Gå til innhold

Sterilisert katt som virker drektig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Katten vår er sterilisert for ett og et halvt års tid siden. Nå har hun lagt på seg den siste måneden rundt magen, den står ut til sidene, og hun beskytter magen sin ved å ikke la meg røre den eller komme i nærheten av den, noe som var greit før. Kan det være mulig at hun til tross for sterilisering er drektig? Klarte å kjenne litt på magen og kjente bevegelser. Kan det være noe annet? Tar henne uansett til dyrlegen i løpet sv de tre nærmeste dagene, men et nytt kattekull nå ville kommet svært overraskende på oss, siden hun er sterilisert. Noen som har opplevd lignende? Hva annet kan det evt være?

Anonymkode: 04886...806

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke opplevd lignende nei men det hørtes ut som hun er drektig.  Noen sjeldne ganger gjør dem ikke steriliseringen skikkelig.  

Anonymkode: 317a0...b45

Skrevet

Hun har også blitt mye roligere i det siste, vil gå ut, men ombestemmer seg og går inn i stuen igjen når jeg åpnet døren. Før kunne hun være ute i seks timer, nå er det maks to. Hun virker ofte lat, og bare legger seg plutselig ned der hun står. Har sammenlignet henne med bilder fra da hun var drektig tidligere, og sammenlignet med det, virker hun snart fødeklar... Men det er rart om hun er det, og blitt det først nå isåfall.

Er redd det er noe annet, som kreft eller lignende.

Har tenkt at hun virker større Pga vinterpelsen er blitt tykkere, hun er langhåret. Men nå er hun blitt tykkere enn den andre katten vår, som er overvektig... Når hun sitter, er hun rund som en ball. Vurderer å ringe dyrlegen i dag og be de se på henne, jeg har ikke fått sjekket pattene siden hun ikke lar meg sjekke, og pelsen er tykk og krøllete på magen. 

Skrevet

Sterilisert (kuttet egglederne) eller kastrert (fjernet livmor)? 

Anonymkode: 15ddf...8d9

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sterilisert (kuttet egglederne) eller kastrert (fjernet livmor)? 

Sterilisert. Men som jeg forsto det, fjerna de da isåfall livmor og alt, så det virker umulig egentlig. Har fått sett på to patter i dag, ikke hovne, men er ikke pels rundt de.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sterilisert. Men som jeg forsto det, fjerna de da isåfall livmor og alt, så det virker umulig egentlig. Har fått sett på to patter i dag, ikke hovne, men er ikke pels rundt de.

Da er ikke katten sterilisert, da er katten kastrert. Fjerner man livmor (og alt), heter det kastrering :) 

Har ikke katten livmor, kan ikke katten få kattunger. Ring klinikken. 

• Liker 2
Skrevet

hvis de sa at de har fjernet livmor og det hele så vil det være umulig for henne å få kattunger, men hvis hun bare ble sterilisert (uvanlig prosedyre i dag) så kan egglederne ha grodd sammen igjen. men jeg ville ringt dyrlegen da katten også kan være syk. 

Anonymkode: 02576...55c

• Liker 2
Skrevet

Miltsvulst? Det var det hunden vår hadde, jeg trodde han var blitt tykk og ville sette han på slanking.... 

Kan være så mangt, drektig, tarmer, svulst, tykk. Hadde fått sjekket henne. 

Anonymkode: 40f9d...b12

Skrevet

Ringte for å høre om hvordan steriiliseringen foregikk men de kom ikke inn på journalen Pga dataproblemer, men tar henne med dit iløpet av uken. Håper virkelig ikke at det er alvorlig sykdom... 

Gjest Anthrax
Skrevet

Katten din er mest sannsynlig kastrert da svæært få bare kutter egglederne idag. Jeg hadde bestilt time idag eller imorgen for dette høres ganske merkelig ut, og kan være sykdom.

Skrevet

Kan det være innbilt svangerskap??

Anonymkode: cdb32...e92

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ringte for å høre om hvordan steriiliseringen foregikk men de kom ikke inn på journalen Pga dataproblemer, men tar henne med dit iløpet av uken. Håper virkelig ikke at det er alvorlig sykdom... 

ville prøvd å få time så fort som mulig, skulle hun være syk så kan ting gå fort, å da kan det være timer om å gjøre. er det kattunger så kan det også komme komplikasjoner hvis operasjonen hun hadde ikke ble gjort riktig. 

Anonymkode: 02576...55c

• Liker 2
Skrevet (endret)

En av naboene hadde en katt som hadde store klumper hengende inni buken, rundt der man ville anta evt unger ville være i buken. Virket som hun var drektig og at det var unger man kjente. Etter en tur hos veterinæren, ble det fastslått at hun var bare feit - det var fettklumper man kjente i buken hennes. Veterinærens råd var; "litt mindre mat" :)

Steriliserte/kastrerte katter og hunder har svært lett for å bli overvektige og legger fort på seg av "ingenting". 

Endret av Million
Gjest Belle âme
Skrevet

Naboen min sin katt fekk kattunger, og den var kastrert. Dei visste ikkje om kattungene(?) før nokre dagar etter at kattemor var påkøyrd og då måtte dei drepe ungene for dei var så svake. 

Så tydeligvis er det mogleg.

Skrevet

Ta til dyrlege så fort som mulig. Men; kan det være at hun bare har blitt feit? Kastrerte katter legger på seg raskere. Har hun fått ormkurene sine jevnlig(når jeg fikk min katt så den høygravid ut, men det viste seg å "bare" være orm.

Anonymkode: 802f6...e12

Skrevet
7 minutter siden, Belle âme skrev:

Naboen min sin katt fekk kattunger, og den var kastrert. Dei visste ikkje om kattungene(?) før nokre dagar etter at kattemor var påkøyrd og då måtte dei drepe ungene for dei var så svake. 

Så tydeligvis er det mogleg.

Da var ikke katten kastrert, men sterilisert. 

Anonymkode: 6b797...dce

• Liker 2
Gjest Belle âme
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da var ikke katten kastrert, men sterilisert. 

Anonymkode: 6b797...dce

Ja, riktig. 

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ta til dyrlege så fort som mulig. Men; kan det være at hun bare har blitt feit? Kastrerte katter legger på seg raskere. Har hun fått ormkurene sine jevnlig(når jeg fikk min katt så den høygravid ut, men det viste seg å "bare" være orm.

Anonymkode: 802f6...e12

Kan de få ormer så store ? 

Hun slikker seg nedentil ofte, og hun bykser mot bakparten av ryggen sin som om noe av og til plager henne. Tar henne med til dyrlegen i morgen. 

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan de få ormer så store ? 

Hun slikker seg nedentil ofte, og hun bykser mot bakparten av ryggen sin som om noe av og til plager henne. Tar henne med til dyrlegen i morgen. 

Er veldig mange ormer, ikke bare en. Og katter med orm er ofte oppblåste i magen, så det er mest luft.

Skrevet
5 minutter siden, Tvist skrev:

Er veldig mange ormer, ikke bare en. Og katter med orm er ofte oppblåste i magen, så det er mest luft.

Da forsøker jeg ormekur først. Sannsynligheten for det er stor, hun har prompa i det siste, noe katten aldri gjør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...