waco Skrevet 26. juli 2002 #1 Skrevet 26. juli 2002 Waco synes det er litt mistenkelig med alle de damer som er så glad i ”kjæledyr” som de kaller dem. Vi vet jo at damer liker å dulle og stelle, men har vi egentlig tenkt på årsakene? Dette her er et åpent spørsmål spør dere meg. Svarene er ikke entydelige. Det finnes ingen fasit. Hvorfor er det så mange enslige kvinner som har ei bikkje, katt eller hamster? Da jeg gikk ut av ungdomskolen for ti år siden, så husker jeg så mange venninner som hadde hestedilla. Det virker som det er et trekk ved kvinnenaturen, som hadde stor popularitet grunnet Mærthas heste”interessen”, å ”eie” et annet levende vesen. Er dette ennå et bevis på at kvinner liker å sjefe? Ja jeg må nok dessverre tro det. Waco
Gjest Hege Skrevet 26. juli 2002 #2 Skrevet 26. juli 2002 Det kan jo være at mange kvinner har samme forhold til menn som du tydeligvis har til kvinner, Waco. Så de skaffer seg en hamster i stedet.. Selv har jeg to svære bikkjer, tre rifler, to hagler og en revolver. Hva kan du få ut av det da?
Tove10 Skrevet 26. juli 2002 #3 Skrevet 26. juli 2002 Waco, du får meg virkelig til å tenke over ting jeg overhodet ikke har tenkt over før. Hvorfor vi har kjæledyr... Har selv en katt, men absolutt ikke for å ha noen å sjefe over som du kaller det. Er ikke så lett å sjefe over en katt. Har man kjæledyr blir de som en i familien, man blir glad i dem og lei seg når man mister dem. Tror det er bra for barn, ser hvordan vesla lyser opp når pusen kommer tuslende. Liker katter fordi det er mye selskap i dem samtidig som den er selvstendig og klarer seg mye selv. Og alle har de sin egen personlighet. Har alltid vært glad i dyr, tror det bare er sånn, enten liker du de eller ikke. Dessuten, mange menn er da glad i kjæledyr også.
Gjest Hege Skrevet 26. juli 2002 #4 Skrevet 26. juli 2002 For å svare litt seriøst, Waco. Jeg er også enslig vet du, og mine hunder er på en måte min familie her jeg holder til. Venner i massevis, jada, men med resten av min famile et annet sted i landet synes jeg det er utrolig koselig å ha disse hundene rundt meg. Jeg er sikker på at andre føler det på samme måten. Mange er også i den uheldige situasjon at de ikke kan få barn, og et dyr å vise sin kjærliget til blir på en måte en slags erstatning. Jeg synes ikke det er så merkelig jeg..
Crazee Skrevet 26. juli 2002 #5 Skrevet 26. juli 2002 Synest det ligg i namnet kvifor me har kjæledyr, eg. Å ha nokon å kjæle med og vise omsorg for - det er langt i frå å sjefe over dyra. OK, du må jo vise dyra kven som er sjefen, elles gjer jo dyra (som oftast hundar?) som dei vil - noko mange menn har funne ut... ;-) Elles så viser det seg jo at det er sunt å ha kjæledyr - ein held seg friskare, eller blir fortare frisk om ein er sjuk (noko som vert utnytta på nokre sjukehus.) Så sant ein ikkje har allergi då. Som meg :-(
Sandy Skrevet 26. juli 2002 #6 Skrevet 26. juli 2002 Altså, jeg har en nyydelig kattepus, Kaisa, og henne har jeg kun fordi jeg elsker katter, og fordi Kaisa er verdens kuleste. Å kontrollere henne funker helt enkelt ikke...
Gjest Nelle (ikke innlogget) Skrevet 26. juli 2002 #7 Skrevet 26. juli 2002 Waco: Om du var velsignet med en klitoris, og hadde sittet overskrevs på en hesterygg - Da hadde du skjønt at det ikke dreier seg om å være en prinsesse som eier et levende vesen... *forventer ikke at Waco skal forstå* Nelle
Sandy Skrevet 27. juli 2002 #8 Skrevet 27. juli 2002 Du kommer vel snart med at vi bruker dyrene våre til noe også? Gjerne noe seksuelt tenker jeg. Som i eksempelet til Nelle under her..
Majken Skrevet 27. juli 2002 #9 Skrevet 27. juli 2002 Egentlig er det foreldrene mine som eier de hundene jeg kaller "mine". Men jeg skal skaffe meg hund når jeg etablerer meg. Får de mat hver dag, mye drikke, en gåtur hver dag, og litt kos, så syns de at du er verdens beste venn! Og de blåser i om du er størrelse 34 eller 48, om du er mann eller kvinne osv. Bare de får stellet sitt og masse kos.......
waco Skrevet 27. juli 2002 Forfatter #10 Skrevet 27. juli 2002 Hallo allesammen jeg har vært sjuk skjønner dere, derfor har jeg ikke orket å svare. Hege, så egentlig kan kjæledyr fungere som et slags erstatning for familien? Altså istedetfor å ha et spetakkel av et kvinnfolk, benytter man seg heller av kjæledyr? Interessant tanke. Nelle, jeg skjønner selvfølgelig ikke hva du snakker om. Crazee, kan vi tolke det dithen at siden det blir flere og flere singelhjem så kanskje graden av kjæledyr vil øke? Kanskje kjæledyr er morgendagens familier? Majken, hva mener du med at kjæledyr blåser i om du er størrelse 34 eller 48? Er det noe alle veit, så er det at kjæledyr er svært opptatt av hvilken skjortestørrelse en bruker..... Waco Hostesaft og en hypper, det gjør susen, føler meg bra, men mista hyppern i sluket.
Gjest Hege Skrevet 27. juli 2002 #11 Skrevet 27. juli 2002 Waco, for meg er det slik ja. På grunn av min situasjon er jeg sannsynligvis "dømt" til å være singel til jeg går av for godt. Når jeg kommer hjem fra jobb blir jeg møtt med gledesbjeff og ellevill dansing. For meg er dette en av de tingene som gjør at jeg gleder meg over livet. I tillegg til gode venner da, men de bor jeg jo ikke sammen med. Å oppleve ting sammen med hunden, få litt daglig trim, og mye moro. Ting som kanskje andre ser på som småting, men for meg er det med på å gi meg et fint liv. Å komme til tomt hus hver eneste dag, det er trist. Selvfølgelig kan ikke et dyr erstatte er annet menneske fullt ut, men det er en veldig god hjelp dersom du av en eller annen grunn må leve alene.
Gjest Nelle (ikke innlogget) Skrevet 28. juli 2002 #12 Skrevet 28. juli 2002 Hege: Hvorfor må du leve alene? Det er vel ingen som "MÅ" leve alene dersom de ikke ønsker det? Klem, Nelle
Gjest Hege Skrevet 28. juli 2002 #13 Skrevet 28. juli 2002 Nelle, jeg har opplevd litt for mange brudd, på grunn av at jeg faller mellom to stoler. Jeg er transseksuell vet du. Tenner på kvinner, men de tenner ikke på meg. Kjæledyr bryr seg ikke om sånt.
waco Skrevet 28. juli 2002 Forfatter #14 Skrevet 28. juli 2002 Litt synd egenltlig at kvinner har fastlåste kriterier for hva dem tenner på.
Gjest Hege Skrevet 28. juli 2002 #15 Skrevet 28. juli 2002 I motsetning til menn, som kan tenne på et kvisthull..
waco Skrevet 28. juli 2002 Forfatter #16 Skrevet 28. juli 2002 Hehe....den var god... Kvisthull...hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå