padlejenta Skrevet 5. desember 2004 #1 Skrevet 5. desember 2004 Når jeg logger med på kvinneguiden står det "ez" foran kvinneguiden.no Hvorfor gjør det det tro? også når jeg logger med på hotmail så står det masse foran hotmail.com
Gjest Lea Skrevet 5. desember 2004 #2 Skrevet 5. desember 2004 Det er nok ikke virus i alle fall! Adressene skal være sånn. Vet ikke helt svaret på hvorfor, men riktig er det i alle fall.
Gjest TheViking Skrevet 6. desember 2004 #3 Skrevet 6. desember 2004 Mitt tips til at det står ez foran, er at jeg tipper KG bruker et publiseringssystem fra EZ Systems i Porsgrunn eller hvor det er. ez er da navnet på serveren som publiseringssystemet ligger på, akkurat som - sjekk den linken du er på nå.. forum.kvinneguiden.no/blablabla - forumet ligger på 'forum' serveren. Denne står kun og jobber med forumet, slik at all forumtrafikk ikke belaster hovedserveren. Det er en måte å desentralisere trafikken på. Ja?
Gjest Devil's Spawn Skrevet 6. desember 2004 #4 Skrevet 6. desember 2004 Mitt tips til at det står ez foran, er at jeg tipper KG bruker et publiseringssystem fra EZ Systems i Porsgrunn eller hvor det er. ez er da navnet på serveren som publiseringssystemet ligger på, akkurat som - sjekk den linken du er på nå.. forum.kvinneguiden.no/blablabla - forumet ligger på 'forum' serveren. Denne står kun og jobber med forumet, slik at all forumtrafikk ikke belaster hovedserveren. Det er en måte å desentralisere trafikken på. Ja? Nei. Domenet er kvinneguiden.no. På denne kan man ha subdomener som f.eks forum.kvinneguiden.no , eller intra.kvinneguiden.no. Har aldri vært borti i at de kjøres på forskjellige servere. Hvis det går, vil det si at man kan ha ett domene på flere IP-adresser, noe jeg tror ikke går.
Gry Skrevet 6. desember 2004 #5 Skrevet 6. desember 2004 Kvinneguiden har to servere. På disse har vi flere subdomener: forum.kvinneguiden.no ez.kvinneguiden.no www.kvinneguiden.no ads.kvinnegudien.no ..for å nevne noen. Det ene subdomenet heter ez rett og slett fordi vi kjører ezpublish som publiseringsverktøy, og ikke kom på noe bedre enn "ez" i farten. Kunne like gjerne vært "magasin" eller noe helt annet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå