Gå til innhold

Spilte TP, jeg vant overlegent, ble dårlig stemning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor normalt er dette?

Ja, det er mitt spill og det har kanskje vært brukt 4-5 ganger, og ja, noen spørsmål hadde jeg nok sett før, men ikke mange.

Første gang vant jeg, dvs. alle 6 kakestykkene (er standardvarianten) og finalespørsmål i midten, hvorav daten min endte opp med 4. OK, ikke sånn veldig dårlig stemning pga. det, men da vi skulle ha "rematch" skjedde følgende:

Jeg fylte kaken med alle 6 stykkene før daten hadde fått et eneste. Konstant klaging og sutring og ganske utrivelig vil jeg si, vurderte nesten å svare feil med vilje men ligger ikke helt i min natur.

Synspunkter? Om det har noe å si så er jeg mann og daten en kvinne, i begynnelsen av 30-årene begge to. Presiserte hele tiden "jeg er ikke sur på deg, bare på meg selv". Hva kan være forklaringen på en slik oppførsel?

Anonymkode: 12241...9c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At ikke alle er like gode tapere. 

Anonymkode: 2daf0...016

• Liker 11
Skrevet

Hun var kanskje nervøs pga daten i utgangspunktet og ble flau da du slo henne så overlegent. Følte nok at hun fremsto som dum og uvitende.

Anonymkode: e887b...6cd

• Liker 6
Skrevet

Skjønner deg godt :) TP er jeg overlegen i

Anonymkode: 5701e...8f0

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun var kanskje nervøs pga daten i utgangspunktet og ble flau da du slo henne så overlegent. Følte nok at hun fremsto som dum og uvitende.

Var faktisk hennes idé, da hun så det lå i bokhylla. Jeg er ganske god på quiz, men er ikke så at jeg bryr meg så mye om at hun kan mindre om sport, geografi, historie og vitenskap enn meg, har vært blant mine interessefelt hele livet.

Spørsmålet jeg stiller er om det kan være at hun ikke takler bare litt motgang, når det ble så dårlig stemning for så lite.

Skrevet

Jeg er innmari god i motgang, men kan være en ganske dårlig taper i spill hvis det betyr mye for meg. Hun er sikkert interessert i quiz siden hun foreslo det. Da ble det sikkert både flaut og dumt å tape. Trenger ikke bety at hun er koko for det.

Anonymkode: 3682d...eb6

• Liker 6
Skrevet

"jeg er ikke sur på deg, bare på meg selv" "jeg er ikke sur på deg, bare på meg selv"

Hun syns det er irriterende å tape og blir sint på seg selv fordi hun ikke presterer bedre. Siden hun sier dette, så regner jeg med hun mener det når hun sier hun ikke er sur på deg. Noen har høyere krav til seg selv og føler at de må bevise ovenfor seg selv at de duger. De føler at de er dårlige på noe og blir frustrerte når de taper. De fokuserer mer på resultatet, enn veien dit. Dvs de er ikke så gode på å se på tap som en mulighet til å fobedre seg, de ser på det som et nederlag og bevis på at de ikke er bra nok

Hvor normalt dette er? Vet ikke, jeg, det er ikke unormalt ihvertfall. Er en del personer i min familie som ikke spiller spill i det hele tatt fordi de syns det er ubehagelig å tape eller ikke få til

Det går an å jobbe med slike holdninger hos seg selv, da. Dersom daten din ellers virket oppegående og hentet seg inn igjen fra det dårlige humøret, så trenger ikke dette være en big deal

Anonymkode: e3229...8d4

• Liker 2
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var faktisk hennes idé, da hun så det lå i bokhylla. Jeg er ganske god på quiz, men er ikke så at jeg bryr meg så mye om at hun kan mindre om sport, geografi, historie og vitenskap enn meg, har vært blant mine interessefelt hele livet.

Spørsmålet jeg stiller er om det kan være at hun ikke takler bare litt motgang, når det ble så dårlig stemning for så lite.

Det er jo mulig at hun overvurderte evnene sine og ikke visste hvor god du var. Synes du skal gi henne en sjanse til. Du nevner forresten ikke hvordan du selv oppførte deg. Det finnes både dårlige tapere og dårlige vinnere :)

• Liker 5
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo mulig at hun overvurderte evnene sine og ikke visste hvor god du var. Synes du skal gi henne en sjanse til. Du nevner forresten ikke hvordan du selv oppførte deg. Det finnes både dårlige tapere og dårlige vinnere :)

LItt sånn "Jadda..!"-holdning når jeg svarte rett på den ene spørsmålet etter det andre hadde jeg nok i starten, men da jeg skjønte at hun rent faktisk ble dritsur så forholdt jeg meg mer nøytral. "Det er vel ikke noe gøy for deg heller når jeg svarer feil på alt", sa hun mot slutten av den andre runden. Og det hadde hun rett i, det var det ikke. Var så sjokkerende merkelig, virket som en personlighetsbrist i forhold til hvordan hun ellers virker å være. Har hun to personligheter og her kom den "onde" fram i lyset? Har vært borti noe lignende, så er litt på vakt nå.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

LItt sånn "Jadda..!"-holdning når jeg svarte rett på den ene spørsmålet etter det andre hadde jeg nok i starten, men da jeg skjønte at hun rent faktisk ble dritsur så forholdt jeg meg mer nøytral. "Det er vel ikke noe gøy for deg heller når jeg svarer feil på alt", sa hun mot slutten av den andre runden. Og det hadde hun rett i, det var det ikke. Var så sjokkerende merkelig, virket som en personlighetsbrist i forhold til hvordan hun ellers virker å være. Har hun to personligheter og her kom den "onde" fram i lyset? Har vært borti noe lignende, så er litt på vakt nå.

Jeg forstår at det ble litt dårlig stemning av dette, men jeg synes du skal slappe av og gi henne en sjanse. Det er ingen som er superhyggelige absolutt hele tiden. Finnes mange oppegående og hyggelige mennesker som er dårlige tapere :)

• Liker 1
Skrevet

Så mye greier ut av at hun er en dårlig taper? 

Anonymkode: f0444...f94

• Liker 7
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette her er veldig enkelt og du burde strengt tatt ikke behøvd å spørre og gruble om dette. Hun er en dårlig taper og det er mange. Eller at hun er flau over at du har vunnet overlegent over henne og hun føler seg kanskje dum, som oppleves ubehagelig for henne. Hun ville kanskje nemlig også imponere deg. Kanskje hun også er en flink-pike. Sånn. Du kjenner henne best så du kan da tenke deg frem til hva det kan være av disse tingene her. Egentlig synes jeg at du bør la henne gå når du tenker henne som ond utifra dette her. Hun fortjener bedre.

Anonymkode: ed499...7be

• Liker 5
Skrevet

Jeg er en dårlig taper, men ikke et ondt menneske. Kanskje hun også har noen kjepphester innen TP og at denne gangen så klaffet det overhode ikke. Jeg greier meg bra innen naturfag, geografi, kunst og teknikk, men navn på skuespillere har jeg problemer med. Sist jeg spilte TP,, fikk jeg omtrent bare om film og kom på en tredjeplass. Kommer nesten ikke over det.:)

Gi henne en sjanse til, du.  

• Liker 2
Gjest supernova_87
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror også dette er tilfellet. Men problemet er at (i alle fall overfor meg) så hadde det vært enda verre å fremstå som dårlig taper enn å tape som det suste i kunnskapsspill. :P 

Å tape i kunnskapsspill kan handle om kunnskap, men kan også være at man er uheldig med spørsmålene, eller man ikke vet slik typisk "allmennkunnskap", eller er ukonsentrert. Å være dårlig taper sier mer om hvem man er. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Altså, med mindre hun tok helt av og hveste vodooforbannelser mens hun hev ting i veggen, synes jeg nesten du virker "skumlest" å date her. Hun virker som en klassisk dårlig taper som ble flau og forsøkte å unnskylde seg. Det er hauger av oss der ute :-) Du begynner å snakke om personlighetsbrister og ondskap, det er nesten verre altså. Litt spøkefullt sagt.

Mulig jeg har misforstått situasjonen og at hun virkelig viste dårlige karaktertrekk. Men kan man virkelig lese så mye ut av den situasjonen du skisserer, eller kan det hende du overfortolker litt ..?

• Liker 9
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså, med mindre hun tok helt av og hveste vodooforbannelser mens hun hev ting i veggen, synes jeg nesten du virker "skumlest" å date her. Hun virker som en klassisk dårlig taper som ble flau og forsøkte å unnskylde seg. Det er hauger av oss der ute :-) Du begynner å snakke om personlighetsbrister og ondskap, det er nesten verre altså. Litt spøkefullt sagt.

Mulig jeg har misforstått situasjonen og at hun virkelig viste dårlige karaktertrekk. Men kan man virkelig lese så mye ut av den situasjonen du skisserer, eller kan det hende du overfortolker litt ..?

Fantastisk! :skratte:

Anonymkode: ed499...7be

Skrevet

For alt du vet, var hun vant til å vinne TP bestandig. Og at hun hadde sett for seg å briljere.

Det kan hende hun var ute etter å briljere for deg, "se hvor smart jeg er," og så ble hun skuffet og begynner å føle seg dum fordi du grusa henne.

Hva med å være den voksne i situasjonen og si at det bare er et spill?

Skrevet
49 minutter siden, draug 75 skrev:

For alt du vet, var hun vant til å vinne TP bestandig. Og at hun hadde sett for seg å briljere.

Det kan hende hun var ute etter å briljere for deg, "se hvor smart jeg er," og så ble hun skuffet og begynner å føle seg dum fordi du grusa henne.

Hva med å være den voksne i situasjonen og si at det bare er et spill?

Det var ikke slik at hun bommet på veldig enkle spørsmål, bare et par ting jeg kanskje hadde forventet at hun burde visst. Men det var mer reaksjonen, fra å glede seg til å spille, legge ut snap på My Story om "nå skal vi spille TP", til å bli surere og surere, direkte frustrert og skape en utrivelig stemning. Jeg bli bare helt satt ut av det.

Anonymkode: 1115e...f08

• Liker 1
Skrevet

Da skal det ikke mye til for å sette deg ut. 

Anonymkode: f0444...f94

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor normalt er dette?

Ja, det er mitt spill og det har kanskje vært brukt 4-5 ganger, og ja, noen spørsmål hadde jeg nok sett før, men ikke mange.

Første gang vant jeg, dvs. alle 6 kakestykkene (er standardvarianten) og finalespørsmål i midten, hvorav daten min endte opp med 4. OK, ikke sånn veldig dårlig stemning pga. det, men da vi skulle ha "rematch" skjedde følgende:

Jeg fylte kaken med alle 6 stykkene før daten hadde fått et eneste. Konstant klaging og sutring og ganske utrivelig vil jeg si, vurderte nesten å svare feil med vilje men ligger ikke helt i min natur.

Synspunkter? Om det har noe å si så er jeg mann og daten en kvinne, i begynnelsen av 30-årene begge to. Presiserte hele tiden "jeg er ikke sur på deg, bare på meg selv". Hva kan være forklaringen på en slik oppførsel?

Tp?????

Anonymkode: 65121...076

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...