Gå til innhold

Vanlig neglelakk på neglsopp

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har neglsopp på en stortånegl og det ser så stygt ut. Kan jeg ta vanlig neglelakk på neglen med sopp under? Sånn at det ikke syns. Er så stygt når jeg er i svømmehallen og viser den frem. 

Anonymkode: dc2b0...188

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neglesopp skal behandles med dertil egnede midler eller sprer det seg til de andre neglene din. Får du behandling?

Å ta neglelakk på tånegl med neglesopp er ikke å anbefale. Du vil da få selvsmitte med neglelakken som smittekilde. Neglen har heller ikke godt av neglelakk. All neglelakk du har brukt på tåen må du kaste for å unngå å få neglesopp på andre negler. 

Om du bør gå i svømmehall og fellesdusj med neglesopp er jeg usikker på på grunn av smittefaren til andre. 

Anonymkode: d5c10...e89

• Liker 5
Skrevet

Kan jeg smitte de andre tåneglene hvis jeg bruker vanlig neglelakk på alle tærne? Hva skjer med neglsopp neglen hvis jeg tar rød eller rosa neglelakk på?

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg smitte de andre tåneglene hvis jeg bruker vanlig neglelakk på alle tærne? Hva skjer med neglsopp neglen hvis jeg tar rød eller rosa neglelakk på?

Vil tro at sopp-problemet vil øke på den neglen

Anonymkode: 88dc6...427

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor går du ikke bare til legen og får medisiner for å behandle problemet?

Skrevet

Ikke gå i svømmehall når du har neglsopp. Du smitter andre.

Anonymkode: b42f1...18b

• Liker 1
Skrevet

Få behandlet det. Beste resultat fås av lamisil tabletter, det er dyrt men sånt som pensles på fungerer dårlig. Har hørt at det nå finnes en kopivariant av lamisil tablettene til ca halvparten av prisen. Før så kunne en få refundert ca halve summen, rundt tusenlappenom en søkte om det. Kan en fortsatt gjøre det så kan en presse prisen ned ytterlige. 

Det å ta neglelakk på forverrer det bare. 

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Bruker du samme neglelakk på tåneglen med sopp som på tånegler uten sopp, så er dette en velkjent måte å smitte fra syke til friske negler med neglesopp. Det ble for noen år siden frarådet å få påført neglelakk når man får pedicure eller manicure på salonger fordi mange da og hadde fått neglesopp med på kjøpet. 

Var mye i media om dette for noen år siden. Jeg kjøpte egen neglelakk første gangen jeg fikk ordnet negler i utlandet, nettopp for å unngå å få neglesopp fra brukte neglelakker. Det jeg ikke visste var at det ble lagt på blank neglelakk under, og det hadde jeg ikke med meg. Jeg stod dermed i et dilemma, skulle jeg ta sjangsen på at der ikke var brukt samme lakk på andre med neglesopp?  Det gikk bra, men dette har festet seg i min hukommelse, for neglesopp er ikke noe jeg vil ha. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ikke gå i svømmehall når du har neglsopp. Du smitter andre.

Les på linken fra apotek1 og andre seriøse steder, så ser du at det ikke smitter i svømmehaller eller fellesdusjer.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Les på linken fra apotek1 og andre seriøse steder, så ser du at det ikke smitter i svømmehaller eller fellesdusjer.

Kan du klippe ut og lime inn, fra linken din, sitatet hvor det står at det ikke smitter i svømmehaller eller fellesdusjer?

Skrevet

Det går helt fint å bruke neglelakk nå og da, så lenge du fjerner lakken etterpå og ikke lar den sitte i flere dager/uker. Neglsopp smitter ikke så lett som enkelte her skal ha det til, men hvis du er bekymret kan du ta en børste fra en gammel neglelakk som er klar for søpla og bruke den på tåa som er infisert.

Anonymkode: e017e...664

Gjest lipgloss
Skrevet

Du bør ikke ha neglelakk på negler som har sopp,det vil bare gjøre vondt værre,på apoteket får du noe du kan pensle på for å ta knekken på soppen.

lykke til 

Ronja

Skrevet

Den hersens styggdommen sliter jeg også med. Ville ikke brukt neglelakk før alle behandlingsmetoder er prøvd. Jeg har brukt medisinsk neglelakk, det hjalp, og den er på vei bort. Men det var et styr å smøre på-først to ganger til dagen, etterhvert en gang til dagen. Gikk derfor til legen og fikk piller, må tas hver dag i tre måneder...Men satser på at det virker. Noen blir aldri kvitt dritten. Hvis jeg er en av dem, skal jeg bite i det sure eplet og bruke neglelakk om sommeren. Men nå som det er vinter, satser jeg på en neglelakk fri periode frem til sommeren, og sommertærne 2017.

Anonymkode: cc106...af2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...