Gå til innhold

Kald på hendene når jeg sykler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sykler til jobben, kler meg godt, men blir så kald på hendene likevel. Har dere tips til gode votter? 

Anonymkode: 14e62...e58

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anbefaler deg å stikke innom en sportsbutikk å prøve. Jeg har et par fra Hagløf som er veldig gode. De er tynne samtidig som de holder vind og regn ute. Bruker de både når jeg sykler og når jeg går langrenn. 

Skrevet

Hjemmestrikka i ull, og kjøpe tynne vindtette votter over der igjen. 

Anonymkode: 6b7c6...810

• Liker 1
Skrevet

Jeg har sett noen som hadde noen gigantiske og tykke votter som satt fast i styret, men aner ikke hva det kalles :P

Skrevet

Jeg bruker nå tykke strikkede/tovede votter i ull, med vindtette votter over. Burde jo ikke fryse med dem.. så jeg trenger noe enda varmere :klo:

Skrevet

Hva med å strikke, eller få noen til å strikke for deg. Strikk ullvotter, for dem med fleece, og bruk vind og vanntette votter utenpå. Det burde gjøre susen. 

Skrevet

Kjøp votter, ikke hansker

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes sykkelhansker. Bare å kjøpe!

https://www.xxl.no/sykkel/sykkelklar/sykkelhansker/c/100408

(Blir nesten litt overrasket over hvor lite folk klarer å tenke selv. Fryser du på hendene, så ta på deg hansker. Til og med en unge kan tenke så logisk.)

Anonymkode: 09782...b3f

Blir oppgitt over at folk ikke leser. 

TS bruker votter :P

Anonymkode: 63852...f0f

Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes sykkelhansker. Bare å kjøpe!

Anonymkode: 09782...b3f

Vil anbefale votter i stedenfor hansker når det er veldig kaldt, evt hummerhansker/hummervotter. 

Anonymkode: 2e22b...2a6

Skrevet
På 17.1.2017 den 8.34, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker nå tykke strikkede/tovede votter i ull, med vindtette votter over. Burde jo ikke fryse med dem.. så jeg trenger noe enda varmere :klo:

Strikka votter er ikke særlig vindtette. Vottene du har over er heller ikke fullstendig vindtette, det blåser alltids noe luft gjennom dem. Du trenger votter eller hansker som er tjukke og som har mye vindbremsende materiale, helst neoprenhansker. Neopren er ikke helt vanntett, men det holder vannet ute en god stund. Når vannet trenger gjennom vil materialet holde på vannet, slik at du ikke hele tida må varme opp nytt vann med din egen kroppsvarme.

Votter holder hendene litt varmere enn hansker, men selv synes jeg at det blir litt knotete å gire og bremse med votter. Jeg har gode sykkelhansker og blir sjelden kald.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...