AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #1 Skrevet 16. januar 2017 Jeg jobber på skolen og har undervist i mange år( 6. og 7. trinn) Blir veldig glad når jeg hører og ser at barna klarer seg bra, trives, har blitt modne og store jenter og gutter. Hver gang jeg snakker om en eller annen positiv hendelse så oppfører han seg rart. Han sammenligner alt med sine egne barn. Han sier at han har nok å konsentrere seg om sine egne og er ikke interessert å høre om andre. Jeg har merket at han er mer interessert når det gjelder negative hendelser. Hva kan det være ? Jeg liker å se når unge mennesker lykkes i livet. Anonymkode: 2fc70...437 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #2 Skrevet 16. januar 2017 Snakker du veldig mye om det? Anonymkode: 2f877...33d 1
Kattugla Skrevet 16. januar 2017 #3 Skrevet 16. januar 2017 Roser du også hans barn? Kan det hende at han er usikker på at du er oppriktig glad i hans barn og har derfor behov for å minne på de når du snakker positivt om andre barn? 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #4 Skrevet 16. januar 2017 Jeg føler ikke at jeg snakker mye om det. Han har småutfordringer med barna, men det har vi alle. Jeg har barn også og blir ikke fornærmet hvis andre sine barn er flinkere eller bedre i idrett ( eks). Ts Anonymkode: 2fc70...437 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #5 Skrevet 16. januar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber på skolen og har undervist i mange år( 6. og 7. trinn) Blir veldig glad når jeg hører og ser at barna klarer seg bra, trives, har blitt modne og store jenter og gutter. Hver gang jeg snakker om en eller annen positiv hendelse så oppfører han seg rart. Han sammenligner alt med sine egne barn. Han sier at han har nok å konsentrere seg om sine egne og er ikke interessert å høre om andre. Jeg har merket at han er mer interessert når det gjelder negative hendelser. Hva kan det være ? Jeg liker å se når unge mennesker lykkes i livet. Anonymkode: 2fc70...437 Typisk smålighet hos voksne som ikke tåler at andre lykkes. Fremsnakking er no dritt Anonymkode: 853a6...703 6
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #6 Skrevet 16. januar 2017 Virker som han tar det som kritikk. Kanskje du kan prøve å snakke positivt om hans barn også? Anonymkode: 17954...3d3 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #7 Skrevet 16. januar 2017 Du har jo taushetplikt og skal vel ikke diskutere elever til utenforstående. Han vil heller ikke høre, kanskje fordi han blir usikker når han får for mye info om hva andre klarer, kanskje han er kjempelei av temaet. Jeg hadde en venn som alltid snakket om damer han var opptatt av og småforelsket i, mens jeg ble veldig lei av temaet (han var samboer og burde ha nok med det, så det var ikke bare å heie heller). Han mente at jeg hadde et problem med å høre om andre damer. Anonymkode: d233c...600
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2017 #8 Skrevet 17. januar 2017 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg føler ikke at jeg snakker mye om det. Han har småutfordringer med barna, men det har vi alle. Jeg har barn også og blir ikke fornærmet hvis andre sine barn er flinkere eller bedre i idrett ( eks). Ts Anonymkode: 2fc70...437 Er det mulighet for at han ikke klarer å tenke helt som deg her? Kanskje det ikke er like lett for han å tenke, eller huske, at "det har vi alle"? Så når du snakker positivt om andre barn, får han tanker om sine egne, småutfordringene du nevner, og ellers generelle bekymringer han har som far, og kanskje bekymrer seg enda mer enn nødvendig, noe som kan være grunnen til at han ikke liker å høre så mye om det? Anonymkode: b03f3...b21 3
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2017 #9 Skrevet 17. januar 2017 Har du tatt det opp med ham? Anonymkode: f8ff6...f1b
Derpderp Skrevet 17. januar 2017 #10 Skrevet 17. januar 2017 Det hors kjipt ut. Plukker barna opp den smålige holdningen hans?
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2017 #11 Skrevet 17. januar 2017 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber på skolen og har undervist i mange år( 6. og 7. trinn) Blir veldig glad når jeg hører og ser at barna klarer seg bra, trives, har blitt modne og store jenter og gutter. Hver gang jeg snakker om en eller annen positiv hendelse så oppfører han seg rart. Han sammenligner alt med sine egne barn. Han sier at han har nok å konsentrere seg om sine egne og er ikke interessert å høre om andre. Jeg har merket at han er mer interessert når det gjelder negative hendelser. Hva kan det være ? Jeg liker å se når unge mennesker lykkes i livet. Anonymkode: 2fc70...437 "Sine egne" - har dere ikke felles barn, er de kun hans? Hva jobber han med da? Anonymkode: 5b671...9ea 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2017 #12 Skrevet 17. januar 2017 Du mangler noen sosiale antenner, dette merker han. Du bør rose hans barn mer enn noe annet barn du møter på skolen. Dette er jo noe ingen skal måtte si til deg heller. Derfor ville jeg blitt litt bekymret for deg hadde jeg hørt deg snakke Anonymkode: 3aea0...72b
QueenOfTheSidewalk Skrevet 17. januar 2017 #13 Skrevet 17. januar 2017 Det er vel det at han ikke interesserer seg for emne. Jeg har også noen i omgangskretsen som snakker mye om jobben og hvor flinke barna er. Jeg sitter pent og lytter, men har noen ganger lyst til å rope "Jeg bryr meg ikke", det er ikke noe interessant synes jeg, det er rett og slett veldig kjedelig. En annen grunn kan være at han sammenligner det du sier med sine barn, at han føler han feiler med dem eller ikke er bra nok.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #14 Skrevet 18. januar 2017 På 16.1.2017 den 19.15, AnonymBruker skrev: Typisk smålighet hos voksne som ikke tåler at andre lykkes. Fremsnakking er no dritt Anonymkode: 853a6...703 100%. Anonymkode: 7f596...925
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #15 Skrevet 18. januar 2017 På 16.1.2017 den 19.07, AnonymBruker skrev: Jeg føler ikke at jeg snakker mye om det. Han har småutfordringer med barna, men det har vi alle. Jeg har barn også og blir ikke fornærmet hvis andre sine barn er flinkere eller bedre i idrett ( eks). Ts Anonymkode: 2fc70...437 Tja, du snakker vel en del om det når du henger deg opp i hvordan han reagerer på det, og også analyserer han ut ifra om du legger frem noe positivt eller negativt. Selv om han er forelder trenger han jo ikke å ha en generell interesse for alle barn. Nå har ikke jeg barn, men jeg synes det er gørrkjedelig å høre hvor fremragende andre barn som jeg ikke aner hvem er, er. Når det er et problembarn eller et barn med utfordringer som det blir snakket om synes jeg det er litt mer spennende. Det er jo ikke fordi jeg unner barnet noe vondt, men tema er mer interessant. Dersom jeg var deg ville jeg ha spurt han rett ut om han synes det er interessant at du prater om elevene dine. Dersom dere har et OK forhold bør det vel ikke være et problem å snakke om dette, med mindre du blir sint på han dersom han svarer nei. Anonymkode: 321f4...2cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå