AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #61 Skrevet 23. januar 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Men dere som er så skråsikre på at dere leser andre mennesker så godt, gjennomskuer deres bakenforliggende motiver og avslører falskhet - hvordan vet dere at dere har rett...? Kanskje er dere egentlig bare i overkant fordømmende og har litt for lett for å overtolke? Anonymkode: 105b2...a25 Tja. Jeg bare vet at jeg aldri har blitt overrasket over et annet menneskes handlinger. Mange andre opplever f.eks. noe som de "aldri så komme". Det har aldri jeg gjort. Jeg er heller ikke så redd, for ofte vet jeg hva som kommer til å skje siden. Jeg kan forutse når mennesker blir forelsket, hvorvidt det er gjensidig og dessverre også når de kommer til å bli dumpet. Får høre dette fra mennesker, at jeg leser de godt, at de føler at jeg ser rett inn i de. Også helt fremmede. Slike ting. Tenker nok ikke på meg selv som skråsikker på at det er sånn, tenker mer på at jeg synes synd på mennesker som ikke kan se hva som møter de. Det er jo litt som å være delvis blind. Anonymkode: 126ad...f52
Gjest canacas Skrevet 23. januar 2017 #62 Skrevet 23. januar 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Men dere som er så skråsikre på at dere leser andre mennesker så godt, gjennomskuer deres bakenforliggende motiver og avslører falskhet - hvordan vet dere at dere har rett...? Kanskje er dere egentlig bare i overkant fordømmende og har litt for lett for å overtolke? Anonymkode: 105b2...a25 Ja. Jeg er ikke spesielt konfliktsky, og heller ikke særlig sjenert eller redd av meg - så jeg bruker ofte å stille relativt ledende spørsmål. Og får da bekreftet mine antagelser. Jeg deler sjelden det jeg tenker og tror da, med andre. Men det hender jeg får en sms eller tlf med "FY FAAAAN DU HADDE RETT!!" Jeg blir ofte spurt ift råd om hva man skal gjøre/ikke gjøre, i ulike settinger (alt fra forhold til jobb og vennskap og andre relasjoner). Dette funker dog svært dårlig på meg selv, altså jeg klarer ikke gjennomskue mine egne personlige relasjoner. Ikke alltid i alle fall. Biir stadig dumpa uten forvarsel osv
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #63 Skrevet 23. januar 2017 Ts, jeg leser også andre litt for lett. Har lange antenner, og er ekstremt vár på alt som har med kroppsspråk og relasjoner å gjøre (tonefall, øyekontakt, kroppsholdning o.l.). Dette har resultert i at jeg ufrivillig har funnet ut at svigerfar har vært (og muligens fortsatt er) utro, svigermor misliker sterkt kjæresten til sin egen datter, et vennepar av oss ser ned på oss grunnet ikke dyrt nok hus/bil, at min forlovede er sårbar for alkohol- pg pengemisbruk, osv. Dette er ting som mine nærmeste ikke har tenkt over en gang, før jeg har påpekt det, selvfølgelig med bevis. Jeg ser og hører til og med når folk lyver, og merker som regel om noen har baktanker. Utrolig slitsomt, og mye informasjon skulle jeg gjerne vært foruten. Ingen tvil om at det er sannhet i uttrykket: "Ignorance is bliss". På den positive siden har jeg grunnet denne egenskapen genuint gode personer rundt meg, da jeg skygger banen for falske folk som sladrer, baksnakker mye o.l. Jeg har selvsagt toleranse for menneskelige svakheter som hvite løgner o.l., men sliter med å forholde meg til folk som ser ned på andre/er lite oppriktige, da det kommer så klart frem. Jeg har også høye krav til meg selv som venn/kjæreste/familiemedlem, og prøver å behandle alle likt og med godhet og respekt. Er nok høysensitiv og reagerer på kulturen i samfunnet som har stort fokus på materialisme, status, og et stressende presteringsnivå på alle områder. Hadde fint vært lykkelig i en hytte på fjellet med naturen, bøker, musikk, dyr, og mine kjære rundt meg:) Litt usikker på hva jeg skal bruke denne egenskapen med å lese folk til? Hadde vært fint om den kunne komt til nytte på et vis Anonymkode: d723e...72d
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #64 Skrevet 23. januar 2017 paranoia eller? Anonymkode: 660e4...a1f 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #65 Skrevet 23. januar 2017 Jeg synes ikke at du leser disse menneskene så bra jeg ts. En ting er å observere ting som er flaut på andres vegne, men du er ikke så veldig flink på å fatte hva som foregår i dynamikken. Hun som var stolt over å være friluftsmenneske og snakket om at det var vanskelig å være der, sa jo selv klart og tydelig at hun ikke var vant til å forholde seg til mange mennesker, så det sier jo seg selv? I tillegg kom det senere fram hva som skurret. Det var altså ikke "selvskryt" som du skal ha det til, det var et personlig dilemma som hun selv forsøkte å forstå seg på og lære noe av. Å forstå/lære/ha kunnskap om noe handler ikke bare om å observere noe, det handler om å gå i dybden. Der feiler du! Anonymkode: e4ef6...b86 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #66 Skrevet 23. januar 2017 På 1/16/2017 den 20.18, AnonymBruker skrev: Du og flere misforstår, min skyld. For jeg sliter sånn med å forklare. Jeg blir irritert på meg selv, fordi jeg ser hva andre prøver så hardt å være. Ikke irritert fordi de er stolte og glade. Jeg vet jeg formulerer det ganske så kronglete og det blir helt feil. Men jeg blir irritert på meg selv, fordi jeg ser noe jeg ikke skal se, på en måte. Samtidig så får jeg den følelsen som de rundt får... Jeg får vondt i hode av å tenke så mye. Ufattelig vanskelig å forklare. ts Anonymkode: 41470...49a Hva med å bare akseptere at du er slik? Akseptere at disse tankene kommer? Du trenger jo ikke dyrke dem. Bare la dem surre og gå i hodet som en sang på radioen, og så flytter du fokus over på noe annet. Du trenger ikke bli sint eller irritert på deg selv. Bare registrer det du observerer og at det er din tolkning av situasjonen. Lær deg å "skru av". Jo mer du forsøker å flykte fra disse tankene, desto sterkere kan de bli. Det er de ikke verdt. Forsøk heller å tenke på deg selv: Hva trenger du? Er det noe du gleder deg til? osv (Ellers er min erfaring at de som skryter over hvor flinke de er til å lese andre veldig ofte bare tror det selv Men det er egentlig en annen sak, og trenger så klart ikke gjelde deg.) Anonymkode: 6308c...315 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #67 Skrevet 23. januar 2017 Jeg tror også du overtolker disse situasjonene ut fra hvordan du ville følt det hvis du gjorde det samme. For deg ville det vært falskt, men for andre personer kan det være ekte. Du har ikke noen rett til å dømme dem for det. Hvis f.eks. denne Tonje Blomseth er stolt over hva hun driver med så må hun få lov til det. Det er bare en selv som kan bestemme hvor man finner lykken, og det er forskjellig fra person til person. Anonymkode: 09224...4f1 5
Honey Dew Skrevet 23. januar 2017 #68 Skrevet 23. januar 2017 Synes egentlig du heller burde se på din egen holdning til menneskene rundt deg jeg, ts 3
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #69 Skrevet 23. januar 2017 ts er forutinntatt og dømmende og tror hun vet alt om alle. Selvinnsikt har hun lite av. Anonymkode: 660e4...a1f 2
Gjest Superbruker7 Skrevet 24. januar 2017 #70 Skrevet 24. januar 2017 Merker egentlig at det er motsatt med meg. Ikke som i at jeg er sosialt tilbakestående, men ofte jeg tenker "hen forstår jeg meg ikke på".
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #71 Skrevet 24. januar 2017 2 timer siden, Superbruker7 skrev: Merker egentlig at det er motsatt med meg. Ikke som i at jeg er sosialt tilbakestående, men ofte jeg tenker "hen forstår jeg meg ikke på". Jeg forstår meg heller ikke på høns, som "hen" betyr på norsk, men hva ditt forhold til disse dyrene betyr, har vel ingenting her i tråden å gjøre? Anonymkode: 15ab9...b7d
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #72 Skrevet 24. januar 2017 På 23.1.2017 den 9.21, AnonymBruker skrev: Det som er mest rart i denne tråden er at eksemplene til TS er helt ordinære, slik "alle" ser. Mens kommentarene kommer fra folk som er flinke til å lese andre. Anonymkode: c8708...06b Svarer anonymt nå. Jeg er en av de som har kommentert, og jeg vet jeg leser andre godt fordi det var en viktig del av utdannelsen min og er i dag en viktig del av jobben min. Jeg vet med andre ord hva jeg skal se etter og blant annet hvordan folk avslører seg. Anonymkode: 29f22...36e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå