Kristine01 Skrevet 15. januar 2017 #1 Skrevet 15. januar 2017 Hei. jeg er sammen med en som er eldre enn meg å han kan ikke få barn lengre. Men vi ønsker oss barn i fremtiden. Jeg kjenner dette plager meg mer og mer. Vet at vi aldri vil få biologiske barn sammen. hvilke muligheter har vi? Jeg har ikke noen problemer med fertilitet så vidt jeg vet. ps adopsjon er uaktuelt (ikke fordi vi ikke vil men fordi vi ikke utfyller kravene på alder) hilsen jente 20
Kristine01 Skrevet 16. januar 2017 Forfatter #3 Skrevet 16. januar 2017 3 minutter siden, Maleficenta skrev: Hva med danmark og sæddonor? Hvordan går man fram? Fastlege?
Maleficenta Skrevet 16. januar 2017 #4 Skrevet 16. januar 2017 19 minutter siden, Kristine01 skrev: Hvordan går man fram? Fastlege? Hmm har ingen erfaring selv men kanskje finner du noe her: http://www.diersklinik.no/?gclid=CjwKEAiA2OzDBRCdqIyIqYaaqQoSJABeJZdid1KCYKotifgg3OXLIUucsVXD2Pvf0EgPtS9vqvxjKBoC9fnw_wcB
Gjest Jonasmann Skrevet 16. januar 2017 #5 Skrevet 16. januar 2017 (endret) Du har rett på medisinsk hjelp til å få barn når det ikke går. Om han er steril er det mulig å få donor (det er også mulig det ikke trengs). Gå til fastlege, ja. Du trenger ikke å reise til Danmark. Endret 16. januar 2017 av Jonasmann
Maleficenta Skrevet 16. januar 2017 #6 Skrevet 16. januar 2017 2 minutter siden, Jonasmann skrev: Du har rett på medisinsk hjelp til å få barn når det ikke går. Om han er steril er det mulig å få donor (det er også mulig det ikke trengs). Gå til fastlege, ja. Du trenger ikke å reise til Danmark. Å visste ikke det gikk an i norge jeg
Kristine01 Skrevet 16. januar 2017 Forfatter #7 Skrevet 16. januar 2017 stilles det noe kriterier om -gjeld -dømt for grove forbrytelser - alders forskjell?
Gjest ashanti Skrevet 16. januar 2017 #8 Skrevet 16. januar 2017 5 minutter siden, Kristine01 skrev: stilles det noe kriterier om -gjeld -dømt for grove forbrytelser - alders forskjell?
Maleficenta Skrevet 16. januar 2017 #9 Skrevet 16. januar 2017 6 minutter siden, Kristine01 skrev: stilles det noe kriterier om -gjeld -dømt for grove forbrytelser - alders forskjell? Er en av dere dømt for grove forbrytelser?
Kristine01 Skrevet 16. januar 2017 Forfatter #10 Skrevet 16. januar 2017 Han jeg er sammen med er dømt og har sittet i fengsel men det er over 20 år siden han ble dømt.
Maleficenta Skrevet 16. januar 2017 #11 Skrevet 16. januar 2017 1 minutt siden, Kristine01 skrev: Han jeg er sammen med er dømt og har sittet i fengsel men det er over 20 år siden han ble dømt. Hva hadde han gjort da?
Kristine01 Skrevet 16. januar 2017 Forfatter #12 Skrevet 16. januar 2017 (endret) Hva han har gjort er ikke noe jeg vil legge ut da det ikke omhandler bare meg. Men vil det kunne ha noen påvirkning på å få hjelp i Norge? Endret 16. januar 2017 av Kristine01 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #13 Skrevet 16. januar 2017 4 timer siden, Kristine01 skrev: Hva han har gjort er ikke noe jeg vil legge ut da det ikke omhandler bare meg. Men vil det kunne ha noen påvirkning på å få hjelp i Norge? Høres som du virkelig har skutt gullfuglen i valg av mann En gammel steril fyr, med gjeld som har sittet inne for grove forbrytelser.... Og du er bare 20 år! Å herregud!! Anonymkode: a6279...795 28
prover87 Skrevet 16. januar 2017 #14 Skrevet 16. januar 2017 Leger/gynekologer i Norge som skal henvise til fertilitetsbehandling skal gjøre en vurdering av paret om de er "egnede" som foreldre. Tviler de på dette må dere gjennom en grundigere vurdering om dere er egnede. Men jeg vet ikke hvordan dette gjøres. Men når vi ble henvist til fertilitetsbehandling ble det aldri spørsmål om gjeld, tidligere forbrytelse, o.l. De gjorde bare en rask vurdering av oss, som jeg tror bare var hvilket inntrykk vi gjorde da vi møtte legen. 1
maid Skrevet 16. januar 2017 #15 Skrevet 16. januar 2017 Dere har ikke rett til fertilitetsbehandling hvis han er sterilisert (frivillig), så vidt jeg vet. Men hvis han er naturlig "steril" er vel sjansene større for å få hjelp. Men det høres ut som dere må en tur til Danmark, og det støttes ikke av staten uansett (så vidt jeg vet) :-)
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #16 Skrevet 16. januar 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Høres som du virkelig har skutt gullfuglen i valg av mann En gammel steril fyr, med gjeld som har sittet inne for grove forbrytelser.... Og du er bare 20 år! Å herregud!! Anonymkode: a6279...795 dette forholdet lover ikke godt hvor lenge har dere vært sammen, TS? Dere kan oppsøke klinikker i Danmark på egenhånd, koster en del da. Har dere begge arbeid og nogelunde grei inntekt? Anonymkode: bb1d7...9ac 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #17 Skrevet 16. januar 2017 Altså menn er fertile hele livet, så hvis du tror han er infertil kun pga alder så bommer du. Er du bekymret får du sjekket sædkvaliteten, det er fort gjort. Anonymkode: d2c95...1a9 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #18 Skrevet 16. januar 2017 Hvor mye eldre enn deg er denne mannen, egentlig? Menn kan få barn hele livet med mindre det er noen fysisk grunn (sykdom eller lignende). Over 20 år siden han satt i fengsel, og han må jo ha vært over 18 mest sannsynlig for å komme i fengsel. Er han 40 år eldre enn deg?!! an har kunnet få fertilitetshjelp i Norge siden 2009. (tror jeg det var - da ble det i alle fall åpent for homofile par som er det jeg husker, så ikke ta årstallet mitt for helt god fisk - men lov er det i alle fall). bare å dra til fastlegen og be om time, man må gjennom tester for å sjekke fertilitet når man er et heteropar, da. Anonymkode: 6577b...d41 1
brownbrown Skrevet 16. januar 2017 #19 Skrevet 16. januar 2017 du er kun 20 år og kommer neppe til å være sammen med ham resten av livet. ikkke begynn å tenk på barn nå 11
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #20 Skrevet 16. januar 2017 Så du er 20 år, sammen med en mann som satt i fengsel før du ble født, ergo må han være minst 18-20 år eldre enn deg, i tillegg har han gjeld, og du tenker på barn ??! Nei, vet du hva. Du har god tid så ta en pause fra barneønsket og se hvor dette forholdet bærer hen. Med litt flaks finner du deg en ordentlig mann på din egen alder som du kan få barn med om 6-12 år. Anonymkode: 87dbc...813 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå