Gå til innhold

Ønsker ikke lenger å ha pårørende med på møte

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når det holdes ansvarsgruppemøte for meg har mine nærmeste pårørende alltid vært med, men nå ønsker jeg ikke lenger dette av diverse grunner. Hvordan sier jeg dette på best mulig måte til dem? Burde jeg bare holde møtene hemmelig for å unngå spørsmål?

Anonymkode: ce7cd...61c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du over 18 og samtykkekompetent er det bare å si fra om at du ikke lenger ønsker at pårørende skal være innvolvert. 

Anonymkode: b62ab...a4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er du over 18 og samtykkekompetent er det bare å si fra om at du ikke lenger ønsker at pårørende skal være innvolvert. 

Anonymkode: b62ab...a4c

Ja, det er jeg. Men er redd for at pårørende skal stille spørsmål om hvorfor eller bli mistenksomme. 

Anonymkode: d20d3...ee7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si at du kjenner deg klar for å begynne og prøve å ta ansvar for slikt selv. Det er en naturlig ting at du ønsker å ta et steg eller to alene, så håper jeg det er det beste for deg og at du vokser på dette. Lykke til :)

Anonymkode: 45182...5f8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Si at du kjenner deg klar for å begynne og prøve å ta ansvar for slikt selv. Det er en naturlig ting at du ønsker å ta et steg eller to alene, så håper jeg det er det beste for deg og at du vokser på dette. Lykke til :)

Anonymkode: 45182...5f8

Det var en fin måte å si det på, takk!

Anonymkode: d20d3...ee7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt an på saken, men det kan jo være greit for pårørende å bli litt informert innimellom, ellers kan det fort bli til at de engster seg. Så om du feks 1-2 g i året (avh av hvor ofte/mange møter dere har) kan du kanskje invitere dem med? Avklar med behandler hva som er ok for deg at blir snakket om så tar de hensyn til dette på møtet... Håper dette virkelig er til ditt beste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...