AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #1 Skrevet 16. januar 2017 Hei. Jeg har en pomeranian hannhund på snart 1 år. Nå i det siste har han begynt å gjøre fra seg idet vi skal ut. For eks når vi tar på han båndet, løfter han opp, eller vi kler på oss. Han bare gjør fra seg alt han har før vi rekker å gå ut. Det er noe han har begynt med nå og jeg skjønner ikke hvorfor, det er utrolig frustrerende. Nå gikk nettopp dørmatta i søpla!! Han har alt han trenger, får ofte turer og alt han skal ha så jeg skjønner ikke hvorfor han har begynt med dette. Vi har prøvd å ta på båndet ute, la han gå ut døra selv (er lange trapper så må uansett bære han) men han tisser hver eneste gang og MYE!! hjelp! Anonymkode: 41fb9...d7f
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #2 Skrevet 16. januar 2017 er det fordi han blir overivrig kanskje? mange hunder kan rett og slett bli så ivrige at de mister litt blærekontroll. ellers ville jeg gått ut oftere, hvis han tisser så mye som du sier så er jo blære full. begynn med dotrening igjen. Anonymkode: cba1f...918 1
Tabris Skrevet 17. januar 2017 #3 Skrevet 17. januar 2017 Kanskje ta en sjekk hos veterinæren hvis det er noe han har begynt med nå nylig.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2017 #4 Skrevet 17. januar 2017 Ts her. Han får nok turer, er ikke det. Har tenkt å sjekke hos veterinær, men tror dette er noe han gjør med vilje noen ganger. Litt på faen. Anonymkode: 41fb9...d7f
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2017 #5 Skrevet 17. januar 2017 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Han får nok turer, er ikke det. Har tenkt å sjekke hos veterinær, men tror dette er noe han gjør med vilje noen ganger. Litt på faen. Anonymkode: 41fb9...d7f Må du slutte å tilegne hunder menneskelige egenskaper. En hund våkner ikke om morran å tenker "hvordan kan jeeg gjøre livet surest mulig for mennesket mitt" det går på adferd Anonymkode: cba1f...918 2
Tabris Skrevet 17. januar 2017 #6 Skrevet 17. januar 2017 Hunder gjør ikke noe "på faen", de fungerer ikke slik. Jeg ville startet med en tur til veterinæren. 3
Acalewia Skrevet 18. januar 2017 #7 Skrevet 18. januar 2017 Tur til vet er det første jeg ville gjort.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #8 Skrevet 24. januar 2017 Overivrig/stresset kanskje? Min forrige hund gjorde akkurat det samme, begynte plutselig. Passet på at han fikk ut å tisse ofte (!), men det sier du at dere allerede gjør. Ellers gjorde vi ingen stor ståhei når han hadde uhell, hvertfall ikke kjeftet på han, for da ble han mer stresset og det ble en ond sirkel. Han tisset, en gikk ut med hunden og en annen tørket opp. Løste seg på omtrent 1-2 måneder, og han gjorde det aldri igjen. Anonymkode: 39b3e...2fa
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #9 Skrevet 25. januar 2017 På 17.1.2017 den 21.41, AnonymBruker skrev: Ts her. Han får nok turer, er ikke det. Har tenkt å sjekke hos veterinær, men tror dette er noe han gjør med vilje noen ganger. Litt på faen. Anonymkode: 41fb9...d7f Han kan neppe få nok turer når han tisser mye hver gang. Ut oftere! Og vet-time. Og nei, hunder er ikke i stand til å gjøre slikt med vilje. Anonymkode: eccef...a5f 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #10 Skrevet 25. januar 2017 Jeg er enda en person som vil påpeke at hunder kkke gjør ting "på faen". Vet sjekk asap. Dessuten så er vel hunden din i en hormonell ungdomsfase og kan ha en trang til å markere både her og der, hvor man ofte må begynne med dotrening på nytt igjen. Har en på 1,5 år selv og jeg gir fortsatt ros og godbit hver eneste gang han tisser ute. Han markerer ikke inne lenger, men det er viktig å ikke straffe om hunden gjør det. Jeg kommer nok ikke til å slutte med ros før hunden min er minst 2 år og jeg vet at hormonnivået har stabilisert seg. Uansett, en vet sjekk er på sin plass. Kan være UVI feks. Anonymkode: 00745...ecb 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #11 Skrevet 25. januar 2017 Hunder gjør ikke dette med vilje. Skjerpings TS. Blir som å si at en baby tisser på seg på faenskap. Tur til dyrlege for å sjekke at alt er ok. Hjelper ikke å bare tenke på det. Og hvor ofte og mye er du ute med han? Det du synes er ofte nok, trenger ikke være det for han. Hvor lenge er det mellom hver tur? Anonymkode: 2fb85...503 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå