Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

Jeg (ca 30 år) holder på å ta lappen, men har hatt null tilgang til noen som kan øvelseskjøre med meg på privaten. Har hatt kjøretimer litt av og på i 1 år, kjørt en del i ferier og lignende når samboer og jeg har lånt bil. 

Nå er min lillebror akkurat blitt 25 og han er ivrig på å kjøre med meg mot betaling. Hvor mye ville dere betalt per time for å øvelseskjøre privat? Må legge til at han er veldig flink, og veldig ivrig til å lære bort det han kan :) Han må kjøre i 30 min for å komme til meg, og har tilbydt seg det for å kjøre med meg.  Han jobber 60% og har mye fritid og mulighet til å kjøre intensivt på kveldstid framover, som hadde vært gull verdt for meg! 

Så ja, hva synes dere er ålreit? 

Til info, en skoletime (45 min) med kjørelærer koster 650,-

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, hva med å tilby litt mer enn hva han bruker å drivstoff? 

• Liker 4
Skrevet

Tja..100 i timen? 

Synes det er spess å betsle familiemedlemmer for sånt

• Liker 9
Skrevet

Na regner jeg med at dette ikke er noe han skatter?

Hvis dette var meg og min bror:

Drivstoff + 300 kr i timen. 

Skrevet
2 minutter siden, Sirah skrev:

Tja, hva med å tilby litt mer enn hva han bruker å drivstoff? 

Hvor mye er litt mer? Er det da en ide at han kommer med full tank, vi kjører og fyller opp tanken igjen etter endt "kjøretime", for så å betale 50-100% av bensinsummen ekstra utenom?

Skrevet

Drivstoff og litt til for verditap osv. Så kan du tilby en tjeneste til han i bytte. Være med å pusse opp hus, vårpusd båt eller whatever som du sikkert vet han gjerne kunne trengt din hjelp med. F.eks være sjåfør på byen et år når du får lappen ;)

Anonymkode: 54a2a...50f

Skrevet
2 minutter siden, Ruccula skrev:

Tja..100 i timen? 

Synes det er spess å betsle familiemedlemmer for sånt

Han trenger ekstra penger, jeg trenger timer bak rattet :) 

Skrevet
2 minutter siden, moni123 skrev:

Na regner jeg med at dette ikke er noe han skatter?

Hvis dette var meg og min bror:

Drivstoff + 300 kr i timen. 

Skattefritt ja.. :) 

Takk for svar!

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Drivstoff og litt til for verditap osv. Så kan du tilby en tjeneste til han i bytte. Være med å pusse opp hus, vårpusd båt eller whatever som du sikkert vet han gjerne kunne trengt din hjelp med. F.eks være sjåfør på byen et år når du får lappen ;)

Anonymkode: 54a2a...50f

Absolutt enig! Men hva er da rimelig betaling i forhold til verditap? Statens satser for kjøregodtgjørelse? 

Skrevet

Det spørs egentlig veldig, f.eks hvor mye du KAN og er villig til å betale han.

Minimum er vel å betale han for drivstoff til og fra + det som brukes av drivstoff når dere kjører, samt at du dekker eventuelle skader (om du kjører på en kant og det blir skader på bilen f.eks). Siden det virker som du er ivrig på å gi han litt, så tenker jeg kanskje 200 (eller eventuelt mer om du vil) i timen i tillegg til det jeg nevner (200 i timen fra han kjører hjemmefra, til han er hjemme igjen). 

Anonymkode: 89d6e...34b

Skrevet

Dette er BROREN din. Hvis han faktisk krever betaling så betaler du bensinen og ingenting mer.

• Liker 4
Skrevet

Jeg hadde betalt for bensin og mat. Thats it~

Skrevet
42 minutter siden, 1337 skrev:

Hvor mye er litt mer? Er det da en ide at han kommer med full tank, vi kjører og fyller opp tanken igjen etter endt "kjøretime", for så å betale 50-100% av bensinsummen ekstra utenom?

At han fyller opp tanken og dere fyller igjen når dere er ferdig er lurt ja. Pluss litt ekstra siden han har en time å kjøre hjem igjen også. Om du hadde vært min bror hadde jeg gjort dette for drivstoff og kanskje en matbit + at jeg hadde spurt deg om en tjeneste i retur ved en senere annledning :) Kanskje han skal flytte, pusse opp, til flyplassen, kjøre søppel, trenger barnevakt osv osv osv. Skal du betale drivstoff pluss 200-300kr i timen kan du like gjerne betale en kjørelærer.

• Liker 2
Skrevet

Det er straffbart å ta betalt for trafikkopplæring dersom man ikke er offentlig godkjent. Og da trenger man utdanning.

Men jeg regner med det ikke er noe i veien for å leie bilen hans. Jeg synes du bør betale de 4.9 som er statens sats på kjøregodtgjørelse (eller deromkring, husk den ekstra kronen for passasjer).

Skrevet
13 minutter siden, amativeReflection skrev:

Det er straffbart å ta betalt for trafikkopplæring dersom man ikke er offentlig godkjent. Og da trenger man utdanning.

Men jeg regner med det ikke er noe i veien for å leie bilen hans. Jeg synes du bør betale de 4.9 som er statens sats på kjøregodtgjørelse (eller deromkring, husk den ekstra kronen for passasjer).

Takk for info, det var jeg faktisk ikke klar over! Da blir det leie av bil og tilbakebetaling av bensin :) 

Takk for innslag, folkens! Skal ta det til betraktning. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...