre noe på en annen måte enn det HUN mente. Nå møtte jeg henne for en stund siden (har da ikke hatt kontakt med henne på flere år), og merket at jeg var så sinnsykt glad for at jeg ikke har henne i livet mitt lenger! Hun tappet meg totalt, jeg var helt utslitt etter 3 timer sammen med henne. Hadde jeg fortsatt vennskapet da for noen år tilbake så hadde jeg nok vært helt ødelagt. Anonymkode: 72b19...161 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
undrermegting Skrevet 17. januar 2017 #7 Del Skrevet 17. januar 2017 (endret) 54 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev: Det var forferdelig vanskelig å lese hva du skriver fordi innlegget ditt har masse skrivefeil. Kan du korrigere dette ? Ut ifra hva jeg klarte å lese så er det ikke noe galt i å la barnet deres bruke nettbrett slik dere har gjort. Du må kanskje lære deg å si til henne at du aksepterer at hun har sin mening men du har en annen. Sett grenser rett og slett. Det virker som at hun dupperer deg i forholdet og kanskje synes selv hun er litt bedre/vet bedre/ kan bedre? Bit tennene sammen til bryllupet er over (det er ikke over enda?) fordi du vil ikke ødelegge noe så stort, men så kan du be om en time-out, og si at du føler hun hakker endel på deg og kritiserer deg, noe du blir lei deg for. Du kan også si at du opplever det sånn at andre venner blir prioritert før deg, og at hun kanskje tar deg litt for gitt. Du kan si at du vil ikke være uvenn, men heller ikke "bestevenn" akkurat nå. Så kan dere kanskje heller ta opp kontakten igjen siden. De var jo nære venner da så mener de burde besøkt venneparet også kveldstid... Endret 17. januar 2017 av undrermegting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joia Skrevet 17. januar 2017 #8 Del Skrevet 17. januar 2017 Litt hårsår, ja. Fest eller middag, hadde gått for fest jeg da. barn burde få lov til å drive mye med nettbrett og data/it. men alt med måte selvfølgelig. Bedre at de blir it-vante mtp fremtidens karriæreutsikter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå