Gå til innhold

Rimelig pris, bytte/reperasjon av innmat klosett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg skulle montere en toppmutter (blå) på mitt Gustavsberg Nordic toalett og klarte dessverre å brekke den hvite delen som man skrur mutteren ned på. Vet noen hva slags deler og montering jeg trenger for å løse dette problemet? Rørlegger skal ha 3700 og sier at innmaten må byttes. Jeg synes dette høres mye ut, ettersom toalettet ellers fungerer helt fint og jeg har alle delene (med unntak av delen som er knekt).

Alle innspill mottas med stor takk! Eventuelt tips om hvilke deler jeg kan kjøpe selv eller om hvilke rørlegger jeg eventuelt kan bruke i Oslo hadde også vært supert! På forhånd takk.

image1.JPG

image2.JPG

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er en gammel toalett. Gustavsberg 325 ser det ut som. 

Når man knekker senterstaget så må man av med sisternen og det er litt arbeid. Og det er ikke alltid så lett å få det tett mellom sisternen og skålen igjen. 

Du må vurdere om du skal reparere på dette gamle toalettet eller skifte til et nytt. Prisen er nok det samme, kanskje det er litt rimeligere å skifte det ut. 

Bor ikke på den siden av landet, men vet at Oslo VVS senter er dyktige.

Anonymkode: 7fe4d...fb3

• Liker 2
Skrevet

Jeg selger forøvrig vanligvis senterstaget til omtrent 150kr til de som vil prøve på dette selv. Men fraråder det ofte i og med at det er endel arbeid (spesielt om man merker at kunde ikke er særlig praktisk) og ber de hvert fall kjøpe med seg sisternepakning/gummikitt (Ca 200 kr)

om du skal bytte innmat/flottør eller utløpsventil i denne i tillegg så kan du regne med en tusenlapp for den. 

Men det er nok arbeidet du betaler for.  

Anonymkode: 7fe4d...fb3

Skrevet

Snakk med Knut Thoen. Kan ikke han hjelpe deg så kan ingen. Vurder og om ikke det er mer gunstig å bytte hele doen.

Anonymkode: decb9...dc3

Skrevet

Hva er rimelig pris for fullt bytte av innmaten da? Er 3700 høyt eller lavt? Virker som nytt klosett koster om lag 6600 med montering. Bør jeg kanskje gå for dette? Finnes det rimeligere alternativ? #prisbevisst

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...