Gå til innhold

Det er en flere her som dikter opp historier.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

En del her sitter åpnebart og dikter opp historier. Noen av dem virker så dramatiske at det går liksom ikke an.

Det er åpenbart at folk ikke sitter og utleverer seg selv for alle på et sånt forum, for ingen på kg kan gjøre noe med det hvis folk eventuelt har samlivsproblemer eller gudene vet hva disse trollene måtte mene (hvis ikke noen føler for å ventilere, da). 
Det virker som om at de kjeder seg skikkelig og setter igang med historiene sine og noen går jo på dem antar jeg, men ikke så mange. 
Er det bare jeg som ser det sånn?

Jeg har sett noen klager på det og skriver "troll" - typisk, nå setter folk i gang med å trolle og sånt igjen. Jeg vet at det er begrenset med hva jeg ville skrevet om meg selv her så... :P 

Endret av fuglekvitter__
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel.. er historien for syk, så tenker jeg at det ikke er sant. Men vanlige problemer tenker jeg som oftest at er sant. Jeg tror mange lufter seg her, eller bare trenger noen ord fra fremmede som ikke er midt oppi situasjonen. Som kan se ting på en ny måte. 

Tror du dømmer litt vel hardt, jeg tror ikke det er en så høy prosent av innlegg her inne som er trolling.

• Liker 3
Skrevet
53 minutter siden, fuglekvitter__ skrev:

En del her sitter åpnebart og dikter opp historier. Noen av dem virker så dramatiske at det går liksom ikke an.

Det er åpenbart at folk ikke sitter og utleverer seg selv for alle på et sånt forum, for ingen på kg kan gjøre noe med det hvis folk eventuelt har samlivsproblemer eller gudene vet hva disse trollene måtte mene (hvis ikke noen føler for å ventilere, da). 
Det virker som om at de kjeder seg skikkelig og setter igang med historiene sine og noen går jo på dem antar jeg, men ikke så mange. 

Jeg har sett noen klager på det og skriver "troll" - typisk, nå setter folk i gang med å trolle og sånt igjen. Jeg vet at det er begrenset med hva jeg ville skrevet om meg selv her så... :P 

Men hva så? Greit nok med åpenbare tulletråder, men for de fleste vil vel en litt dramatisk tråd i det minste være underholdende. Og nettopp fordi folk ikke vil utlevere seg, så er det nok en del som overdriver, legger til og trekker fra for å gjøre historien mindre gjenkjennelig. Og når jeg ser hva en del får seg til å fortelle under navn og bilde på facebook, blogger og andre nettsider, så er det nok noen som er villige til å utlevere seg her også.

• Liker 6
Skrevet

Uansett om temaet er sant eller ikke så kan det være noen der ute som faktisl sotter med det samme problemet eller et som ligner. Som får tipsene de trenger. Kanskje noen legger ut et overdrevet troll innlegg om voldelig samboer eller voldtekt eller noe. Så sotter mange å gir svar, tips og råd. Det kan faktiak hende dette er noen av lesernes problem som faktiak får hjelp selv om trådstarter er et troll. 

Det som ofte har skjedd meg er at noen kaller det trolling utenat det er det. Jeg opplever noe dramatisk og får til svar at "det er jo ingen som gjør sånt ditt troll." Jo faktisk, slik er min hverdag nå og det er tøft.

• Liker 2
Skrevet
51 minutter siden, fuglekvitter__ skrev:

*Innlegg*

Eg tenker at i dei fleste tilfeller er det best å ta brukaren seriøst og svare ordentleg, sjølv om ein trur det er eit trolleinnlegg. Sjølv om folk trur det er eit troll, kan det vere ekte. Spesielt sidan andre personer kan ha samme problemstilling. Så får trollet sitte der og le av folk som vil hjelpe og som er hyggelege. 

Men sjølv har eg brukarar eg ikkje klarar å ta seriøst og då svarar eg rett og slett ikkje i trådane deires. 

• Liker 1
Skrevet

Enkelte mennesker kan faktisk havne i tilsynelatende syke situasjoner. 

Jeg ser noen ganger historier der det er tydelig at noen prøver å provosere, tenker at "så jævla tett går det ikke an å være", men da lar jeg ganske enkelt være å kommentere. 

Det er bedre å ta ti troll-historier alvorlig, enn å dømme som troll den ene sanne, der TS er midt i en alvorlig krise og trenger støtte for å komme seg ut av en syk situasjon. 

• Liker 2
Skrevet

Hva er egentlig problemet ?

Dersom noen ikke tror på en eller annen historie, så er det bare å la være å kommentere på dem?

Anonymkode: 5c479...cba

Skrevet
På 17.1.2017 den 9.11, Aamu skrev:

Vel.. er historien for syk, så tenker jeg at det ikke er sant. Men vanlige problemer tenker jeg som oftest at er sant. Jeg tror mange lufter seg her, eller bare trenger noen ord fra fremmede som ikke er midt oppi situasjonen. Som kan se ting på en ny måte. 

Tror du dømmer litt vel hardt, jeg tror ikke det er en så høy prosent av innlegg her inne som er trolling.

Det vil si for deg?
Jeg også skjønner jo at flere trenger å få ut sin egen frustrasjon, men jeg tror det er mange troll på kg som liker å forsøke å skape drama. En ting som er fint her er jo at folk kan være anonyme for da slipper de jo å si dette til sine nærmeste. Men så er det det da: hvor mye empati får folk av en fremmed på internett (hvis de som skriver sånt er ute etter det da). De fleste er vel seg selv nærmest på kvinneguiden.no.

Skrevet
På 17.1.2017 den 12.04, AnonymBruker skrev:

Hva er egentlig problemet ?

Dersom noen ikke tror på en eller annen historie, så er det bare å la være å kommentere på dem?

Anonymkode: 5c479...cba

De får jo tro på alle disse historiene hvis det er gøy, men noe så kjedelig når så lite av disse historiene er sanne i følge de som mener at folk bare troller og dikter opp historier på kg for å lage dramatikk eller hva det enn måtte være. :ler: 

Skrevet
På 17.1.2017 den 10.10, Juniper skrev:

Enkelte mennesker kan faktisk havne i tilsynelatende syke situasjoner. 

Jeg ser noen ganger historier der det er tydelig at noen prøver å provosere, tenker at "så jævla tett går det ikke an å være", men da lar jeg ganske enkelt være å kommentere. 

Det er bedre å ta ti troll-historier alvorlig, enn å dømme som troll den ene sanne, der TS er midt i en alvorlig krise og trenger støtte for å komme seg ut av en syk situasjon. 

Jeg lar meg ikke provosere så lett av det noen mener er oppdiktede historier så klart, det er bare å unngå de trådene og debattene som åpenbart er tull eller trolling (jeg antar dt bare er å slette alt det i såfall), og som skrevet: jeg hadde aldri utlevert noe personlig om noen på kvinneguiden.no eller noe annet sted. Jeg ser at flere gjør om historien slik at folk ikke skal bli gjenkjent og sånt - tja... :P 

Skrevet
7 minutter siden, fuglekvitter__ skrev:

Det vil si for deg?
Jeg også skjønner jo at flere trenger å få ut sin egen frustrasjon, men jeg tror det er mange troll på kg som liker å forsøke å skape drama. En ting som er fint her er jo at folk kan være anonyme for da slipper de jo å si dette til sine nærmeste. Men så er det det da: hvor mye empati får folk av en fremmed på internett (hvis de som skriver sånt er ute etter det da). De fleste er vel seg selv nærmest på kvinneguiden.no.

Ja... alt jeg tenker på, i livet, er i målestokken "meg". Selvfølgelig.

• Liker 1
Skrevet

Det er faktisk veldig trist, jeg har delt noen historier her inne hvor folk har sagt at de er for syke til å stemme. Det er i grunn bare trist at de konkluderer med at verden er mindre fargefull enn hva den faktisk er. 

Anonymkode: 2f1f4...952

• Liker 1
Skrevet (endret)
1 time siden, Aamu skrev:

Men nå holder du seg ikke til saken. Jeg skriver aldri noe om det. At det er i målestokk deg. :P 
Dette skriver jeg, men ikke om eller til deg, men du kan selvsagt svare du og: 

Sitat

Det vil si for deg?

Som da er relatert til dette (noe som jeg antar burde være åpenbart):

Sitat

n del her sitter åpnebart og dikter opp historier. Noen av dem virker så dramatiske at det går liksom ikke an.

Jeg har sett noen klager på det og skriver "troll" - typisk, nå setter folk i gang med å trolle og sånt igjen. Jeg vet at det er begrenset med hva jeg ville skrevet om meg selv her så... :P 

Endret av fuglekvitter__
Skrevet

Om ein gidd å bry seg om at ei historie kan vera oppdikta, så hev ein faktisk eit problem.

• Liker 1
Skrevet (endret)
1 minutt siden, Knutsk skrev:

Om ein gidd å bry seg om at ei historie kan vera oppdikta, så hev ein faktisk eit problem.

Hvordan da syntes du? Såkalte fritidsproblemer eller andre type problemer mener du? :klo: 
Det kan selvklart være barn eller unger som gjør det, da. :P 

Endret av fuglekvitter__
Skrevet
12 minutter siden, fuglekvitter__ skrev:

Men nå holder du seg ikke til saken. Jeg skriver aldri noe om det. At det er i målestokk deg. :P 
Dette skriver jeg, men ikke om eller til deg, men du kan selvsagt svare du og: 

Som da er relatert til dette (noe som jeg antar burde være åpenbart):

Den som spør, den får svar. Spør du ikke, får du ikke svar.

Skrevet (endret)
2 minutter siden, Aamu skrev:

Den som spør, den får svar. Spør du ikke, får du ikke svar.

Man har jo spurt, jo. :) Her er spørsmålet:

"En del her sitter åpnebart og dikter opp historier. Noen av dem virker så dramatiske at det går liksom ikke an.

Jeg har sett noen klager på det og skriver "troll" - typisk, nå setter folk i gang med å trolle og sånt igjen. Jeg vet at det er begrenset med hva jeg ville skrevet om meg selv her så... :P "

Endret av fuglekvitter__
la til tidligere sitat
Skrevet
2 minutter siden, fuglekvitter__ skrev:

Man har jo spurt, jo. :) Her er spørsmålet:

"En del her sitter åpnebart og dikter opp historier. Noen av dem virker så dramatiske at det går liksom ikke an.

Jeg har sett noen klager på det og skriver "troll" - typisk, nå setter folk i gang med å trolle og sånt igjen. Jeg vet at det er begrenset med hva jeg ville skrevet om meg selv her så... :P "

Hva sikter du til? 

Mitt svar på tråden din var: 

Du skrev til meg: 

Det vil si for deg?

Jeg svarte: 

• Liker 1
Skrevet

Jeg er sikkert for åpen og ærlig her på KG, men samtidig er jeg ikke spesielt redd for at noen skal gjenkjenne meg. De som eventuelt kan det er nære venner. Ingenting jeg har skrevet her ville få dem til å falle av stolen. :fnise:

• Liker 1
Skrevet
15 minutter siden, fuglekvitter__ skrev:

Hvordan da syntes du? Såkalte fritidsproblemer eller andre type problemer mener du? :klo: 
Det kan selvklart være barn eller unger som gjør det, da. :P 

Det speler i alle fall liten rolle for meg om det eg les på eit forum er helt sant, litt sant eller ikkje sant. Men folk er jo forskjellige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...