Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen forklare hvordan man kan gjøre det og komme med noen tips her vær så snill? Har bare løpt bakkeintervaller tidligere.

Anonymkode: a8588...af1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en jeg liker godt: 

- 5 min lett jogg 7,5 km/t
- 40/20 intervall 6 min - 12/9 km/t
- Pause 9 km/t 2 min
- 40/20 intervall 6 min - 13/9 km/t
- Pause 9 km/t 2 min
- 40/20 intervall 6 min - 13/9 km/t
- Nedtrapping

Har litt mer oppvarming som ikke gjøres på mølla også. Det kan vel også nevnes at jeg er ganske treig, så derfor må fart tilpasses den enkelte

Anonymkode: 52b39...84e

Skrevet

Jeg bruker 4x4 intervall mye:

- Oppvarming i 5 minutter (lett jogg med gradvis økning av tempoet. Fra 7 km/t - 9 km/t)

- Første drag 4 minutter på 5 % helling og 13 km/t

- Pause 2 minutter 8 km/t 

- Gjenta 4 ganger. (Skrur opp hastighet på de to midterste dragene)

Ellers gjør jeg spurtintervaller på ca 17 km/t i ett minutt. Hopper av mølla mellom dragene og gjentar 10 ganger.

Anonymkode: c50dd...eee

Skrevet

Jeg blir så lei av intervallene som varer over flere minutter, i tillegg til at jeg ikke klarer å holde så lenge pga kondisjon :fnise:

Så jeg liker å springe fort 45sek, og hoppe på sidene og ha pause i 15sek. Gjør dette 15 ganger, da blir det et kvarter med intervaller og høy puls! Det sies vel at intervaller skal være på 85% av makspuls, så jeg prøver å holde meg der.

Skrevet

Du skjønner det sikkert selv, men farten må du justere etter egen form. Jeg liker også 4x4, men du må ha skikkelig pause mellom dragene slik at du klarer å ta i. Jeg pleier å skru ned til gåtempo.

Anonymkode: 96fcb...efb

Skrevet

Jeg bruker å løpe 4x4. Ikke sammenlign deg med andre og hvor raskt de gjør intervallene. Du skal klare å gjennomføre alle intervallene på samme fart/øke farten litt underveis.

7-10 min oppvarming (gå/jogg)
4 min løping
3 min gå/jogg
4 min løping
3 min gå/jogg
4 min løping
3 min gå/jogg
4 min løping
3-5 min nedtrapping. 

Jeg har så dårlig kondis at jeg må gå under oppvarmingen og 3-minuttene, men det tar ikke så mange uker får man merker fremgang :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...