AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #1 Skrevet 16. januar 2017 Om jeg har f.eks euro i kontanter, kan jeg da sette disse inn på bankkonto ved å bruke en minibank? Noen som vet hvordan man gjør det? Når jeg er i et land som bruker euro altså. Anonymkode: 6cedf...c21
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #2 Skrevet 16. januar 2017 I en minibank? Anonymkode: 830ae...fbe
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #4 Skrevet 16. januar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja Anonymkode: 6cedf...c21 Da vet ikke jeg hva en minibank er for noe. Mener du slike som står inne i enkelte banker hvor man kan gjøre innskudd? Anonymkode: 830ae...fbe
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #5 Skrevet 16. januar 2017 En minibank spytter ut penger. En innskuddsautomat tar i mot penger og setter inn på konto. Du må naturligvis ha konto i en bank i det aktuelle landet for å bruke en innskuddsautomat. Anonymkode: 15c97...087 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #6 Skrevet 16. januar 2017 Dette er fult mulig, jeg har flere konti i utlandet. Og selvfølgelig et euro-kort som benyttes i euroland. Husk at du er pliktig til å oppgi konti i utlandet på selvangivelsen. Anonymkode: e2c09...00b 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #7 Skrevet 16. januar 2017 Det enkleste er vel bare å veksle de på et vekslingskontor eller flyplassen og sette de inn her hjemme? De færreste har vel eurokonto i utenlandsk bank med tilhørende kort, m.a.o - ikke så enkelt og bare sette de inn på konto via minibank/innskuddsmaskin ii utlandet Anonymkode: 50b9e...3db
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #8 Skrevet 16. januar 2017 Du kan overføre penger fra en norsk konto til en konto du har opprettet i utlandet, via nettbanken. Kontanter i utenlandsk valutta er det straks verre å få inn på en norsk innskuddautomat og til en konto i norge. Skal du overføre penger norske kroner til en konto i utlandet i det aktuelle landets valuta, så må du ha to ulike nummer du får i banken din. Du må og oppgi hva pengene er til/fra fordi banken er underlagt liv om hvitvasking. Å sette utenlandske penger inn på en norsk konto går ikke. Anonymkode: db9bd...599
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #9 Skrevet 16. januar 2017 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er fult mulig, jeg har flere konti i utlandet. Og selvfølgelig et euro-kort som benyttes i euroland. Husk at du er pliktig til å oppgi konti i utlandet på selvangivelsen. Anonymkode: e2c09...00b Ups, er det det? Jeg har en utenlandsk konto, ikke noe særlig penger på den, men jeg trenger den praktisk. Har aldri tenkt på at den må opplyses om til norske myndigheter, siden det ikke er noen verdier på den. Er det straffbart? Kan jeg innrapportere den etter mange år, eller vil jeg da bli straffet uansett? Anonymkode: 694ac...a72
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2017 #10 Skrevet 17. januar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ups, er det det? Jeg har en utenlandsk konto, ikke noe særlig penger på den, men jeg trenger den praktisk. Har aldri tenkt på at den må opplyses om til norske myndigheter, siden det ikke er noen verdier på den. Er det straffbart? Kan jeg innrapportere den etter mange år, eller vil jeg da bli straffet uansett? Anonymkode: 694ac...a72 Du trenger bare rapportere over en viss sum. Er det 5000 tro? Du kan jo google selv... Anonymkode: e7dd9...b1d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå