Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøver å unngå å spise for mye, slik at jeg ikke går opp i vekt. Jeg har en ganske stillesittende hverdag, men trener 5-6 dager i uka. 

I dag har jeg feks spist dette: 

- To brødskiver med ost

- En eller annen kjøttgryte med potetmos (en porsjon)

- To brødskiver med nugatti (ville normalt byttet nugattien ut med ost eller skinke) 

- En skål med musli og bær og melk. 

Hvis dere ser for dere en relativt normal middagsporsjon som man får plass til på en middagstallerken. Har ikke noe kontroll over hva som er til middag da jeg ikke lager denne selv. 

Noen innspill?

Anonymkode: c224e...941

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legg på litt frukt og masse grønt, ta bort nugatti til hverdags og varier pålegg og middag, så blir det greit. Husk fisk til pålegg og middag noen ganger i uka.

Anonymkode: 516c2...6a4

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Legg på litt frukt og masse grønt, ta bort nugatti til hverdags og varier pålegg og middag, så blir det greit. Husk fisk til pålegg og middag noen ganger i uka.

Anonymkode: 516c2...6a4

Spiser frukt innimellom, og grønsaker og sånt til middag er det ikke jeg som bestemmer. Er fisk til middag to ganger i uka. Har ikke så veldig god tilgang til fiskepplegg da det ikke er jeg som bestemmer hva som er i kjøleskapet, men kan ev prøve å få kjøpt noe selv.

Skrevet

Hvis du har normal vekt og verken går opp eller ned i vekt, spiser du riktig antall kalorier (mengde mat).

Hvis du er frisk og opplagt og i normalt godt humør, får du i deg det du trenger av næring. Hvis du føler at noe mangler her, kan du forsøke å spise litt mer frukt og grønnsaker, noen nøtter, og variere pålegget, det er mange muligheter - ofte basert på kjøtt, fisk eller ost. Og drikk melk. 

Å leve sunt handler ikke bare om å spise sunt, men også å ikke bekymre seg for om man spiser sunt nok.

Skrevet
1 minutt siden, Pringle skrev:

Hvis du har normal vekt og verken går opp eller ned i vekt, spiser du riktig antall kalorier (mengde mat).

Hvis du er frisk og opplagt og i normalt godt humør, får du i deg det du trenger av næring. Hvis du føler at noe mangler her, kan du forsøke å spise litt mer frukt og grønnsaker, noen nøtter, og variere pålegget, det er mange muligheter - ofte basert på kjøtt, fisk eller ost. Og drikk melk. 

Å leve sunt handler ikke bare om å spise sunt, men også å ikke bekymre seg for om man spiser sunt nok.

Jeg er nok litt overvektig, uten at det gjør meg noe. Jeg vil bare ikke gå mer opp i vekt. Har gått litt ned i vekt de siste mnd, men det er nok fordi jeg har sluttet å spise så mye godteri, og det tenker jeg å fortsette med.

• Liker 1
Skrevet

generelt virker det som ett greit kosthold, men det kommer litt an på hvilken trening du egentlig holder på meg. Er det harde treningsøkter, så ville jeg vurdert mer mat.
Men føler du deg bra? har du energi i hverdagen og sover greit?

Anonymkode: 14221...a6c

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

generelt virker det som ett greit kosthold, men det kommer litt an på hvilken trening du egentlig holder på meg. Er det harde treningsøkter, så ville jeg vurdert mer mat.
Men føler du deg bra? har du energi i hverdagen og sover greit?

Anonymkode: 14221...a6c

Er ikke superharde økter, nei. Og som sagt sitter jeg for det meste resten av dagen. 

Har greit med energi og sover godt. Er kanskje litt trøtt og sliten, men det handler nok mest om mangelen på dagslys. Tar D-vitamin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...