Belima Skrevet 16. januar 2017 #1 Skrevet 16. januar 2017 Jeg skal ha nytt kjøkken og er i tvil på om jeg skal ha skap opp til taket eller ikke. Har opp til taket nå, men de øverste hyllene blir så å si ikke brukt pga høyden. (Er ikke to meter lang) Hva har dere valgt som har byttet kjøkken de senere årene? Trenger innspill fra andre for å klare hjernen.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #2 Skrevet 16. januar 2017 Jeg har ikke byttet, men tegnet for kunder som ville ha nytt. Ser det går igjen at de fleste ønsker å ha skap opp til taket. Dette for å utnytte arealet og heller ikke få døplass som samler fett fra matlaging og støv. Plassen er jo fin til å bruke til de tingene du ikke bruker til daglig, men som man ikke ønsker å kvitte seg med. Hvordan bruker du kjøkkenet, trenger du å tenke på kildesortering, er det noe annet som skal oppbevares der, hvem er i husholdningen (barn?), er det åpen løsning? Det som er inni skap og skuffer er like viktig som utsiden. Jeg slår gjerne et slag for komposittbenkeplater og blandebatteri fra Quooker! Anonymkode: 0a599...5c1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #3 Skrevet 16. januar 2017 Jeg ville absolutt valgt opp til taket. Det er jo bare dødplass det som eventuelt blir igjen, og det er greit å ha noen høye hyller til å sette ting man ikke bruker noe særlig, men ikke vil kaste. Eventuelt finservise/juleservise hvis du har slikt. Blir også mye fett og støv og skit oppå overskap som ikke går til taket, så jeg ser i grunnen bare fordeler med skap som går helt opp Anonymkode: e45e2...5f7 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #4 Skrevet 16. januar 2017 Vi byttet kjøkken i høst. Stort hus, åpen kjøkkenløsning. Vi valgte herregårdskjøkken fra Sigdal. Ingen overskap, kun skuffer og hjørneskap med sving under benkeplate. Veldig fornøyd. To ovner, en med innebygget micro, er praktisk. Flott stekeplate gjør mye. Jeg angrer på at jeg ikke gikk for Quooker. Anonymkode: 0d509...6d3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #5 Skrevet 16. januar 2017 Stekeplate = steinplate på benk. Anonymkode: 0d509...6d3
Belima Skrevet 17. januar 2017 Forfatter #6 Skrevet 17. januar 2017 Takk for svar. Kompositt blir det i hvertfall som benkeplater! Får forhøre meg litt hva se forskjellige kjøkkenleverandører foreslår også før jeg tar et valg.
Athene Skrevet 17. januar 2017 #7 Skrevet 17. januar 2017 Vi har større kjøkken og mer plass enn vi noen gang klarer å bruke. Valgte likevel skap helt opp til taket. Droppet overskap, og gikk heller for en hel vegg med høyskap + øy De øverste hyllene brukes nesten ikke. Med unntak av enkelte ting som brukes en gang i blant, som får-i-kål gryte, raclette, leirgryte med mer. Som nevnt over, det er plass som ellers bare ville vært en støvsamler. Og for oss som har fylt en hel vegg med skap ser det uansett penere ut.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2017 #8 Skrevet 17. januar 2017 Når vi tar kjøkkenet blir det skap helt opp til taket. Den plassen som er der nå bare støver ned, og så er det kjekt å sette slike ting man ikke bruker ofte høyt oppe. Anonymkode: 4f54f...b51
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2017 #9 Skrevet 17. januar 2017 2 minutter siden, Athene skrev: Vi har større kjøkken og mer plass enn vi noen gang klarer å bruke. Valgte likevel skap helt opp til taket. Droppet overskap, og gikk heller for en hel vegg med høyskap + øy De øverste hyllene brukes nesten ikke. Med unntak av enkelte ting som brukes en gang i blant, som får-i-kål gryte, raclette, leirgryte med mer. Som nevnt over, det er plass som ellers bare ville vært en støvsamler. Og for oss som har fylt en hel vegg med skap ser det uansett penere ut. Jeg tegner kjøkken nå og skal også droppe overskap og heller ha en vegg med høyskap synes det blir luftig og fint! Anonymkode: 943f9...746
Hoppelopp Skrevet 17. januar 2017 #10 Skrevet 17. januar 2017 Skap til tak, helt klart. Vi har ikke det, og skulle gjerne hatt det. Som nevnt av flere andre her er det godt med skapplass til ting man ikke bruker så ofte. Vi har disse på toppen av skapene og det ser rotete ut + at vi må vaske der ofte pga støv og fett! Er ett fint kjøkken som forrige eier byttet i 2014 så kan ikke ta oss råd til å bytte enda, selvom det av og til er fristende pga skapene som ikke går helt til taket 🙈
Elisiaflisa Skrevet 17. januar 2017 #11 Skrevet 17. januar 2017 På 16.1.2017 den 19.56, AnonymBruker skrev: heller ikke få døplass som samler fett fra matlaging og støv. En av grunnene til at vi skal ha skapnoppntil taket i vår leilighet som bygges nå Pluss at jeg synes det ser finest ut
Jessica99 Skrevet 26. januar 2017 #12 Skrevet 26. januar 2017 Vi fikk byttet ut kjøkkenet vårt sist sommer og hadde skap opp til taket. Vi brukte norsk kjøkkenfornying til denne jobben og ble svært fornøyd. De fikset det nye kjøkkenet på en dag. Du kan sjekke hjemmesiden deres her: http://www.nkfas.no.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2017 #13 Skrevet 26. januar 2017 Skap opp til taket. Ja det er høyt opp til øverste hylle, men der kan msn plassere det man sjelden bruker. Det tar 2 sec å hente en stol for å nå den øverste hylla 1-2g pr mnd. Ville aldri bygget nytt kjøkken uten takhøye skap. Ang ikke takhøye skap: Legg matpapir/gråpapir/avispapir oppå skapene, og bytt de ut en gang i mnd, evt litt sjeldnere, så slipper dere å vaske støv og fett. Et genialt triks vi brukte før vi byttet kjøkkenet. Anonymkode: b4c93...561 1
Milla29 Skrevet 26. januar 2017 #14 Skrevet 26. januar 2017 Definitivt skap opp til taket, uansett - så man slipper støv/fett oppå skapene. Vi har ingen overskap, vi bygget med et teknikkvegg og stor øy. Utrolig fornøyd og syns det å servise og glass ol i skuffer på øyene er veldig praktisk. Så har vi kjøleskap, fryseskap, matskap, to stekeovner, en micro og en kaffemaskin - men skap over og under - på veggen. Elsker kjøkkenet vårt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå