gazza Skrevet 16. januar 2017 #1 Skrevet 16. januar 2017 Har blitt innkalt til jobbintervju til en jobb jeg slettes ikke vil ha!! Kan man takke nei? Vil NAV få vite om at jeg takket nei? Eller er det best å møte opp å gjøre et dårlig intervju?
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #2 Skrevet 16. januar 2017 8 minutter siden, gazza skrev: Har blitt innkalt til jobbintervju til en jobb jeg slettes ikke vil ha!! Kan man takke nei? Vil NAV få vite om at jeg takket nei? Eller er det best å møte opp å gjøre et dårlig intervju? Går du på dagpenger og NAVkrever t du søker jobber ? Jeg har nettopp takket nei til et intervju da jeg ikke ønsket stillingen allikevel, angret jeg søkte. Men jeg er i jobb og har ingen krav fra nav. Anonymkode: a804c...eb6
gazza Skrevet 16. januar 2017 Forfatter #3 Skrevet 16. januar 2017 Går jo på dagpenger, men nav vet jo ikke at jeg har søkt den jobben. Har søkt på masse forskjellig så de burde jo være fornøyd egentlig. Kan den arbeidsgiveren "sladre" til nav da? (kommunal jobb) ts
_popcorn_ Skrevet 16. januar 2017 #4 Skrevet 16. januar 2017 Arbeidsgiver sladrer nok ikke til NAV, men hvorfor vil du ikke ha jobben? Du er jo kjempeheldig som i det hele tatt har kommet deg så langt som til intervju i dagens marked... 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #5 Skrevet 16. januar 2017 10 minutter siden, gazza skrev: Har blitt innkalt til jobbintervju til en jobb jeg slettes ikke vil ha!! Kan man takke nei? Vil NAV få vite om at jeg takket nei? Eller er det best å møte opp å gjøre et dårlig intervju? Hva har Nav med saken å gjøre? Er du på tiltak eller får økonomisk støtte fra Nav så er du pliktig til å søke og takke ja til både intervju og jobb, ellers mister du støtte. Arbeidsgiver kan rapportere til Nav, og varsle om at NN ikke møtte til intervju, har denne personen støtte fra dere? Dermed kan Nav, uten å gi arb.g. noen info, finne ut at du ikke gjør ditt for å komme i arbeid igjen. Med kutte i støtte som konsekvens. Er du selvforsørgende, så har ingen noe med om du takker nei til intervju. Anonymkode: 8f50b...91e
gazza Skrevet 16. januar 2017 Forfatter #6 Skrevet 16. januar 2017 Vet jeg er pliktig å søke og ta enhver jobb, men i dette tilfellet har jeg jo mere i dagpenger enn jeg kommer til å få i lønn på den jobben. Men jeg får nok bare møte opp og heller gjøre et dårlig intrykk ts
ArtyFarty Skrevet 16. januar 2017 #7 Skrevet 16. januar 2017 Når slike holdninger kommer frem, så er skjønner jeg dem som mener at dagpengesatser bør reduseres. Man har det litt for godt om man kan takke nei "fordi man ikke har lyst" på jobben. 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #8 Skrevet 16. januar 2017 23 minutter siden, gazza skrev: Vet jeg er pliktig å søke og ta enhver jobb, men i dette tilfellet har jeg jo mere i dagpenger enn jeg kommer til å få i lønn på den jobben. Men jeg får nok bare møte opp og heller gjøre et dårlig intrykk ts Du får kanskjer midre utbetalt i penger, men regner du da og med tapt fremtidig pensjonsutbetalinger, sykepengerettigheter dersom du skulle bli alvorlig eller langvarig syk? Tror du det blir lettere for deg å få jobb andre steder når du bare går arbeidsledig? Skjerp deg, og tenk langsiktig. Nå tenker du som en illsint unge som kaster sand i sandkassa. Anonymkode: 8f50b...91e 1
gazza Skrevet 16. januar 2017 Forfatter #9 Skrevet 16. januar 2017 2 minutter siden, ArtyFarty skrev: Når slike holdninger kommer frem, så er skjønner jeg dem som mener at dagpengesatser bør reduseres. Man har det litt for godt om man kan takke nei "fordi man ikke har lyst" på jobben. Jeg mener selv at jeg har store sjanser til å finne meg en bedre jobb, som gjør at jeg kan forsørge meg og mine barn og som ikke gjør at jeg må selge leiligheten og gå på sosialen!!! Håper du skjønne hva jeg mener, for jeg ikke arbeidssky og ønsker å komme ut i jobb så raskt som mlig!!
gazza Skrevet 16. januar 2017 Forfatter #10 Skrevet 16. januar 2017 PS: Jeg har gått ledig i åtte uker, så jeg mener faktisk at jeg må få sjans til å finne en jobb som kan forsørge meg og ungene og ikke ta det første og beste. Dessuten spurte jeg jo om hva som skjer om man takker nei til et intervju ts 1
ArtyFarty Skrevet 16. januar 2017 #11 Skrevet 16. januar 2017 1 minutt siden, gazza skrev: Jeg mener selv at jeg har store sjanser til å finne meg en bedre jobb, som gjør at jeg kan forsørge meg og mine barn og som ikke gjør at jeg må selge leiligheten og gå på sosialen!!! Håper du skjønne hva jeg mener, for jeg ikke arbeidssky og ønsker å komme ut i jobb så raskt som mlig!! Da kan du vel ta denne jobben inntil videre da, men fortsette å søke. Hvis du skulle få den.. Når dagpengene stanses så får du garantert mindre enn hva du får pr i dag. 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #12 Skrevet 16. januar 2017 Hvis du går på dagpenger og har fått tilbud om et jobbintervju. Så peller du deg på det jobbeintervjuet og tar jobben hvis du får den! Så kan du etterhvert søke andre jobber mens du er i denne jobben. Da stiller du mye sterkere uansett hva det er. Dessuten viser du at du er voksen og greier deg selv. En fremtidig arbeidsgiver i drømmejobben blir ikke imponert av en som lever av andres skattepenger. Dette kan være din sjanse og nøkkel inn i arbeidslivet. Jo mer du venter. Jo lengre unna blir det livet du egentlig vil ha. Til slutt når du et punkt uten retur. D Anonymkode: 56f80...898
Gjest Bossa Nova Skrevet 16. januar 2017 #13 Skrevet 16. januar 2017 Så enig med AB over og ArtyFarty, ta jobben og søk mens du er i jobb. Det er lettere å få drømmejobben om du allerede er i jobb, samme hva.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #14 Skrevet 16. januar 2017 25 minutter siden, gazza skrev: PS: Jeg har gått ledig i åtte uker, så jeg mener faktisk at jeg må få sjans til å finne en jobb som kan forsørge meg og ungene og ikke ta det første og beste. Dessuten spurte jeg jo om hva som skjer om man takker nei til et intervju ts Du og arbeidsgiver har gjensidig prøvetid, der du har to ukers oppsigelse. Altså ikke noe problem å ta en jobb midlertid mens du søker. Forstod plutselig hvorfor enkelte aldri kommer seg ut i jobb igjen.... "første og beste" tankegangen kan være veldig skummel.... Anonymkode: e5553...159 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #15 Skrevet 16. januar 2017 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du og arbeidsgiver har gjensidig prøvetid, der du har to ukers oppsigelse. Altså ikke noe problem å ta en jobb midlertid mens du søker. Forstod plutselig hvorfor enkelte aldri kommer seg ut i jobb igjen.... "første og beste" tankegangen kan være veldig skummel.... Anonymkode: e5553...159 Jeg er enig i rådet, jeg takket nei men har jobb fra før. Om jeg gikk på dagpenger hadde jeg i hvert fall gått på intervjuet. Men tipper det er arbeidsgiverens mareritt, som bruker det som jobb mens de leter etter annet 😂 Anonymkode: a804c...eb6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå