Gå til innhold

Godkjenning av styre - borettslag.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er sakelig grunn for å ikke bli godkjent av styret i et borettslag?
Vi har lyst å by og kjøpe en leilighet i et borettslag vi har bodd i før (leid).

Greia er at vi har bodd i det borettslaget før (jan-jun 2014).. Dvs 2-3 år sida. Vi leigde leiligheta av kommunen pga huseiger drev å pusset opp den vi skulle bo i. Dvs at vi skrev kontrakt med kommunen. Så sannsynligheten for at de har navnene våras er liten.. Vi hilste på de en gang, hadde ikke postkasse der osv.

Men jeg personlig var inni en veldig dårlig psykisk periode. Og samboeren min og jeg hadde en heftig krangel som foregikk noen timer den kvelden/natten, dessverre. Neste morgen fikk vi kraftig kjeft fra de som bodde der.. De var ikke sine, men rasende. Etter dette fikk vi aldri noen klage igjen, vi fikk heller aldri noe skritflig, kun muntlig den ene gangen.

Er dette en saklig grunn til å nektest? ..
Vi har jo vokst opp, og har jo evt veldig gode referanser fra der vi bor nå..
Vi vet begge at dette er sykt umodent, og dårlig.. Og det skjer jo aldri igjen.

Anonymkode: 135e2...a08

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror du kan ta det helt med ro. det skal mye til de nekter noen å bo i borettslaget. det er kun i helt spesielle tilfeller.

det tilfellet du beskriver er ikke et sånt tilfelle

Skrevet

Dette går nok helt fint. 

Skrevet

Noen borrettslag kredittsjekker feks. for å "forsikre" seg om at dere kan betjene fellesutgifter.

Hvis dere ikke kunne det hadde dere heller ikke fått lån i banken vil jeg anta.

Skrevet

Den regelen om at nye innflyttere må godkjennes av styret, er hovedsaklig ment for andre tilfeller. Som f.eks. firmaer eller personer som kjøper mange leiligheter og leier dem ut. De kan nektes å kjøpe flere enn èn. Eventuelt folk som tidligere har vært skyldig masse husleier de aldri har betalt, får ikke godkjenning til å flytte inn igjen og begynne på "ny runde" samtidig som de skylder gammel husleie fra forrige gang.

Anonymkode: 7670b...1bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...