Gå til innhold

Familiebursdag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to unger som har bursdag samme uke i januar så vi slår familiebursdagen sammen. Jeg sendte ut fellesmelding på Facebook om dato og tid og at det blir middag og kaker her. Hvis alle kommer så blir vi 13 stykker til sammen, akkurat like mange fra samboeren min familie som fra min familie. Nå er det ett par i hans familie som syntes vi blir altfor mange og vil at vi skal ha en feiring med min familie og med dems familie.

Kan jeg bare si at vi feirer den dagen og hvis de vil delta på feiringen (noe som selvfølgelig er noe man kan bestemme selv) så man hjertelig velkommen? 

Anonymkode: ffdf5...629

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser det ble mye rot men dere forstår sikkert hva jeg mente å skrive :fnise:

Anonymkode: ffdf5...629

Skrevet

13 er ikke for mange. Sett ned foten og gjør som dere vil.

• Liker 4
Skrevet

Hva?? Så gjestene mener de skal bestemme hvordan dere skal feire bursdagen? 

Hadde jeg aldri gått med på....

Anonymkode: ab043...b29

• Liker 7
Skrevet

Dere må da feire slik dere vil.

• Liker 1
Skrevet

13 et da vel ikke for mange, jeg er vokst opp med 30+ i familieselskaper. Syns de bør ha forståelse for at det er mye mer tungvint for dere å ha to bursdager, da må man jo rydde, bake/lage mat og forberede alt 2 ganger...

Anonymkode: 28d6e...0ac

• Liker 3
Skrevet

Helt uavhengig av hvor mange dere blir så er det dere som bestemmer hvordan dere skal feire, hvem dere vil invitere og når. Gjestenes bestemmelsesrett begrenser seg til å takke ja eller nei.

Så ja, det er helt greit å si det du foreslår.

Anonymkode: a1f88...91a

• Liker 2
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Gjestene har ikke noe som helst å gjøre med hvilke andre, eller hvem andre, som blir invitert.

Om noen synes det blir for mange får de takke nei til invitasjonen selv. Det burde jo alle skjønne.

Skrevet

Måte på til uforskammede gjester! 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Du kan jo si akkurat hva du vil, men hvis alternativet er at disse ikke feirer med dere i det hele tatt ville jeg heller hatt flere feiringer. Vi prøver også å samle sammen familien til én familiefeiring, men hvis ikke det passer for alle er det viktigere for meg at barnet får feire med også de som ikke kunne akkurat den dagen enn å unngå flere feiringer. Akkurat her synes jeg at gjestene kan akseptere at dette er dagen for feiring og ikke legge seg opp i antall gjester.

Endret av Arkana
Skrevet

Du får si at om de ønsker å feire barna på et annet tidspunkt kan de arrangere det selv. 

Skrevet

Ja, det synes jeg virkelig at du kan si! Det er deres hjem. Er det noen av dem som har innvendinger som er veldig redde for forandringer, har angst eller et eller annet som kan forklare hvorfor de reagerer som de gjør? Tenker at det er i utgangspunktet ikke ditt problem, men om du ønsker, kan det kanskje hjelpe å si noe om hvordan dere har tenkt å sitte eller lage det til. Når det er barnebursdag så sitter man jo gjerne ikke så lenge ved bordet, går litt rundt, og da kan man fint være mange uten at det kjennes trangt. 

Anonymkode: 402ee...a16

Skrevet

Det første som jeg tenkte på var at kanskje noen i den andre familien har angst eller annet som gjør at det er vanskelig i større selskaper, selv med 13 stk. I så tilfelle hadde nok jeg vurdert å invitert de på en egen feiring. Prøv å finn ut av hvorfor de ønsker å komme på egen feiring.

Anonymkode: f5926...6ab

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...