Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg logger med på kvinneguiden står det "ez" foran kvinneguiden.no

Hvorfor gjør det det tro? også når jeg logger med på hotmail så står det masse foran hotmail.com

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok ikke virus i alle fall!

Adressene skal være sånn.

Vet ikke helt svaret på hvorfor, men riktig er det i alle fall.

Gjest TheViking
Skrevet

Mitt tips til at det står ez foran, er at jeg tipper KG bruker et publiseringssystem fra EZ Systems i Porsgrunn eller hvor det er.

ez er da navnet på serveren som publiseringssystemet ligger på, akkurat som - sjekk den linken du er på nå.. forum.kvinneguiden.no/blablabla - forumet ligger på 'forum' serveren. Denne står kun og jobber med forumet, slik at all forumtrafikk ikke belaster hovedserveren.

Det er en måte å desentralisere trafikken på.

Ja?

Gjest Devil's Spawn
Skrevet
Mitt tips til at det står ez foran, er at jeg tipper KG bruker et publiseringssystem fra EZ Systems i Porsgrunn eller hvor det er.  

ez er da navnet på serveren som publiseringssystemet ligger på, akkurat som - sjekk den linken du er på nå.. forum.kvinneguiden.no/blablabla - forumet ligger på 'forum' serveren. Denne står kun og jobber med forumet, slik at all forumtrafikk ikke belaster hovedserveren.

Det er en måte å desentralisere trafikken på.

Ja?

Nei. Domenet er kvinneguiden.no. På denne kan man ha subdomener som f.eks forum.kvinneguiden.no , eller intra.kvinneguiden.no. Har aldri vært borti i at de kjøres på forskjellige servere. Hvis det går, vil det si at man kan ha ett domene på flere IP-adresser, noe jeg tror ikke går.

Skrevet

Kvinneguiden har to servere.

På disse har vi flere subdomener:

forum.kvinneguiden.no

ez.kvinneguiden.no

www.kvinneguiden.no

ads.kvinnegudien.no

..for å nevne noen.

Det ene subdomenet heter ez rett og slett fordi vi kjører ezpublish som publiseringsverktøy, og ikke kom på noe bedre enn "ez" i farten. Kunne like gjerne vært "magasin" eller noe helt annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...