Gå til innhold

ÅH HERLIGHET, skal du ha barn nr 4!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke gravid, og venter ikke barn nr 4., men hvorfor er det så tabu å få mange barn? Så lenge man er normal i topplokket, så er mange barn bare positivt! En passe stor søskenflokk kan bety trygghet. 

"Du ødjeleggej vejden med alle bajna dine", nei, man gjør ikke det. Barn er verdens, og Norges, fremtid! Har du et livssyn eller sterke meninger du ønsker å spre rundt omkring? Få barn! :) Ateister dør faktisk ut, fordi de ikke får nok barn. Det er noe å tenke på ;)

Man får noen ganger de barna man klarer å ta vare på, f.eks to stykker, men alle normale mennesker, med vanlige jobber og et vanlig liv, hadde egentlig klart å få flere barn enn det. Men de vil ikke, de vil ha "egentiden", de vil tenke på seg selv. Overhørte en samtale som inspirerte meg, og 4 barn? Nei, vettu hva! 

Men vet DU hva? Med unntak av en bestemt religiøs gruppe jeg misliker sterkt, så har jeg tilgode å se en relativt stor søskenflokk som ikke fungerer (altså, det er grenser, 20 stk er kanskje litt i overkant av hva foreldre takler realistisk sett). Mine tanter og onkler var mange barn, og jeg føler en trygghet i det. Når vi samles til "familielag", er det ikke usle 3 stk som sitter der, vi er mange! Mange som støtter hverandre, som er der for hverandre, det er trygghet i en stor flokk. 

Alle tar sine egne valg, men husk at får du ikke barn, vil "dere" dø ut. 

Anonymkode: 7b43e...435

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, der som man er imot flere barn grunnet overbefolkning og miljø og den type ting- så må man være helt imot barn. Gir ingen mening å for for 2 barn, men imot 4. Nordmenn er ikke de som er hovedproblemet der uansett.

Når det er sagt ville jeg ikke fått barn inn i en verden der fremtiden er veldig usikker. I verste fall blir det verdenskrig fordi de fattigste landene ikke har nok mat til å overleve, samtidig som de ser vesten fråtser i overflod. For eksempel. Ville tro noe av IS propaganda bygger på de følelsene av urettferdighet. Det vi driver med nå vil ikke kunne fortsette i all evighet. Forsøpling, overbefolkning. Vi ødelegger planeten vi skal leve av, og dette vil bli et problem for de neste generasjonene. Folk idag bryr seg ikke så mye, så de gjør minimalt for å sikre fremtiden til sine barnebarn. "Dieselbiler forurenser? Men jeg skal jo på jobb så jeg kjører allikevel" eller "på denne rasteplassen var det ikke søppeldunk, så jeg bare lar denne plastposen ligge på bakken".

Anonymkode: efbe3...500

Skrevet

Ateister dør ut? Hm, sist jeg sjekket ble det bare flere og flere. I Spania er det flest katolikker, og der fødes det prosentvis færre barn enn her. 

Barn blir oppdratt av foreldrene, men de er også et produkt av samfunnet de lever i, og vil velge sine egne veier. På samme måte som når en innvandrerfamilie fra et høy-fertilitetsland, flytter til Norge. Da har foreldrene gjerne 6 barn, mens barna deres vil tilpasse seg det norske mønsteret og sannsynligvis få maks 2-3.

Nei, Norge er ikke det landet der de største problemene med fruktbarhet ligger. Men fortsatt, hvis vi ser bort fra innvandring, øker Norges befolkning med 20.000 hvert år. Dvs at vi fortsatt får etter mitt syn for mange barn.

Den eksplosive befolkningsveksten skjer i mindre utviklede land, men de bruker også mindre av ressursene. For de ressursene 1 menneske lever i Norge, kan 7 mennesker leve i Nigeria. Så etter mitt syn er et viktig at det blir færre mennesker i de vestlige landene. 

Det er ganske risikabelt å sette barn til verden, på en klode som allerede er overbefolket, og  der befolkningen øker med 70-80 millioner mennesker hvert eneste år. Det er bare et tidsspørsmål om når det går galt, jeg bidrar ikke til den veksten.

Når det er sagt, kjefter jeg ikke på folk som vil ha mer enn to barn, verken i det virkelige livet eller på KG. Hver og en tar sitt valg.

• Liker 5
Skrevet

Det er helt greit å få mange barn hvis du er i stand til å forsørge dem selv. Hvis du derimot spyr ut fire unger etter at uføretrygden er i boks, klager på at det offentlige bidrar for lite og forventer at alle andre skal ta ansvar, da er det ikke greit med fire unger.

Anonymkode: e75f7...c4f

• Liker 11
Skrevet

Stakkars planeten.

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

så må man være helt imot barn.

Anonymkode: efbe3...500

Jepp.

Skrevet

Hvorfor er det så farlig om vi ''dør'' ut? Mennesker tror virkelig de er guds gave til denne jorden. Trist.

Anonymkode: b9486...d6c

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det så farlig om vi ''dør'' ut? Mennesker tror virkelig de er guds gave til denne jorden. Trist.

Anonymkode: b9486...d6c

Vi er naturens avkom som alt annet på denne jorden. Vi vil overleve, som alt annet som lever. Et dyr som finner en skikkelig god jaktmark med mer mat enn han vil klare å fordøye, vil ikke forlate den uten videre. Den vil trolig leve der livet ut. Samme gjelder oss. Vi har funnet et sted hvor vi overlever, til og med lever i overflod. De færreste av oss vil forlate den marka sånn uten videre...

Anonymkode: a6d1c...e2f

• Liker 3
Skrevet

Jeg reagerer ikke før du begynner på den 8ende, og ser du ikke har husrom til de alle, heller ikke de som lever på kommunen bør få mer en 8 barn. 

Skrevet

Folk må få så mange de vil for meg hvis de bare er i stand til å forsørge og ta seg av dem. 

Skrevet

Jeg vokste opp som ett av fire barn, men endte opp med å bare få ett barn selv. Jeg synes imidlertid det står respekt av de som "våger" å få så mange barn som fire. Det blir mye logistikk og alle skal følges opp av foreldrene sine, krangling og støynivået kan nå uante høyder hjemme hos en flokk på 4....! Det var iallfall sjelden stille hjemme hos oss.

Det er mye jobb med 3 barn, og enda mer med 4. Stå på og få det fjerde barnet, den som vil det :-) Jeg synes det er fint at folk vil ha mange barn. "Der det er hjerterom" osv.

• Liker 2
Skrevet

Gidder ikke å diskutere når det er så stor generalisering fra ts sin side.

Anonymkode: 8eac6...7db

• Liker 4
Gjest Wanda Maximoff
Skrevet (endret)
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er trygghet i en stor flokk. 

Anonymkode: 7b43e...435

Noen vil se på det som voldsomt med fire barn, noen vil se på det som lite, noen vil se på det som normalt. Folk er forskjellig. Hva du anser som trygghet vil noen andre ikke anse som trygghet. 

Endret av Wanda Maximoff
Skrevet

Kan skjønne hvis det er mine, dine, våre. Kanskje en har to fra før og den andre ingen osv. 

Anonymkode: 3f871...edf

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men de vil ikke, de vil ha "egentiden", de vil tenke på seg selv.

Det er heller motsatt grunn til at jeg ikke ønsker fler barn! Jeg føler ikke bare et ansvar til å forsørge mine barn til de er atten. Jeg føler et ansvar om å følge de opp på en god måte så de er rustet til livet. Dette er ganske krevende i dagens samfunn da mange faller utenfor, barna som vokser opp i dag trenger god oppfølging for å klare seg i livet. I vår tid med høye boligpriser føler jeg også et ansvar for å hjelpe mine barn inn på boligmarkedet. Så det er langt fra å tenke på seg selv. Skulle jeg bare tenkt på meg selv kunne det vært hyggelig å hatt mange barn som er glad i meg, som jeg kan kose meg med å følge som barn og som kan besøke meg når jeg blir gammel. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg har ett barn og skal ikke ha flere. Jeg blåser i hva andre tenker om det, men jeg har jo fått høre at jeg er en stor egoist blant annet, som ikke gir barnet mitt søsken. Men jeg har rett og slett ikke overskudd til flere og ønsker også å ha en karriere, uten å måtte overlate barneoppdragelsen helt til barnehage og au-pair. Er selv enebarn og det har gått så fint atte.

Hvor mange barn andre vil ha er opp til dem og hva de har råd til/overskudd til. Men jo, verden har jo egentlig nok mennesker nå. Og det finnes jo mange barn som ikke har noen, som kunne trengt noen til å ta seg av dem. Men samtidig er det jo noe med at vi fra naturens side har et behov for å få barn (neida, ikke alle). 

Er ikke så mye vits i å bry seg så mye hva andre tenker egentlig. 

Anonymkode: 350a8...ad6

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor fletter du religion inn her da?

Anonymkode: cb9a7...f89

Skrevet

Hører fra sikre kilder at folkeveksten skal begynne å flate ut snart, og så synke, så det er bare å få barn.

Vi er på toppen av næringskjeden og super-forgiftet, så...

Anonymkode: 11052...6cd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...